החטאים שלנו, איך יוצאים מזה?

"ממחר, מבטיח לך אפסיק לעשן", וכמו בשיר, גם אנחנו נבטיח אבל נמשיך בדיוק כמו שאנחנו - מעשנים, שמנים, לא בכושר, עייפים, לא מטופחים והרשימה עוד ארוכה. לכבוד יום כיפור, קבלו שבעה חטאים שעשינו השנה לגוף שלנו וכנראה נמשיך לעשות, וגם עצות של מומחים איך לשנות את דרכינו
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/09/2007 |
צפיות: 6,706
עצרו! לפני שאתם מבקשים סליחה מכל העולם ואפילו מסובבים תרנגול מעל הראש, לא שכחתם מישהו שאתם צריכים לבקש ממנו סליחה ענקית?

לא, אנחנו לא מדברים על החברים, משפחה ואפילו לא על בן או בת הזוג אלא על משהו קרוב יותר - על עצמכם!

לכבוד יום כיפור, קבלו שבעה חטאים שעשינו לגוף שלנו, ואנחנו מוכנים להמר שעם כל הרצון הטוב, נעשה גם השנה:

1. עישון. מרק טווין אמר: "להפסיק לעשן זה קל. עשיתי את זה אלפי פעמים" ומליוני מעשנים נוהגים כמוהו. השיעולים בבוקר, החרחורים כשמנסים לעשות ספורט, הפחד מסרטן, כל אלה גורמים לרצות להפסיק לעשן, אבל הכמיהה לסיגריה תמיד מנצחת.

בינינו, אין דבר מטומטם יותר מלשאוף עשן - זה מסריח, מזיק לבריאות, מגעיל אנשים לא מעשנים ואנחנו ממשיכים ועוד משלמים הרבה כסף על התענוג המפוקפק.

חלק מנסים להדחיק, זורקים משפטים ציניים כמו "הכושר מזיק לעישון", נשבעים שהם יכולים אבל פשוט לא רוצים, אומרים שהם "מפחיתים" ומיד אחרי זה מעשנים חצי קופסה. אחרים מודים שהם מכורים ולא מצליחים להיגמל. התוצאה היא אותה תוצאה.

מה המומחה אומר? רמי רומנובסקי, מעשן לשעבר וכיום מנהל ומנחה את סדנת אלן קאר 'הדרך הקלה להפסיק לעשן': "הבעיה העיקרית בהפסקת עישון היא השימוש בשיטות המתבססות על כוח רצון המייצרות מאבק תמידי בין הסיבות להפסיק - לא בריא, יקר, מסריח וכו', לבין הסיבות המשלות להמשיך לעשן - זה מרגיע, עוזר להתרכז, הריח הטעם וכיו"ב. במאבק זה קשה לנצח.

הדרך הקלה להפסיק לעשן היא להבין את מלכודת העישון, להבין שאין על מה לוותר, רק אז הפסקת העישון היא קלה, מיידית ותמידית. הדבר היחיד שמונע ממעשנים להפסיק לעשן זה הפחד - פחד שלא נוכל ליהנות מהחיים בלי סיגריות, שנצטרך לעבור ייסורי גמילה נוראים בשביל להשתחרר מהסיגריות והפחד שאף פעם לא באמת נצליח להשתחרר".

2. סטרס. אנחנו יודעים שלחץ מזיק לבריאות הגוף והנפש ומבטיחים לעצמנו להוריד הילוך - לעבוד פחות שעות, לא לקחת כל דבר ללב ובאופן כללי להיות רגועים ונינוחים יותר.

מרוצים מההחלטה אנחנו נרשמים לקורס יוגה ומוצאים את עצמנו מקללים ומוציאים עשן מהאוזניים כשאנחנו עוזבים את העבודה/לימודים ברגע האחרון ורצים לשיעור כדי לא לאחר. אחרי השיעור אנחנו רצים הביתה כי יש המון דברים להספיק והשיעור גזל לנו זמן יקר.

נכון, זה לא בריא לחיות ככה וגם לא ממש כיף, אבל מה אפשר לעשות כשאי אפשר לוותר על שום דבר והזמן כל כך מצומצם?

מה אומר המומחה? רפאל רוזנסקי, מטפל ברפואה סינית ומנהל מרפאות רפא לרפואה משלימה מסביר על התמודדות עם סטרס: "לעתים קרובות הרגשת חוסר זמן מהווה סיבה לסטרס. חשוב ללמוד ולנהל נכון את הזמן בעזרת הגדרת סדרי עדיפויות, תכנון מוקדם של מהלך היום, חלוקת תפקידים (אם מתאפשרת), הימנעות מדחיית מטלות לרגע האחרון והכי חשוב: להיות ריאליים ולא להעמיס על עצמכם מטלות".

3. שינה. אותו לחץ מהסעיף הקודם פוגע לנו גם בשינה - נדודי שינה, דאגות שמשאירים אותנו ערים או פשוט מעט מדי שעות שינה כיוון שאנחנו רוצים "להספיק הכל".

הפרדוקס הוא שדווקא כשאנחנו עסוקים מאוד וזקוקים נואשות לחידוש הכוחות שהשינה נותנת, דווקא אז אנחנו לא ישנים טוב ונאלצים להמשיך לסחוב בפול ספיד בלי גז.

חלקנו מתפרקים מדי פעם והולכים לישון מוקדם בניסיון נואש להשלים את שעות השינה, אחרים פשוט סוחבים ככה הלאה ומתלוננים על עייפות מתמדת ותחושה שחלק גדול מהחיים שלהם עובר כשהם חצי ערים - חצי ישנים.

מה אומר המומחה? צביקה מרגונינסקי, ראש מגמת רפואה סינית ב"מירב", ביה"ס ללימודי רפואה משלימה נותן טיפים לשינה טובה: "קריירה עמוסה היא נסיעת שטח קשה לגופנו ונפשנו ולכן חובה עלינו לתחזק את גופנו באופן סדיר ולא רק כשיש תקלות. ג'יפ ניתן להחליף, את גופנו עדיין לא.

יש לצמצם את צריכת הקפה למקסימום שתי כוסות ביום, להקפיד על מינימום של שבע שעות שינה רצופות בלילה ולנטול טבלית של ויטמין B, אומגה 3 ומינרלים כמו סידן ומגנזיום".

4. תזונה נכונה. בתיאוריה אנחנו אוכלים בריא, ויש לנו אפילו לקט עלי בייבי בבית כדי להוכיח את זה, כל כך חשוב לנו להוכיח את זה שהעלים פשוט ישארו שם לראווה בזמן שאנחנו נמשיך לאכול פסטות, פיצה, במבות וכל דבר אחר שתיאורטית אנחנו לא אוכלים.

החיים בחברה המתועשת גורמים לנו לאכול ג'אנק פוד ומזון לא בריא. אם הטבע בשבילנו הוא מושג מרוחק, משהו ששמענו עליו ואולי ראינו מדי פעם בטיול, איך אפשר לצפות מאיתנו שהאוכל שלנו יבוא מהטבע ולא מהצבע (מאכל)?

מה המומחית אומרת? ורד לב, נטורפתית ומומחית לתזונה ובישול טבעי מייעצת: "התחילו לקרוא תוויות. יש היום מזונות רבים ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל (זה כתוב עליהם) ורצוי להעדיף אותם על פני אחיהם רוויי החומרים המזיקים.

בכל סופר אפשר למצוא היום פסטות מקמח חיטה מלא, אורז מלא ושמן זית טוב. לא צריך לנסוע רחוק בשביל לאכול בריא יותר!

הרבו בירקות, עלים ירוקים ונבטים. הם הבסיס התזונתי האמיתי שלנו. בשר וחלבונים מהחי לא חייבים לאכול בכל יום. אפשר לאוכלם 2-3 פעמים בשבוע ואף פחות".
<@ --- IMG_2 --- @>
5. דיאטה. אנחנו רוצים להיות רזים וחטובים, מה לעשות שהצמיגים על המותניים והכרס הקטנה לא מתחשבים ברצונות שלנו?

עשינו דיאטת כאסח ואחריה השומנים חזרו אלינו בחדווה, הזענו במכון כושר ופיצינו את עצמנו במשהו קטן וטעים אחרי זה. לא משנה מה הסיבות, העובדה היא שהם עדיין שם, עודפי המשקל, ועם כל דיאטה שנכשלה אנחנו מבינים שכנראה שהם מתכוונים להישאר לתמיד ואולי כדאי לוותר על המכנס הישן ששמרנו לרגע שנחזור לגיזרה.

מה המומחית אומרת? שולה זק, יו"ר עמותת "משקל בריא" מספרת על חשיבותן של קבוצות כמקור תמיכה לדיאטה: "ללא תמיכה חברתית, שיתוף, פתיחות ושיח, קל מאוד ליפול אל מקור נחמה באוכל. השיתוף, הביחד והתמיכה מעניקים כוח להמשיך. השיתוף מעניק את ההבנה שיש בעיה, שהפיתרון שלה אינו קצר טווח".

6. ספורט. חולם על גוף של אלי האנה אבל נראה כמו אלי ישי? נכון, הבטחת לעצמך ללכת לחדר כושר אבל אתה עייף, עסוק או מעדיף לראות טלויזיה.

גם את הבטחת לעצמך לשמור על כושר ובדרך גם לעצב את הגוף וסופסוף להציג על החוף בטן שטוחה וישבן מהודק, אבל שוב הגעת עם פראו לים בטענה שזה אופנתי ויפה, והירכיים בכלל לא קשורות לסיפור.

מה אומר המומחה? נועם קפלן, מאמן כושר מוסמך, מסביר איך להיות עם מוטיביציה לכושר ומדגיש את חשיבות החברותא: "מצא לעצמך שותף לאימונים. הוא לא חייב להיות חבר נפש, למעשה - הוא לא חייב להיות חבר שלך, זה יכול להיות סתם מישהו שפגשת במכון.

העזר במוטיבציה שלו בכדי להגביר את שלך (די אנוכי, אבל זה דו-צדדי). כך גם תהיה בטוח שלא תחסיר אימונים סתם - פשוט לא יהיה לך נעים להבריז לו".

7. איפור. את יודעת שאת יכולה להיראות יותר טוב אם תתאפרי יפה, אבל אין לך מושג באיפור ככה שאת הולכת על המראה הטבעי והלא ממש אטרקטיבי. כשאת מנסה להתאפר את נראית כאילו חטפת מכות במקרה הטוב, או כאילו יש לך מחלה אקזוטית שגורמת לפנים שלך להתפרק במקרה הרע.

נכון, חשוב לך להיראות טוב אבל לא באמת בא לך להשקיע וללמוד את זה אז ביומיום את משכנעת את עצמך שטבעי זה הכי, ובארועים מנחמת את עצמך שהתאורה קלושה וגם ככה לא רואים את טעויות האיפור שעשית.

מה אומרת המומחית? שירה שוסטר, מאפרת מקצועית, נותנת מדריך איפור למאפרת המתחילה ומסבירה, לדוגמא, איך לשים מייק-אפ בצורה נכונה: "מאד חשוב להתאים את המייק-אפ לגוון העור: הבדיקה צריכה להתבצע באיזור שבין הלחי והצוואר, וצריך לוודא שאין הבדל בין צבע האיזור המאופר במייק-אפ לבין צבעו הטבעי של עור הפנים והצוואר.

מורחים את המייק-אפ עם ספוגית לחה, סחוטה היטב. חשוב לוודא שמריחת המייק-אפ אחידה ושהמייק-אפ מגיע עד קו שורשי השיער, ויורד במעט מקו הלסת והסנטר תוך כדי טשטוש הגבול על מנת למנוע מראה מסכתי. התוצאה: פנים בעלות גוון חלק ואחיד".

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר