הלב שלכם צריך שוקולד

מחקרים שונים הוכיחו שיש לשוקולד סגולות הטובות לבריאות, אבל, עד כה היה נראה שהתועלת שבשוקולד היא משנית לעומת הנזק שבקלוריות ובשומן שבו, מחקר חדש מוכיח ששוקולד מריר הוא לא סתם שוקולד, ואפילו כמות קטנה שלו עוזרת להוריד את לחץ הדם. מהיום כיף למנוע מחלות לב...
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 05/07/2007 |
צפיות: 6,890
הרעיון לפיו קקאו מועיל לבריאות אינו חדש, ובמחקרים שונים נמצאו ראיות לפיהן שוקולד יכול להוריד את לחץ הדם.

הסגולות הנ"ל יוחסו לחומר כימיקלי המצוי בשוקולד, הנקרא פלוואנול (flavanols). עד כה הסברה הייתה שיש צורך בצריכת כמויות שוקולד גדולות כדי להגיע לתוצאה הרצויה, ולכן, היתרונות יהיו שוליים לעומת החסרונות שבאכילת כמויות גדולות של סוכר ושומן.

לפי מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קלן בגרמניה, יתכן ששוקולד מועיל לבריאות, גם אם לא אוכלים כמויות גדולות שלו.

במחקר השתתפו 44 אנשים בני 56-73 הסובלים מחץ דם גבוה. הם חולקו לשתי קבוצות - בקבוצה אחת אכלו ששה גרם של שוקולד מריר ובשנייה אכלו כמות זהה של שוקולד לבן.

זקוקים לייעוץ ומענה לשאלות בנושא לב וכלי דם? היכנסו לפורומים שלנו:
פורום קרדיולוגיה (רפואת לב)
פורום שבץ מוחי

בקבוצה הראשונה לחץ הדם ירד, ואילו בקבוצה השנייה לא חל שינוי. לחץ הדם הסיסטולי (הלחץ שנמדד בזמן התכווצות הלב, ומהווה את הערך הגבוה ביותר של לחץ הדם) ירד ב-2.9 מילימטרים, לחץ הדם הדיאסטולי (הלחץ שנמדד בזמן מנוחה של שריר הלב, בין שתי פעימות, ומהווה את הערך הנמוך ביותר) ירד ב-1.9 מילימטרים.

למרות שהשינוי הוא שינוי קטן, החוקרים מדגישים כי יש לו חשיבות קלינית. ירידה של שלושה מילימטרים בלחץ הדם יכולה, לדברי החוקרים, "להפחית את הסיכון היחסי למוות כתוצאה משבץ ב-8% ואת הסיכון למוות כתוצאה ממחלות בעורקים הכליליים ב-5%" .

סיבה נוספת לחשיבות המחקר לדברי החוקרים היא שקל יותר לשכנע אנשים לאכול כמה קוביות שוקולד ביום, מלעודד אותם לבצע "שינויים התנהגותיים מורכבים" על מנת להוריד את לחץ הדם. אכילת שוקולד מריר לא הובילה לשינוי במשקל או ברמות הגלוקוז או הליפידים.

מחקר: שוקולד משפיע יותר מנשיקות
7 מאכלים שמשפיעים על הלב
חטאים מתוקים
השוקולד משפר תפקוד המוח
המלצה: עזבו את הויאגרה, יש שוקולד

ארגון הלב הבריטי הזהיר כי שוקולד הוא פינוק, לא טיפול. שרה סטנר, תזונאית בארגון, אומרת כי "חשוב לזכור שבשוקולד יש הרבה שומן וקלוריות, כך שאכילה מופרזת שלו אינה טובה ללב.

צריכת פירות וירקות מספקת שפע ויטמינים ומינרלים חיוניים. אכילת חמש מנות של פירות או ירקות ביום, או יותר מכך, היא הדרך הטובה ביותר לשמור על הבריאות, ואין צורך לחשוש מצריכת יתר".

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר