גם ארוחה שומנית אחת מסוכנת

אם חשבתם שצריך לאכול כל יום המבורגר בכדי לסכן את בריאות הלב שלכם, הולכים ממצאי מחקר קנדי שנערך לאחרונה להפתיע אתכם: מספיקה גם ארוחה עתירת שומנים אחת בכדי לעלות את לחץ הדם, להשפיע על הדופק ועל מצב כלי הדם. כן, גם אם אתם בני 18 (ובמיוחד אם, כמו במחקר, הארוחה הזאת היא ממקדונלד'ס)
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2007 |
צפיות: 3,629
ארוחות עשירות בשומן מותירות אתכם חשופים יותר ללחץ וכן, הן גם בעלות השפעה מזיקה במיוחד על הלב, כך עולה ממחקר קנדי שהתפרסם לאחרונה.

"כשרואים את ההשפעה של ארוחה אחת בלבד על הלב וכלי הדם, ניתן רק לדמיין את ההשפעה שיש לתזונה לקויה בטווח הארוך", אמר עורך המחקר, ד"ר טראוויס קמפבל, מאוניברסיטת קלגרי, קנדה.

"אנשים רבים פונים לארוחות עתירות בשומן במצבי לחץ, כך שהם אינם חושבים על מה שהם אוכלים, אך דווקא במצבים אלו, למזון שהם בוחרים יש השפעה על רמת הלחץ שלהם", הוא הוסיף.

במסגרת המחקר נבדקו 30 סטודנטים בריאים לחלוטין בגילאי 18-25. לאחר כ-10 שעות של צום, החוקרים הציעו למחצית מהסטודנטים ארוחת בוקר עתירה בשומנים של מקדונלד'ס ולמחצית השנייה ארוחת בוקר דלה בשומנים. לאחר שבוע שתי הקבוצות התחלפו, וכל קבוצה קיבלה את הארוחה השנייה.

כארוחה עתירת שומנים נבחרה, כאמור, ארוחת הבוקר של מקדונלד'ס הכוללת: ביצים, נקניקיות ותפוחי אדמה, אשר מכילה 42 גרם שומן. הארוחה הדלה בשומנים כללה קערת דגנים ממותקים עם חלב רזה, חטיף אנרגיה, יוגורט נטול שומן ומיץ תפוזים.

יש לציין כי שתי הארוחות הכילו כ-830 קלוריות, והסטודנטים שצרכו את הארוחה הדלה בשומנים קיבלו תוספת של טבליות מלח, בכדי שרמת המלחים תהיה זהה בין שתי הארוחות, ורק רמת השומנים תהיה שונה.

החוקרים ציינו עוד כי אומנם ארוחת הדגנים הינה דלת השומנים, אך היא אינה נחשבת לארוחה בריאה, שכן היא עשירה בסוכרים. עדיין, השפעתה על הלב היתה טובה יותר.

לאחר כל ארוחה נשלחו הסטודנטים לסדרת של בדיקות שמדדו את מידת המתח בו הם שרויים ואת רמת לחץ הדם שלהם.

"סטודנטים שצרכו ארוחה עתירת שומנים הראו יתר לחץ דם, עליה בדופק הלב וכן, הארוחה השפיעה גם על מצב כלי הדם שלהם", אמרה פביג'אנה ג'קולי, שכתבה את התזה עליה התבסס המחקר.

בת' אברמסון, קרדיולוגית ודוברת אגודת הלב והשבץ הקנדית ציינה כי זהו מחקר חשוב המוסיף לידע הקיים אודות השפעות התזונה על הגוף. "המחקר עוזר להסביר מדוע יש בתקופתו עלייה כה גדולה באירועי לב", היא אמרה.

רוצים טיפים לתזונה בריאה ודלת קלוריות? היכנסו לפורום תזונה ודיאטה
הלב שלכם זקוק לטיפול? היכנסו להתייעץ עם המומחים בפורום קרדיולוגיה

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר