שום ובצל מונעים סרטן

הכינו את סוכריות המנטה: מחקר איטלקי מצא קשר ישיר בין צריכה של שום ובצל לבין סיכון נמוך יותר לחלות בסרטן. "הממצאים מראים הבדל משמעותי בין אנשים שצורכים מעט לבין אלו שצורכים הרבה שום ובצל", אמרו החוקרים ואיששו את מה שסבתא ידעה כבר מזמן
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 24/11/2006 |
צפיות: 4,731
לצורך קריאת הכתבה הזאת, כדאי שתצטיידו במי פה, או לפחות מסטיק מנטה. מחקר חדש שנערך באיטליה מצא כי צריכה של שום ובצל בכמות גדולה עשויה למנוע סרטן מסוגים שונים.

"היתרונות הבריאותיים של השום והבצל ידועים כבר עשרות שנים, אך מחקרים מדעיים מעטים הצליחו להוכיח אותם", אמרה קרלוטה ג'ליאונה, ממכון המחקר הרפואי "מאריו נגרי" במילאנו.

במסגרת המחקר, החוקרים בחנו נתונים ממספר מחקרים שנערכו באיטליה ובשוויץ, במטרה לבחון את הקשר בין תזונה המבוססת על שום ובצל לבין הסיכון להתפתחות מחלת הסרטן בכמה אזורים בגוף: הפה, הגרון, הושט, המעי הגס, השד, השחלה והכליות.

הם מצאו כי צריכה של עד 14 מנות בצל נפוצה בקרב חולי סרטן, לעומת צריכה של עד 22 מנות בצל שנפוצה בקרב אנשים שאינם חולי סרטן. גם צריכת השום היתה נמוכה יותר בקרב חולי הסרטן, חוץ מחולי סרטן השד, השחלות והפרוסטטה.

לאחר ניתוח הממצאים העלו החוקרים כי צריכה מתונה של בצל מפחיתה את הסיכון להתפתחות סרטן בגרון, במעי הגס ובשחלות. נצפה הבדל משמעותי בין אנשים שצרכו מעט מאוד בצל לבין אנשים שצרכו בצל בכמויות גדולות, שנהנו מסיכון מופחת גם מהתפתחות מחלת הסרטן בפה ובוושט.

מעבר לכך, גילו החוקרים כי צריכה מתונה של שום מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן במעי הגס ובסוג מסוים של סרטן בכליה (renal cell).

גם כאן, היתרון הבריאותי של השום הלך וגדל ככל שכמויות הצריכה גדלו. אנשים שאכלו שום בכמויות גדולות מאוד נהנו מסיכון נמוך להתפתחות סרטן השד והפרוסטטה, הקשורים בעיקר לשינויים הורמונלים.

החוקרים העלו השערה כי דיאטה המבוססת על צריכה גבוהה של שום ובצל הינה סממן של אורח חיים בריא המבוסס על צריכה קבועה של ירקות וצמחים, ומכאן מגיעה ה"הגנה מפני סרטן".

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר