מתכוני בריאות מתזונאית: קציצות עוף

קציצות עוף ניתן להכין גם ללא שמן ולהפוך אותן לבריאות ומאושרות על ידי תזונאית. מומלץ להכין קציצות עוף מבשר אורגני, להוסיף פטרוזיליה שטובה לבריאות ולהגיש לבני המשפחה. פרק ב'. צפו ולמדו כיצד לעשות זאת.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 05/05/2010 |
צפיות: 44,514


בפרק א' למדנו כיצד תזונאית שתגיע לביתכם, תלמד אתכם על תזונה נכונה ותספק מענה לשאלות שלכם בנושאי מזון. בנוסף, למדנו להכין עוגת שוקולד טעימה, מתוקה ובריאה. בפרק זה נלמד להכין קציצות עוף בריאות ללא שמן. פרק ב'.

קציצות עוף בדרך כלל מוכנות כשהן מטוגנות או מוגשות ברסק עגבניות. אך ניתן גם להכין קציצות עוף ללא תוספת של שמן, זאת מאחר שבעוף עצמו יש שומן. עם זאת, עוף טחון עשוי מחזה עוף שידוע במיעוט השומן שבו. ובכל זאת, אם תמעכו את הקציצה כשהיא על המחבת החמה, תוכלו להבחין בשמן שיוצא מהצדדים. בקציצות יש ביצים המכילות כולסטרול וכולסטרול הוא גם שומן. מכאן, שהגיוני לטגן קציצות עוף ללא שמן. לאחר הטיגון, ניתן למעוך קציצות עוף לצורה של המבורגר, או למתוח אותן לקבב. ילדים סרבני עוף יאהבו לאכול את קציצות עוף בצורה זו.

חומרים



1/2 ק"ג עוף אורגני טחון
1 ביצה אורגנית טרופה
1/2 כוס סובין שיבולת שועל
1 בצל קצוץ או כרישה קצוצה
רסק עגבניות אורגני
1/2 כוס פטרוזיליה או שמיר קצוץ
פפריקה וכמון

אופן ההכנה



1.

קוצצים את הבצל במעבד מזון.

2.

מוסיפים את כל החומרים ומערבבים לתערובת אחידה.

3.

יוצרים עיגולים לקציצות עוף, או משטחים את העיגולים להמבורגר או יוצרים קבבים.

4.

מחממים מחבת ללא שמן ומטגנים קציצות עוף.

למידע נוסף בנושא קציצות עוף ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה בהריון

בעת אכילת בשר או עוף:



1.

חשוב להקפיד שהבשר יהיה רזה ולא יטפטף שומן. עדיף לבחור את החלקים הרזים של הבשר שהם בלשון הקצבים: חלקים ארבע, חמש או שש (הזרוע, הכתף והצוואר).

2.

חשוב לא לאכול את העור שהינו רקמה שומנית חסרת ערכים תזונתיים.

3.

לפני הבישול או האפייה, מומלץ להוציא עם מספרי בשר את כל השומן. עדיף לא להשתמש לצורך כך בסכין.

4.

חשוב לחלוט את העוף לזמן קצר במים רותחים להוצאת השומן והמלח.

5.

כדי שהבשר לא ייצא יבש, שימו בתבנית האפייה מים, או כסו את הבשר בירקות. בנוסף, אפשר לכסות את תבנית הפיירקס במכסה מפיירקס. אל תכסו את הבשר ברדיד אלומיניום, מתכת שלא טובה לבני האדם.

6.

מומלץ לאכול בשר אורגני שלא גדל בצפיפות, התהלך חופשי, לא קיבל הורמונים, זרזי גדילה ואנטיביוטיקה, ואכל תערובת איכותית. בנוסף, בשר אורגני לאחר שחיטה לא מועשר בפוספטים ובמים.

7.

אין צורך לאכול בכל יום ארוחה בשרית. לא לכולם זה מתאים. ישנם אנשים שמרגישים עייפות אחרי ארוחה בשרית. כלומר, הבשר מכביד על מערכת העיכול שלהם. יתכן שגופכם מעדיף דווקא אכילת עוף או הודו על פני סוגי בשר אחרים.

8.

בשר חרוך ומעושן שנצלה על מנגל גחלים איננו בריא בגלל חומרי התבערה, השומן השרוף ובמיוחד העשן. עדיף לצלות את הבשר על מנגל גז, או על מנגל חשמלי.

9.

במנגל, העדיפו שיפודי פרגיות, שיפודי עוף או חזה עוף. במקום קבבים תעשייתיים, העדיפו להכין בבית קציצות עוף, קציצות הודו או קציצות בשר. כך תצליחו לשלוט על כמות השומן והמלח.

10.

אכילת בשר חייבת להיות מלווה בשפע של סלטים טריים. הירקות שעשירים בסיבים תזונתיים יסייעו בעיכול הבשר. כמו כן, הבשר יוצר תגובה חומצית בגוף אותה הירקות יוכלו לאזן.

למתכוני בריאות נוספים:
עוגת פרג אביבית: בריאה וטעימה
מתכוני בריאות קלילים לאירוח מושלם
לשחות נגד הזרם: מתכון דג פורל
מה היום, מתכוני מרקים או תפוחי אדמה?
לשוחרי איכות: מתכון פטריות ומתכון אורז

סובין שיבולת שועל: יתרונות



לסובין שיבולת שועל אין משקל קלורי. כל הסובין שנכנס לגוף יוצא החוצה. הסובין מעבה ומסמיך את התבשילים כגון: מרק, פשטידות וגם קציצות עוף. הסובין מאזן את רמות הכולסטרול, מאזן את הסוכר בדם ומשפר את חילוף החומרים במעי הגס. לעומת סובין שיבולת שועל, כשהסובין מופרד מגרגר החיטה, מתקבלת השפעה לא טובה של החומצה הפיטית שבו. החומצה הפיטית נקשרת למינרלים כגון: סידן, מגנזיום וברזל וגורמת להפרשתם מהגוף.

טיפים נוספים


1.

רסק העגבניות והפפריקה נותנים את הצבע האדום שמופיע בקציצות מבשר בקר. רסק העגבניות מרכך את הקציצות ומונע התייבשות.

2.

פטרוזיליה משתנת מעודפי נוזלים, מונעת בצקות ומסייעת בטיפול ביתר לחץ דם. לכן היא מומלצת בתבשילים.

*לפרק א' - לחצו כאן

* לפרק ג' - לחצו כאן

* המידע באדיבות התזונאית הטבעית שרה בר אשר, מטפלת ומנחת קורס למבוגרים: "חיים נכונים לפי סוג הדם" ובעלת קליניקות לתזונה טבעית ברעננה, בגדרה ובאלקנה. טל' 054-5493632.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד