מזונות שיילחמו בשפעת

מחלת השפעת כמעט ואינה פוסחת על אף אחד מאיתנו, בעיקר בימים הקרים. נמאס לכם לזלול כדורים? לפניכם כמה מזונות שמבטיחים הקלה בתסמיני השפעת וכדאי לאמץ בכל מקרה בתזונה היומיומית
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 09/02/2014 |
צפיות: 8,337

קרטיבים


קרטיב קרח יכול להרגיע גרון נפוח, צורב וכואב. הקרטיב יכול גם לסייע בהחדרת נוזלים לגוף שזה אחד המפתחות במלחמה בשפעת. אם תשמרו על מאזן נוזלים מספק בגוף, כמות הליחה תצטמצם והליחה תהיה יותר דלילה, מה שיגרום לפחות חסימה של דרכי הנשימה. חפשו קרטיבים עשויים מ-100% פרי כדי לוודא שאתם מקבלים חומרים מזינים חיוניים ולא סתם סוכר מיותר.

כריך הודו


הודו הוא חלבון רזה המספק ויטמינים חיוניים לגוף. למרות שאולי איבדתם את התאבון, אכילה יכולה לעזור לגוף שלכם לקבל אנרגיה על מנת להלחם בשפעת. נסו להוסיף רוטב אוכמניות על מנת לחדד את הטעמים ולהעניק לכריך טעם של אוכל מנחם.

למידע נוסף בנושא מחלות הכנסו לפורומיםL
פורום גסטרואנטרולוגיה ילדים, מחלות כבד ילדים
פורום מחלות המעי הגס
פורום מחלות זיהומיות
פורום מחלות ריאה אסטמה
פורום רפואת ילדים, מחלות ילדים

מיץ ירקות


אכילת סלט היא כנראה אחד הדברים האחרונים שאתם מעוניינים לעשות כשאתם חולים בשפעת. במקום זאת, הכינו לכם מיץ ירקות – הוא יעניק לכם המון נוגדי חימצון שישפרו את תפקוד המערכת החיסונית שלכם וישמור על מאזן הנוזלים בגוף. רוצים טעם מתקתק? תמיד אפשר להוסיף תפוח עץ למיץ.

מרק עוף


מעבר לכך שזה מזון מנחם ומזין, יש עדויות לכך שמרק עוף הוא בעל אפקט מרפא ומכיל רכיבים אנטי דלקתיים מסויימים. מחקרים מצאו כי מרק עוף חם יכול לשפר את היכולת של הסיליה, השערות הקטנטנות בדרכי הנשימה, להגן על הגוף מפני חדירות וירוסים וחיידקים.

שום


אם אתם אוהבים שום, זו בחירה טובה לתיבול מזונות כמו מרק. שום הוא בעל תכונות אנטי חיידקיות והוא מצויין למערכת החיסון. הוא יכול להקל מעט על חסימת דרכי הנשימה בזמן שפעת.


ג'ינג'ר


כאב בטן? בחילות? ג'ינג'ר או זנגוויל הוא תרופה ביתית שמשמשת לעיתים קרובות להקלה על הסימפטומים הללו. מחקרים מסויימים מציעים כי ג'ינג'ר יכול להלחם בדלקות. נסו להוסיף אותו מגורר טרי למזונות או לשתות תה ג'ינג'ר.

תה חם


תה ירוק ותה שחור מלאים בנוגדי חימצון הנלחמים במחלות. שאיפה של אדי התה יכולה לסייע בהקלה על חסימות בדרכי הנשימה. הוסיפו כף דבש לתה ולימון סחוט על מנת לעזור להרגיע גרון כואב. אם אתם מודאגים מהקפאין שבתה, שתו תה נטול קפאין או תה צמחים.

בננה


בננה חתוכה, מרוסקת או שלמה, מקלה מאוד על הבטן. בננה היא מזון מאוד נוח לקחת לדרך והיא מצויינת נגד סימפטומים כמו בחילה, הקאות ושלשול, שמתרחשים לעיתים קרובות אצל חולי שפעת. בננות, לצד אורז, רוטב תפוחי עץ וטוסט, הן התזונה האולטימטיבית להתאוששות משפעת או מווירוס בבטן, לפני החזרה למזונות מוצקים.

לכתבות נוספות בנושא שפעת:
דרכים טבעיות להתגונן מפני שפעת
נוסעים לחו"ל? כך תשמרו מפני שפעת וצינון
האם זאת שפעת או הצטננות? כך תאבחנו
שפעת החזירים – תסמינים, אבחון וטיפול
עצות כיצד ללמד ילדים להתגונן מפני שפעת

טוסט


טוסט או קרקרים הם מזונות מאוד טובים למלחמה במחלות. הם מתעכלים טוב, לא גורמים לכאבי בטן ואפשר לצרף אותם למרק עוף. בנוסף, הם משביעים כשהבטן לא מסוגלת להתמודד עם דברים אחרים.

משקאות כתחליפי ארוחות


אם התאבון שלכם חזר אליכם, נסו משקאות כתחליפי ארוחה על מנת לוודא שאתם מקבלים את כל הוויטמינים והמינרלים להם אתם זקוקים. חפשו משקאות ללא לקטוז המכילים לפחות 6 גרם חלבון ומופחתים בסוכר.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר