מחוללי דלקת ולוחמי דלקת במזון שלנו

כיצד גורם בשר לדלקות? איזה מזון הוא אספירין טבעי? והאם דובדבנים ופלפלים נלחמים בכאב? הקשר בין בשר לדלקות אינו חדש לרובנו, אך לאחרונה מחקרים מוכיחים לנו שמזון מן הצומח נלחם בדלקות. איזה מזון עוזר להלחם דלקות ומה כדאי לאכול על מנת להפחית כאב?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 08/12/2013 |
צפיות: 8,790
דירוג: 4.5 מתוך 2 הצבעות
התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע 4.5 מתוך 5

בשר גורם לדלקות בגוף


מחקר עדכני שנערך על ידי חוקרים במחלקה למדעי התזונה והמזון באוניברסיטת בון שבגרמניה, סקר 46 מחקרים שונים על מנת להעריך סממנים של דלקות, במיוחד חומר שנקרא חלבון מגיב C. במחקרים אחרים נמצא קשר בין חלבון זה כסממן אשר מתריע על מחלות רציניות כגון מחלות לב. במחקר של בון בגרמניה, מדענים מצאו רמות גבוהות יותר של סמני דלקת, בעיקר חלבון מגיב C, בדיאטות שמורכבות מבשר, או "תזונה מערבית", בעוד שבדיאטה המבוססת על מוצרים מן הצומח רמת הדלקתיות נמוכה יותר.

למידע נוסף בנושא מחלות הכנסו לפורומים:
פורום אורולוגיה, ניתוחים אורולוגים, מחלות הערמונית
פורום בדיקות גנטיות, מחלות מטבוליות, יעוץ גנטי
פורום טיפולי ורידים, דליות, מחלות כלי דם
פורום מחלות המעי הגס
פורום מחלות זיהומיות

אלו חדשות טובות לכל מי ששואף לאורך חיים בריא יותר וירוק יותר. פירות וירקות הן תחנות כוח של תזונה, הודות לחומרים המזינים שבהם (חומצות אמינו, סוכרים טבעיים לאנרגיה וחומצות שומן), יחד עם המרכיבים התזונתיים הייחודיים לכל פרי וירק, כגון ויטמינים ומינרלים. בנוסף ישנם חומרים אחרים בצמחים, אשר נחשבים בריאים ומונעים מחלות. אלו כוללים גם: אנתוציאנינים, קרוטנואידים, פלבנואידים, פוליפנולים, ואחרים. אלו נקראים Phytonutrients ומחקרים הוכיחו שהם עוזרים לנו להיות בריאים יותר, לשמור על כושר טוב, להגן על הזיכרון, לשפר את הראייה שלנו, להדוף את השפעות הזקנה, להילחם בסרטן והרבה יותר.

אם כך אין זו הפתעה שדיאטה עשירה ברכיבים אלו תסייע גם להקלה על דלקות בגוף. המחקר הוא חיובי גם כי דלקות נמצאו קשורות לרוב המחלות הכרוניות, כגון מחלות לב, סרטן, סוכרת וכמובן דלקות פרקים. כך שלמעשה, תוצאות המחקר מראות שדיאטה טבעונית, המבוססת על ירקות ופירות טריים, עשויה להביא לירידה משמעותית בדלקות בגוף.


מזון אנטי-דלקתי:


ישנן תרופות להקלה על כאבים ודלקות, עם טעם נהדר. זה לא משהו שניתן לומר על רוב התרופות:

1. אוכמניות - אוכמניות הן נפלאות כחומר אנטי-דלקתי. הן מעלות את החומר בגוף שנקרא חלבון עקת חום, אשר נעלם עם הגיל. כאשר חלבון זה נמוך בגוף, התוצאות הן דלקות, כאב ונזק לתאים.

2. פלפל קאיין (פלפלת) - בצורה מאוד אירונית, פלפל זה דווקא מוריד את הדלקות בגוף, בעזרת החומרים האנטי דלקתיים שהוא מכיל.

3. סלרי וזרעי סלרי - במחקרים נמצאו יותר מ-20 חומרים אנטי-דלקתיים בסלרי וזרעי סלרי, כולל חומר שנקרא apigenin, חומר אנטי-דלקתי חזק. הוסיפו זרעי סלרי למרק ולתבשילים וכתחליף למלח.

4. דובדבנים - בעוד שאנשים רבים נוטלים אספירין מיד כשהם מרגישים כאב, מחקר באוניברסיטת מישיגן מצא שדובדבנים חמצמצים הם פי עשרה יותר אפקטיביים בטיפול בדלקות מאשר אספירין.

5. ירקות ירוקים כהים - ירקות כמו קייל ותרד, מכילים מינרלים בסיסיים כגון סידן ומגנזיום. שני המינרלים האלו מאזנים את הגוף על מנת להוריד את הדלקות.

6. זרעי פשתן ושמן פשתן - זרעי פשתן עשירים בשמנים טבעיים שהופכים בגוף לחומרים דמוי הורמונים ומורידים דלקות. הוסיפו זרעי פשתן טחונים טרי למיצי פירות, בסלטים וכדומה. אל תחממו.

7. ג'ינג'ר - מחקרים אחרונים מראים שג'ינג'ר הוא חומר אנטי דלקתי משובח, טוב יותר מסטרואידים סינתטיים כגון אדביל, במלחמה נגד הדלקות.

8. פטל, פטל שחור ותותים - גם בפירות טעימים אלו נמצאים חומרים אנטי-דלקתיים, כפי שנמצאו בדובדבנים.

9. כורכום - אין ספור מחקרים מראים שוב ושוב שכורכום הוא חומר אנטי-דלקתי ומשכך כאבים חזק.

10. אגוזי מלך - בדיוק כמו זרעי פשתן, גם אגוזי מלך מכילים אומגה 3 שעוזרים להילחם בכאב ובדלקות.

לכתבות נוספות בנושא דלקות:
מחקר: אסטרוגן ימנע דלקת בדרכי השתן
איך דלקת חניכיים הופכת למחלת חניכיים?
6 מיתוסים על דלקת פרקים שגרונית
10 סימנים המעידים על דלקת עיניים
כיצד חמוציות מונעות דלקת בדרכי השתן?

אספירין ממקורות טבעיים:


כשרוב האנשים סובלים מכאבי פרקים, הם נוטלים אספירין או חומרים אנטי דלקתיים אחרים. אספירין נגזר במקור מהצומח - מצמח העוקצני וקליפת עץ הערבה. מאוחר יותר סונתז על ידי תעשיית התרופות על מנת לייצר מוצר פטנט, ממנו הם מרוויחים סכומי עתק. כאשר מוצרים טבעיים מסונתזים במעבדה, הן לרוב גורמים גם לתופעות לוואי שונות, שהמזון והצמחים מהמקורות הטבעיים, לא יגרמו בדרך כלל. תופעות הלוואי הן רבות ועלולות להיות מסוכנות. לשמחתנו, ישנם מזונות רבים אשר מכילים סליצילטים או חומצה סליצילית, המרכיבים האקטיביים באספירין. אז לפני שאתם נוטלים משככי כאבים, חשבו אולי על הרשימה הבאה ושלבו את הפירות והירקות האלו בדיאטה היומית שלכם:

תפוחים, אבוקדו, אוכמניות, ברוקולי, כרובית, דובדבנים, פלפל צ'ילי, מלפפונים, דומדמניות (כולל דומדמניות מיובשות), תמרים, חציל, תאנים, אשכוליות, ענבים, קיווי, שוש (הצמח, לא ממתקים), עוקצני (עשב), פפריקה, אפרסקים, שזיפים ושזיפים מיובשים, צנוניות, פטל, תרד, תות, כורכום (התבלין), קליפת ערבה (במינון מדויק שניתן על ידי מומחה), קישוא.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר