7 מאכלים שמשפיעים על הלב

יין, קפה, שום וקולה - מי מהם משפיע לטובה על הלב ומי מזיק? ממצאי המחקרים שנעשו בתחום מפתיעים: הקפה והיין טובים ללב, לעומת הקולה שצריכה מופרזת שלה עשויה לעודד השמנה ומחלות לב הקשורות בה מגיל צעיר. גם השום לא עומד בציפיות ממנו לעומת מיץ ענבים שמחולל פלאות. מהם המאכלים שמשפיעים על הלב?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 07/04/2007 |
צפיות: 10,982
דירוג: 4.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 4.0 מתוך 5
מחלות הלב נחשבות לגורם התמותה המוביל בקרב האוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי.

בדיוק מסיבה זו זוכים הטיפול בהן וההתמודדות עם מחלות הלב וכלי הדם לחשיבות ראשונה במעלה במערכת הבריאות ובחברה כולה.

אילו מאכלים טובים ללב ואילו מזיקים לו? בהנחה ואת התשובה לגבי ההמבוגרגר אתם כבר יודעים לבד, להלן ממצאי מחקרים אחרונים בתחום:

מיץ מענבים סגולים - טוב ללב. שתיית כוס מיץ מענבים סגולים בכל יום מסייעת בהפחתת הסיכון למחלות לב ולסרטן בזכות ריכוז גבוה במיוחד של נוגדי חימצון (אנטיאוקסידנטים), מסוג פוליפנול.

ממחקר שנערך באוניברסיטת גלזגו שבחן את כמות נוגדי החימצון השורדים את תהליך הסחיטה של הפרי עולה כי מיץ מענבים סוגלים מכיל את הכמות הגבוהה ביותר, בהשוואה למיץ רימונים, אשכוליות, תפוחים, עגבניות ועוד.
במקום השני, אגב, נמצאים מיץ תפוחים וחמוציות.

שום - לא טוב ללב. באופן מפתיע, דווקא השום, שנתפס כבריא במיוחד וכ'אנטיביוטיקה טבעית' נמצא כלא יעיל בהפחתת הכולסטרול והסיכון למחלות לב. החוקרים היו חלוקים בדעתם לגבי הצורך בכלל באכילת שום, אך הסכימו כי אין די במחקר אחד בכדי לשנות אמונות של שנים.

"אני בהחלט לא אוותר עליו", אמר ד"ר גארדנר, עורך המחקר, שהעיד על עצמו כאוהד נלהב של השורש החריף. אך שווה לשקול אם נטילת כמוסות השום הינה אפקטיבית לאור הממצאים החדשים. לממצאי המחקר המלאים.

קפה - טוב ללב. מחקר שנערך בהולנד ובחן את השפעת הקפה על לחץ הדם הגיע לממצאים מפתיעים: צרכני קפה כבדים, השותים יותר משש כוסות קפה ביום, נמצאים בסיכון נמוך יותר ללחץ דם גבוה לעומת צרכני קפה מתונים, הצורכים שלוש כוסות קפה ומטה.

לאחר ניתוח הממצאים עולה כי צרכני קפה מתונים נוטים יותר לפתח לחץ דם גבוה, לעומת צרכני קפה כבדים. החוקרים הניחו כי הסיבה לכך הינה עמידות לקפאין אותה מפתחים הצרכנים הכבדים, בעוד הצרכנים המתונים נשארים רגישים יותר להשפעתו. לממצאי המחקר המלאים

קולה - לא טוב ללב. יותר ויותר בני נוער מפתחים סימפטומים של מחלות לב וסוכרת מבוגרים - עוד אפילו טרם הגיעם לבגרות, והסיבה לכך טמונה כנראה בצריכה מוגברת מגיל צעיר של משקאות מוגזים וממותקים.

ממחקר שנערך בנושא עולה כי צמצום צריכת משקאות "קלים" וממותקים בגיל הילדות והנעורים, יכולה לסייע מאוד למנוע תחלואות השמנה בגילאים מוקדמים, ובינהם מחלות לב. לממצאי המחקר המלאים

יין אדום צרפתי - טוב ללב. גם אם אתם לא כאלו, הלב שלכם הוא אנין טעם בפני עצמו. רוג'ר קורדר מבית הספר לרפואה קווין מרי בלונדון, אנגליה, ועמיתיו חקרו ומצאו כי יינות אדומים מדרום מערב צרפת מצטיינים ברמות גבוהות של פרוציאנידין (procyanidin), מרכיב שקיים בזרעי הענבים ותורם רבות לבריאות הלב.

הפרוציאנידין מדכא את תהליך המיזוג של הפפטיד שנקרא אנדותלין, האחראי על צמצום כלי הדם, והינו חומר כה חזק עד שמספיקה גם כוס יין אדום אחת ליום בכדי להשיג ארכיות ימים. "הסיבה לכך טמונה בשיטות העבודה המסורתיות לייצור יין שעדיין נהוגות באזורים אלו", אמר קורדר. לממצאי המחקר המלאים

בירה - לא טוב ללב. מעבר להשפעות של האלכוהול, שעליהן ניתן לכתוב פרק נוסף שלם, צריכה גבוהה של בירה גורמת להיווצרות 'כרס בירה' שמלווה אתכם מגיל עשרים ועד להתקף הלב. ממחקר שנערך בבריטניה, עולה כי השמנה באזור הבטן מסוכנת ללב אך בעלי 'כרס בירה' נמצאו ברמת הסיכון הגבוהה ביותר.

"אני חושב שלממצאים יש השלכות חשובות מאוד על הצורך לנהוג בהתנהגות מונעת. אל תיתנו לזה לקרות לכם כאשר אתם צעירים", ציטט העיתון הבריטי הטלגרף, את החוקר ד"ר קרלוס איריבארן.

שוקולד מריר- טוב ללב. היום אנחנו משופעי בשורות טובות: חוקרים ביוון מציעים כי צריכה של שוקולד מריר מביאה להרחבת כלי דם קטנים ובינוניים, תהליך שמסייע לפעילות תקינה של מערכת הלב. לממצאי המחקר המלאים.

"מחקרים אחרונים מציעים כי צריכה מוגברת של שוקולד מריר מעניקה למערכת הלב יתרון", כך טען ד"ר חרמבולוס ולאחופולוס מבית הספר לרפואה של אתונה, עורך המחקר. גמישות או קשיחות יתר של העורקים הינם לדבריו "סממן מובהק לתפקוד מערכת הלב והדם וניתן ללמוד מתכונות אלו על הסיכויים להיתקל בבעיות לב". לממצאי המחקר המלאים

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר