פיסטוק חלבי - בשביל הלב

חובבי הפיצוחים למיניהם בוודאי ישמחו לשמוח שמחקר חדש מורה לאכול פיסטוק, אם הלב שלכם חשוב לכם. המחקר מצטרף לגוף הוכחות הולך וגדל לפיו הפיסטוק טוב ללב, מוריד כולסטרול ומעשיר את הגוף בחומרים חיוניים. עוד מסתבר שתוספת של פיסטוק לתזונה אינה מעלה בק"ג. אז יאללה, זרקו ת'גרעינים, הפיסטוק הוא המלך החדש
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 22/06/2007 |
צפיות: 15,218
אכילת חופן פיסטוקים מדי יום עשויה לעזור לבריאות לבכם.

מחקר חדש, שפורסם במגזין The Journal of the American College of Nutrition, בדק אנשים עם כולסטרול גבוה שעברו לפיסטוקים במקום חטיפים עתירי שומן.

החוקרים, ג'יימס נ. קופר מאוניברסיטת ג'ורג' מייסון, ומייקל ג'. שרידן מבית החולים אינובה פיירפקס, בחנו השפעה של דיאטה בה 15% מצריכת הקלוריות היומית באה מפיסטוקים - כלומר, חופן או שניים של פיסטוקים ליום. נמצא כי תזונה זו שיפרה את רמות הליפידים בדם.

להתייעצות עם מומחים בנוגע למחלות לב, תזונה ודיאטה:
פורום קרדיולוגיה
פורום תזונה ודיאטה
פורום ניתוחי לב
פורום פוד קואצ'ינג
פורום ויטמינים ותוספי תזונה

כמו כן, אנשים שהוסיפו פיסטוקים לתזונה לא העלו משקל, דבר המחזק את התיאוריה לפי פיסטוקים לא גורמים לעלייה במשקל כשמוסיפים אותם לתזונה הרגילה.

"תוצאות אלו הן מרגשות כיוון שהן מראות שהוספת פיסטוקים לתזונה יכולה להגן על הלב, ללא שינוי דרמטי בהרגלי התזונה" אומר קופר. "מחקר זה משנה את האמונה הרווחת לפי דיאטה דלת שומן היא הדבר הטוב ביותר לבריאות הלב".

רוב השומן בפיסטוקים הוא שומן חד בלתי רווי, הנחשב כשומן "טוב", מהסוג שמוריד את לחץ הדם. "מחקרים הראו כי דיאטה עם כמות מתונה של חד בלתי רווי, מהסוג שנמצא בפיסטוקים, היא דרך יעילה יותר למנוע מחלות לב מאשר הפחתת תצרוכת השומן הכוללת" אומר קופר.

עוד מאכלים שכדאי להוסיף לתפריט:
בריאות נוסח יפן
כמה אבץ יש בפופקורן שלכם?
קחי לך תפוחים ותמרים, זה בריא
אורז מלא - OUT, קינואה - IN
תאנה, גם לבריאות וגם לתאווה

פיסטוקים מכילים גם שומן רב בלתי רווי, שומן הידוע כמוריד את רמת הכולסרטול כשהוא נצרך באופן מתון.

המחקר מוסיף לגוף מחקר הולך וגדל המצביע על כך שצריכה של פיסטוקים יכולה לעזור ללחום במחלות קרדיו-וסקולאריות ולהפחית את רמות הכולסטרול.

פיסטוקים נחשבים כבריאים ביותר במשפחת האגוזים, עמוסים בויטמינים וחומרים תזונתיים כמו תיאמין, ויטמין 6B, נחושת, מנגן, פוטסיום, סיבים, זרחן ומגנזיום.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר