דרכים טבעיות להורדת לחץ הדם

אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה, נמצאים בסיכון מוגבר לחלות במחלות לב ובשבץ. תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה עלולת לגרום לתסמינים שונים, ולכן ממליצים המומחים לשמור על אורח חיים בריא. כיצד? פרטים בכתבה הבאה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 28/10/2013 |
צפיות: 6,752
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5

1. תגידו שלום לקילוגרמים המיותרים


קילוגרמים מיותרים מאמצים לא רק את שרירי הרגליים, אלא גם את שרירי הלב. בנוסף, קילוגרמים מיותרים מגבירים חסימה של כלי הדם, גורמים ללחץ דם ומגבירים את הסיכון לחלות במחלות לב ושבץ. להוריד במשקל עשוי לעזור בצורה ישירה להורדת לחץ הדם והקלה בנוקשות העורקים. הדרך הכי קלה לשמור על משקל נמוך היא לאכול בריא ולעסוק בפעילות אירובית.

למידע נוסף בנושא יתר לחץ דם הכנסו לפורומים:
פורום הפרעות קצב הלב, הפרעות לב
פורום יתר לחץ דם, לחץ דם גבוה
פורום לחץ דם, מחלות כליה ילדים, הרטבת לילה
פורום קרדיולוגיה - רפואת לב
פורום שומנים בדם, מחלות לב

2. קומו מהספה


כבו את הטלוויזיה, סגרו את המחשב ועמדו על הרגליים. התעמלות אירובית, כמו גם הליכה מהירה, ריקוד ושחייה, תעזור לכם להוריד במשקל ולהוריד את לחץ הדם. מומחים ממליצים על פעילות אקטיבית כל יום, לפחות 30 דקות של התעמלות ברצף והתעמלות של שעה לא ברצף, כגון הליכה, עלייה במדרגות וכדומה.

3. שיהיה לכם לילה טוב


דום נשימה בשינה חסימתית (Obstructive Sleep Apnea), נגרם על ידי חסימה במעברי הנשימה שמאחורי האף והפה, אשר עלולים לגרום לקושי בשאיפת חמצן בזמן השינה. יותר מ-50% מהאנשים הסובלים מבעיה זו, סובלים מלחץ דם גבוה. סימפטומים של בעיה זו כוללים נחירות, הפרעות בשינה, נשימות לא סדירות או הפסקות בנשימה של 20-40 שניות, והרגשת עייפות בבוקר. אנשים רבים הסובלים מבעיה זו הם בעלי משקל עודף מאוד, או אנשים קשישים.

4. תגידו לא לניקוטין


עישון סיגריות גורם לפעילות יתר של העצבים, דבר שמעלה את לחץ הדם ואת קצב הלב, וגורם לעורקים חסומים ופחות גמישים, עד ל-10 שנים לאחר הסיגריה האחרונה. למעשנים סיכויים כפולים מלא מעשנים או מעשנים לשעבר למות ממחלות לב. להפסיק לעשן זה לא קל, אך המשיכו לנסות להפסיק, והסיכויים שתצליחו בכך יעלו.

5. קפאין טוב או רע?


מחקרים מראים תוצאות שונות בנושא. קפאין עלול להגביר את לחץ הדם אצל אנשים שלא רגילים לצרוך קפאין ולגרום ללחץ דם גבוה לאורך זמן במקרים של מתח. לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה, במיוחד אצל קשישים, ניתן לראות תגובות שליליות לקפה – לחץ הדם עולה כמעט פי שניים בעת צריכה של קפאין. בצורה מפתיעה, אנשים הצורכים קפאין מקפה ותה שחור באופן שוטף, לא מראים סימנים ללחץ דם גבוה, ואף גורמים לירידה בלחץ הדם אצל אנשים רבים. עם זאת, משקאות קלים מגבירים את לחץ הדם, כך לפי מחקרים שונים.


6. שפרו את התזונה, שפרו את לחץ הדם


הימנעות מג'אנק פוד ומוצרים מהחי היא הדרך הטובה ביותר, יחד עם התעמלות, להוריד את לחץ הדם בצורה טבעית. מחקרים מראים שוב ושוב שצריכה של ירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות, עדיפה על דיאטה המבוססת על מוצרים מהחי כגון בשר ומוצרי חלב. בנוסף ממליצים המומחים, להימנע מאוכל מעובד ולבחור באוכל שקרוב לטבע. עוד ממליצים הרופאים לאכול אוכל עשיר בסיבים תזונתיים (כגון ירקות ופירות), חלבון מסויה ואומגה 3 מזרעי פשתן, אגוזי מלך וזרעי קנבוס.

7. וותרו על תוספי אשלגן וחיזרו למקורות


אשלגן עשוי לעזור לאזן את ההשלכות השליליות של נתרן בגוף ולהשפיע בצורה חיובית על לחץ דם גבוה. עם זאת, רופאים לא ממליצים לצרוך תוספי תזונה, משום שאלו עלולים להיות מסוכנים. במקום זאת, חזרו למקורות ואכלו מוצרים כגון בננות (כמובן!), מלון צהוב, אבוקדו, פפאיה, משמשים מיובשים, עגבניות, קישואים, שעועית, גזר, תפוחי אדמה אפויים, צימוקים ותרד. התמקדו במגוון רחב של ירקות ופירות ביום, כתשע מנות ביום, על מנת לשפר את התזונה שלכם באופן כללי ולהעלות את צריכת האשלגן.

8. הפחיתו מתח


מתח הוא חלק שגרתי מהחיים, ועזר לאבותינו לשרוד, אך היום אין לנו צורך לברוח מממותה מרוגזת, ומתח בעיקר מגיע משעות עבודה מאוחרות, פקקי תנועה ועוד. כל אלו עדיין מפעילים את אותן התגובות הפיזיות, שעלולות לגרום ללחץ דם גבוה. טכניקות טבעיות שיעזרו להפיג את המתח כוללות גם ביופידבק, מדיטציה, יוגה, צ'י קונג, טאי צ'י ומודעות.

לכתבות נוספות בנושא לחץ דם:
מעקב ביתי מסייע לשמור על לחץ דם תקין
לחץ דם גבוה - טיפול בדנרבציה כלייתית
אריזות מזון גורמות לעליית לחץ דם בילדים
תרופות משתנות להורדת לחץ דם
טיפול ביתר לחץ דם יכול למנוע אלצהיימר

מודעות משמעותה לשים לב לכאן ולעכשיו ולהיות מודעים לסביבה שלנו ולעצמנו. כיצד נעשים מודעים? שבו בצורה נוחה אך זקופה, בעיניים עצומות. שימו לב לנשימות שלכם – אם מחשבות אחרות באות, תנו להן להחליק דרככם הלאה, קבלו אותן מבלי לשפוט ומבלי להיכנס אליהן. אם אתם שמים לב שתשומת הלב שלכם מתעופפת לה למקום אחר, קבלו את זה והחזירו אותה חזרה בעדינות, על מנת להתרכז בנשימות. עשו זאת מספר דקות, עד שאתם מרגישים רגועים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר