היתרונות הבריאותיים בשתיית בירה לבנה

מסתבר שלא רק ליין אדום יש יתרונות בריאותיים. גם לבירה לבנה יש יתרונות רבים. לפניכם מגוון הסגולות הבריאותיות שמספקת לנו שתיית בירה לבנה.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/10/2011 |
צפיות: 12,574
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
בערבי חג ואירועים מיוחדים מקובל להרים כוסית, וברוב המקרים בוחרים לשתות יין. הנה כמה סיבות בריאותיות שאולי יגרמו לכם לשקול להרים כוסית בירה לבנה במקום יין. העובדות שלהלן מבוססות על מחקרים מדעיים, אשר הוכיחו כי בדומה ליין אדום, שתייה מתונה וקבועה של בירה לבנה תורמת לבריאות.

מכל המחקרים עולה כי שתייה מתונה וקבועה של בירה, המוגדרת בקרב גברים ככמות של עד שני בקבוקים (660 מ"ל) ביום ובקרב נשים עד בקבוק אחד ביום (330 מ"ל) עשויה להוריד משמעותית את הסיכון למחלות מסוימות ואף מסייעת במניעתן. עם זאת, צריכה מוגברת של בירה מבטלת השפעה זו ועלולה להיות מסוכנת.

למידע נוסף בנושא אלכוהול היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום מחלות כבד, גסטרואנטרולוגיה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום תמיכה בדיאטה

בבירה לבנה יש פחות קלוריות - הערך הקלורי של בירה לבנה נמוך בהרבה מזה של משקאות אלכוהוליים אחרים. לדוגמא, ב - 100 מ"ל בירה לבנה מכילים 43 קלוריות לעומת כמות זהה של יין אדום או יין לבן יבש המכילה 84 קלוריות. יתרה מכך, ב - 100 מ"ל של וודקה או וויסקי יש ערך קלורי הגדול פי חמישה מזה של הבירה. אם כך בירה לבנה לא עתירה בקלוריות כפי שמקובל לחשוב, לכן מומלץ לשקול לשתות בירה לבנה במקום משקאות אלכוהוליים אחרים.

בירה לבנה מקטינה את הסיכון לסרטן - במחקר שנערך בבית הספר לרפואה של הרווארד בארצות הברית בשיתוף המכון לרפואה סביבתית ומכון קרולינסקה בשבדיה, נעשתה השוואה בין קבוצה של 855 חולים בסרטן כליות לבין קבוצת ביקורת תואמת מקרב האוכלוסייה הכללית שמנתה 1,204 משתתפים. משתתפי המחקר נתבקשו לענות על שאלון למילוי עצמי העוסק בנתונים אישיים, היסטוריה רפואית, הרגלי תזונה והרגלי צריכת אלכוהול במשך חמש שנים אחורה ועד למועד המחקר.

מניתוח תוצאות הנתונים שנאספו הצטיירה תמונת מצב אופטימית על פיה נראה כי הסיכון לחלות במחלה ירד עם העלייה בצריכת הבירה הלבנה. מסתבר כי שתייה של כשמונה כוסות בירה לבנה בחודש הורידה את הסיכון לחלות ב – 40% לעומת הימנעות מוחלטת משתייה. המחקר פורסם בכתב העת המדעי הבריטי לסרטן (British Journal of Cancer).

בירה לבנה שומרת על צלילות המוח - בירה מעניקה הגנה קוגניטיבית לטווח ארוך ומפחיתה את הסיכון ללקות בדמנציה (שיטיון) אצל אנשים מבוגרים. מחקר שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת וויק פורסט שבצפון קרוליינה מצא שנבדקים שהחלו את המחקר ללא בעיית זיכרון או חשיבה ושתו 8 עד 14 יחידות אלכוהול בשבוע, הפחיתו בממוצע כ-37% מהסיכון לפתח דמנציה במהלך השנים בהשוואה לנבדקים האחרים שאינם צורכים אלכוהול או בירה.

שתייה מתונה מפחיתה את הסיכון להשמנה אצל נשים - מחקר שהתפרסם לאחרונה עקב במשך כ - 13 שנה אחרי כ - 20 אלף נשים אמריקאיות אשר התחילו את המחקר במשקל גוף תקין ולא סבלו ממחלות לב או סוכרת. לאורך שנות המחקר הסתבר כי אלו שהתמידו בצריכה מתונה של אלכוהול, למשל, בקבוק אחד או שניים של בירה לבנה ביום, הפחיתו ב- 61% את הסיכון להשמנה וב- 30% את הסיכון למשקל עודף לאורך זמן בהשוואה לנשים שלא שתו כלל.

בירה לבנה מחזקת את העצמות - בירה מכילה צורן, שהוא מינרל החיוני לחוזק העצם. ממחקרים מדעיים עולה שצריכה מתונה של בירה לבנה מעלה את צפיפות העצם ומקטינה את הסיכון לחלות באוסטיאופורוזיס.

בירה לבנה מחזירה לגוף נוזלים אחרי פעילות גופנית - שתייה של בירה מסייעת בהחזרת נוזלים לגוף ובספיגתם מיד לאחר ביצוע פעילות גופנית מאומצת. מחקר שנערך באוניברסיטת גרנדה בספרד גילה כי סטודנטים שעשו פעילות ספורטיבית מאומצת בתנאי חום, החזירו לעצמם נוזלים באופן טוב ומהיר יותר אם צרכו מיד לאחר הפעילות מנה של בירה לבנה, בהשוואה לקבוצה ששתתה מים.

בירה לבנה מורידה את הסיכון לסוכרת - צריכה מתונה של בירה לבנה מגינה מפני סוכרת בהיותה מפחיתה את הרגישות לאינסולין. חוקרים קבעו כי בקרב גברים צריכת אלכוהול יומית בכמות מתונה, תורמת בריאותית והינה בעלת השפעה מגנה מפני מחלת הסוכרת.

בירה לבנה תורמת לבריאות הלב במיוחד עם פעילות גופנית - שילוב של בירה לבנה וספורט הוא טוב ובריא ללב. מחקרים אשר בחנו את הקשר בין שתייה מתונה של בירה לבנה בשילוב עם פעילות גופנית לבין הסיכוי ללקות במחלות לב קבעו כי שתייה מתונה וקבועה של בירה לבנה, בשילוב עם פעילות גופנית קבועה, מורידים את הסיכון לתמותה ממחלות לב בכ- 50% לעומת הימנעות מוחלטת משתייה.

בירה לבנה מחזקת את המערכת החיסונית - שתייה מתונה וקבועה של בירה לבנה מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית, במיוחד בקרב נשים, ויכולה לסייע לגוף במלחמתו במחלות שונות ובמניעתן במיוחד בעונת החורף.

לכתבות נוספות בנושא אלכוהול:
צריכת בירה מתונה מסייעת למנוע סרטן כליה
דמנציה: אלכוהול מפחית את הסיכון למחלה?
שתיית אלכוהול בהריון מעלה סיכוי לסרטן
פעילות גופנית: ללא עישון וצריכת אלכוהול
המתכון למניעת מחלות לב: שתיית אלכוהול

בירה לבנה מעלה את הכולסטרול הטוב - מחקרים רבים גילו כי בקרב אנשים הצורכים באופן קבוע ומתון בירה רמת ה-HDL (הכולסטרול הטוב) הייתה גבוהה יותר בהשוואה לאנשים שנמנעו משתייה או לאנשים שצרכו כמות רבה מאוד של אלכוהול. מחקר נוסף הראה כי צריכה מתונה של בירה העלתה כבר לאחר 10 ימים את רמת ה-HDL, ב- 6.8% .

זכרו, בירה לבנה תורמת לבריאות כאשר היא נצרכת בשתייה מתונה. אך בכל מקרה - גם כששותים שתייה מתונה לא נוהגים.


דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

אוהבים מתוק? גם החרדה אוהבת סוכר
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/02/2020 |
צפיות: 230
צריכה מרובה של סוכר עלולה לפגוע בבריאות הנפשית שלכם, אבל בטח תשמחו לדעת שישנן דרכים נוספות ומגוונות שבעזרתן תוכלו לספק את הצורך במתוק. פנו לכם מספר דקות לקרוא כיצד עושים זאת, מצורפים גם מתכונים!
קרא עוד
מחקר חדש קובע: אמהות הסובלות ממשקל עודף יולידו תינוקות שמנים
ד"ר אסנת רזיאל
| 21/01/2020 |
צפיות: 1,032
מחקר מאוניברסיטת וושינגטון טוען שהשמנה עוברת מדור לדור. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לנו מהי השמנה בין דורית, ומציגה את סקירת המחקר שטוענת: הבעיה מתחילה עוד לפני ההיריון.
קרא עוד
פחמימות או שומנים?
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/12/2019 |
צפיות: 1,823
היום כולם רוצים לדעת: מה יותר גרוע, פחמימות או שומנים? ד"ר אסנת רזיאל עוזרת לנו לעשות סדר ומסבירה מה כל אחד מהרכיבים תורם לדיאטה שלנו או גורע ממנה. מתכננים להוריד במשקל בקרוב? כדאי שתדעו מה קורה מאחורי הקלעים
קרא עוד
חמישה טיפים למניעת השמנה בחורף
ד"ר אסנת רזיאל
| 11/12/2019 |
צפיות: 4,023
השמנה בחורף אינה קלישאה. מבחינה פיזיולוגית, אנו מתקשים לצרוך תזונה נכונה בעונת החורף, ולכן קשה לנו לשמור על המשקל. מה עושים למניעת השמנה בחורף? לפניכם 5 טיפים מנצחים.
קרא עוד
ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 7,170
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 3,679
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,378
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 1,109
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 2,384
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,568
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד