דרכים מעניינות להורדת לחץ הדם

כשלחץ הדם שלכם מרקיע לשחקים, כיצד אתם מתמודדים? דיאטות פלא, הימנעות ממלח ואם זה לא עובד, אתם מוסיפים תרופת מרשם לארוחת הבוקר. אנו מזמינים אתכם לחשוב מחוץ לקופסא ולנסות דרכים נוספות להורדת לחץ הדם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 25/11/2013 |
צפיות: 2,603
לפי ארגון הלב האמריקאי, קשה לרוב האנשים לדבוק בדיאטה בריאה, בעוד שתרופות הן אפשרות יקרה שאמורה להיות בגדר תוכנית ב' בלבד. החדשות הטובות הן, שישנן אפשרויות רבות להוריד את המספרים. בעוד ששיטות אלו אינן מחליפות אורח חיים בריא, או תרופות מרשם, הן כן יעזרו לכם ליהנות מהחיים ולהוריד את לחץ הדם תוך כדי.

למידע נוסף בנושא בריאות הלב הכנסו לפורומים:
פורום הפרעות קצב הלב, הפרעות לב
פורום יתר לחץ דם, לחץ דם גבוה
פורום ניתוחי לב, השתלות לב, ניתוח מעקפים, התקף לב
פורום קרדיולוגיה - רפואת לב
פורום שיקום לב

1. לעולם בעקבות השמש


האם ימי שמש נעימים לא מחממים את לבכם? מסתבר, שהם גם שומרים על הלב בריא. מחקר חדש, אשר נערך על ידי חוקרים באוניברסיטת אדינבורו, מצא שכאשר אנשים נחשפים לקרני UV, הם נהנים גם מירידה ברורה בלחץ הדם – אפילו לפני שהגוף מתחיל לייצר ויטמין D. הסיבה: אור השמש ממיר חנקן המאוחסן בעור שלנו והופך אותו לתחמוצת החנקן, תרכובת המסייעת להרחבת כלי הדם. לפי המומחים, מחקר זה עשוי לשפוך אור על הקשר בין קרני השמש לבין סיכונים נמוכים יותר למחלות לב, שנמצא במחקרים קודמים.

2. קשר עם בעלי חיים אחרים


מחקרים רבים מראים שאימוץ כלב הוא טוב ללב מסיבות רבות, הכוללות גם את ההתחייבות לצאת להליכות והחום והאהבה שכלבים מעניקים להוריהם האנושיים. אך מחקרים מראים שגם בילוי קצר עם בעלי חיים עשוי לעזור להוריד את לחץ הדם. לכן, במידה ואתם עדיין לא מוכנים לאמץ כלב, נסו להתנדב עם כלבים, או אפילו לבלות מעט זמן עם כלבים של השכנים. השילוב המנצח הוא לעזור לשכן או שכנה קשישים ולהוציא עבורם את הכלב לטיול. כך אתם גם מקבלים סיפוק מלעזור לאחרים וגם זוכים בטיול עם הכלב.

3. התנדבו


למבוגרים שהתנדבו לפחות 200 שעות בשנה – כארבע שעות בשבוע – סיכויים נמוכים יותר ב-40% ללחץ דם גבוה, מאשר אלו שלא מתנדבים. כך מצאו חוקרים לאחרונה. להתנדבות שני יתרונות: פעילות התנדבותית תספק לכם הזדמנויות ליצירת קשרים חברתיים בריאים, וגם יתנו לכם פרספקטיבה בריאה. כך תוכלו ללמוד כיצד להתמודד עם אתגרי החיים בצורה חיובית ולהימנע מהשפעות הפיזיולוגיות השליליות של לחץ. פעילויות התנדבותיות מועילות, הן אלו אשר מהן אתם מפיקים הנאה. חפשו ארגונים מקומיים בהם תוכלו להתנדב ומצאו לכם עבודה התנדבותית שנראית מתאימה.


4. מדיטציה? גם בעבודה


קשורים לשולחן שלכם שעות ארוכות? עדיין ניתן להוריד מתחים. עובדים אשר מתרגלים מדיטציה במשרד, אפילו לרבע שעה, הראו סימנים ברורים של ירידה בלחץ הדם. לפי מחקר אוסטרלי חדש, מדיטציה מרגיעה את תגובת ה"הילחם או ברח". נסו לתרגל מדיטציה בזמן הפסקת הצהריים, כך תוכלו לכבות את הפלאפון ולהימנע מהסחות דעת.

5. חבקו את אהובכם/אהובתכם


אהבה זה באמת סם. אנשים שמחבקים את בני או בנות הזוג שלהם, זוכים גם לרמות נמוכות יותר של לחץ דם, כך על פי מחקר שפורסם במגזין לביולוגיה פסיכולוגית. התועלת עשויה לנבוע מההורמון המקשר בין אנשים, אוקסיטוצין, שלא רק עוזר לנו להרגיש רגועים, אך עשוי גם לדכא את פעילות מערכת העצבים הסימפתטית (זו שגורמת לתגובות מיידיות במצבי לחץ בלב ובכלי הדם). כרגע אין מידע על תכיפות החיבוקים הנחוצה והאם חיבוקים צריכים להיות ארוכים או קצרים, אך במעבדה הממצאים היו ברורים: מגע נעים וחמים עם בן או בת הזוג, כולל חיבוק ועיסוי, במשך 30 דקות שלוש פעמים בשבוע, עשוי להעלות את רמת האוקסיטוצין ולהוריד את לחץ הדם.

6. האזינו למוזיקה


שלטו בלחץ הדם שלכם עם מוזיקה. מחקר חדש שהתפרסם במגזין הלב ההולנדי, מצא שלמוזיקאים לחץ גם נמוך יותר מאנשים אחרים, כנראה גם משום שנגינה בכלי היא בדרך כלל פעילות גופנית ממריצה, במיוחד אם אתם מתופפים! נגינה היא לא בשבילכם? זמזמו עם השיר, שירו בקול רם ותרגישו את המוזיקה בגוף. תאוריה אחת אומרת שמוזיקה מגבירה את רמת הדופמין במוח, מה שגורם לירידה בלחץ הדם. מחקרים מצאו שאנשים אשר האזינו למוזיקה קלאסית, נהנו גם מלחץ דם נמוך מאחרים.

לכתבות נוספות בנושא לחץ דם:
דרכים טבעיות להורדת לחץ הדם
מעקב ביתי מסייע לשמור על לחץ דם תקין
לחץ דם גבוה - טיפול בדנרבציה כלייתית
הסכנות של לחץ דם גבוה בהריון
מה חשוב לדעת כשקונים מד לחץ דם ביתי?

7. תחזיקו חזק


הליכה והתעמלות גופנית אחרת עוזרות ללב, זהו דבר ידוע. תרגילים אשר עובדים על לחיצת היד – תרגילים איזומטריים בעזרת שימוש של מכשירי קפיץ ללחיצת יד, סשנים של רבע שעה של לחיצה במשך שתי דקות, עשויים לעזור לשלוט על לחץ הדם שלכם, כך על פי הארגון האמריקאי ללב. איך זה עובד? לחיצה על השרירים במשך שתי דקות, תגרום לגוף שלכם להמריץ את הדם חזרה לידיים – דבר המשפר את פעילות כלי הדם, לפי החוקרים. תרגלו לפחות שלוש פעמים בשבוע, יחד עם פעילויות אחרות.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר