מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- קצב עליית בטא מהירנטלי10/07/2018
האם יש קצב עליית בטא שהוא מהיר מדי?
יום 10 להחזרת 2 בלסטו- בטא 632
יום 13 - 3987
עלייה של פי 6.3
נשמע סביר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש10/07/2018שלום נטלי,
אחד הדברים הנפוצים יחסית בהחזרת עוברים בשלב הבלסטוציסט הוא תאומים מבלסטוציסט אחד. זאת אחת הסיבות לעליה גבוהה של בטא. יש לבחון מספר שקים בבדיקת אולטרסאונד בשבוע 5 של הריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצב עליית בטא מהיר
נטלי10/07/2018תודה רבה.
כאמור הוחזרו 2 בלסטוציסטים
סקרנית לראות בפועל אבל בתחושתי שניהם בחרו להישאר:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע לאחר הפסקת נבידואושיק06/07/2018
ד"ר שלום, אני בן 39 וסובל מספר שנים מחסר בטסטוסטרון. יש לי 3 ילדים בהתעברות טבעית ללא שום טיפול. כחלק מבדיקות לחסר בטסטוסטרון עשיתי בדיקת זרע ב2014 בגיל 35 ובגילי כעת, 39, תוך טיפול בטסטוסטרון (זריקת נבידו). נראה בבדיקה השניה שקיימת עקרות 100 אחוז ואנו מעוניינים בעוד ילד. שאלתי היא - כמה זמן עלי לחכות לבדיקת זרע נוספת שתהיה תקינה אם עברו כבר 4.5 מאז שהוזרק לי הנבידו? אני מבין שזה פועל בגוף 3 חודשים, אך האם ייצור הזרע אמור לחזור בשלב זה (4.5 חודשים מההזרקה) או שעלי לחכות עוד?
תודה רבה, אושיק
מצ"ב תוצאות הבדיקה מ2014 ומ2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש06/07/2018שלום אושיק,
שימוש בטסטוסטרון חיצוני גורם לאי-פריון הגבר. טוב שהפסקת שימוש בו לצורך הריון. ממליץ להמתין כחצי שנה נוספת ולעשות בדיקת זרע. מאמין שתוך חצי שנה עד שנה ייתחדש ייצור זרע תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש טעם ליטול תמיכה בשביל לאזן את המצב ההורמונלייאוש טוטלי05/07/2018
סבב ללא החזרה. יש טעם ליטול תמיכה בשביל לאזן את המצב ההורמונלי, המחזור? נאמר לי ליטול סינרל אבל אני לא רואה טעם.
ללא תמיכה מחזור יגיע תוך מספר ימים לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/07/2018האם קיבלת הסבר למה לקחת סינרל? האם רופא ישב ונתן לך הסבר על פעילות של התכשיר ומה המטרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיכוי שזה משפיע על העובר?נטלי04/07/2018
צהרים טובים! אני בהריון שבוע 16. מדי פעם אני מנקה בבית. ריצפה, שירותים, אמבטיה. ללא אקונומיקה, אך עם חומרי ניקוי. האם מותר? האם יש סיכוי שזה משפיע על העובר? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/07/2018שלום נטלי,
תנאי סביבה משפעים עלינו: תזונה, עישון, חומרים רעילים. הם נספגים בגופנו ומשפעים על כל המערכות. גם קרינה של טלפון נייד משפיעה על הגוף שלנו. האם כל זה יכול להשפיע על התפתחות העובר? האם חומרים מסויימים יכולים לעבור דרך שיליה לעובר? כן, בהחלט. האם זה משפיעה לרעה? יתכן. בכמה זה משפיע? זה אינדיבידואלי.
האם חובה לעשות נקיון עם חומרי ניקוי המכילים חומרים פעילים? אפשר להימנע... מה רע בשימוש במיים נקיים? או להזמין מנקה לתקופה של הריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון מולארי מלא ivfמירי04/07/2018
שלום. אני אחרי הריון מולרי מלא - comlete mole.
החודש אני מתחילה טיפולי ivf (בגלל הגיל בת 39).
הרופא שלי טוען שבטיפולי ivf כמעט ואין הריון מולארי מלא.
האם זה נכון. האם ב ivf אפשר לזהות עובר מולארי ולא להחזיר אותו. תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר אליעזר גירש06/07/2018שלום מירי,
לא ניתן להגיד או להגדיר איזה עובר יתן מה... מולה זה מקרה נדיר וצריך להאמין שבמקרה שלך זה היה חד פעמי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום תחילת הריון בטא 13אורטל02/07/2018
היי שלום,
איחור של 4 ימים במחזור וסחרחורות ניגשתי לבית חולים
נקבע לי
תחילת הריון עם בטא 13.
יומיים אחרי הופיע דימום,כמו מחזור לגמרי מבחינת כמות.
חזרתי לבית החולים ניסערת,ללא כאבים ביכלל,ונישלחתי בחזרה אחרי בדיקת אולטראסונד וגניאלית הביתה ולמחרת התבקשתי לחזור על בטא בקופת החולים.
היום הגיעו התשובות 19.34 בטא.
ההאם יתכן שקרתה הפלה טיבעית והבטא עולה?
עם כי עולה מעט מאוד ביחסית שאמור להכפיל כל יומיים..
והאם יתכן שההריון למרות הדימום תקין ועוד אפשרי להריון?
מהי דעתך?תודה יום טוב😊
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בטא
ד''ר אליעזר גירש05/07/2018שלום אורטל,
קרוב לוודאי מדובר בהפלה טבעית. יתכן ושריות של שליה עדיין מפרישות את הבטא. יש לעקוב אחרי רמות בטא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסה בשבוע 10 לאחר IVFחן02/07/2018
נכון לעכשיו ההריון תקין ונצפו 2 דפקים
האם יש מניעה לטוס? (טיסה ליוון שעתיים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/07/2018שלום חן,
הייתי ממתין עם הטיסה עד סוף שבוע 12.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא שלא מכפילה עצמהליז01/07/2018
שלום, אני בת 36, ללא ילדים, אחרי שתי הפלות בשבוע 6 - הראשונה בעקבות בטא שלא הכפילה את עצמה ואמירה של הרופא שמשמעות הדבר היא הריון לא תקין (בטא הגיעה ל3000) והשניה טבעית. כרגע אני בשבוע 6 ולוקחת פרוגסטרון מרגע גילוי ההריון. בבדיקה הראשונה הבטא היתה 48 ובשניה אחרי 4 ימים 357. היום, שבוע אחרי הבדיקה האחרונה עשיתי בדיקה נוספת והבטא היתה 371. כמו כן, במהלך השבוע ובלי קשר להריון עשיתי אולטרסאונד וגינלי (בדיקה שגרתית בשל נשאות לbrca) וראו במפתיע שק הריון תקין. בשל בדיקת הדם האחרונה, הנחתה אותי הרופאה להפסיק פרוגסטרון מתוך הבנה שאני לקראת הפלה. יחד עם זאת, בהפלה הקודמת אמר לי אחד הרופאים במיון שיש אחוז מסוים של נשים שהבטא שלהן מתנהגת אחרת ולא מכפילה את עצמה ולכן הוא בדרך כלל לא ממליץ על הפלה רק על סמך בטא אם שק ההריון נראה תקין. נראה לי קצת מוזר להפסיק עם הכדורים על סמך בדיקה אחת בלי לנסות לעשות עוד אולטרסאונד או אפילו בדיקה נוספת כדי לוודא שבאמת אין פה פספוס של משהו. חשוב לי להגיד שחוץ מהבדיקה היום כל הסממנים של הריון ממשיכים (בחילות, כאבים בחזה). לא רוצה להשלות עצמי אבל אשמח לעוד חוות דעת. תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/07/2018שלום ליז,
מסכים בהחלט שיש מקום וחשוב לבצע בדיקה נוספת. להמתין לדופק העובר, לראות איך ממשיך ההריון ורק אז לקחת החלטה לגבי תמיכה של פרוגסטרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופיל ביום ה 3 למחזוראיילת30/06/2018
שלום רב, ערכתי בדיקות הורמונליות..ללא סיבה..סתם תקופתיות... אילו התוצאות: אציין שאני בת 42 ובכמה חודשים אחרונים יש לי דימומים בין וסתיים. ווסת כל 28 יום... הפרולוקטין הגבוה עקב כדור מודאל שלוקחת..כרגע שבועיים כבר הפסקתי את המודאל..מה שמטריד אותי הוא האסטרודיול..עשיתי את הפרופיל ביום ה 3 למחזור. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
איילת01/07/2018האם יתכן והדימומים בגלל שההורמונים לא מאוזנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/07/2018בהחלט,
אסטרדיול גבוה וגם פרוגסטרון גבוה. יתכן שישנו זקיק שמפריש אסטרדיול ובמקביל יכול להיות גם גוף צהוב שעדיין אינו סיים את תפקידו ומפריש פרוגסטרון.
מקור נוסף יכול להיות גם אדרנל - יותרת כליה. יש להתיעץ עם אנדוקרינולוג או/גם גינקולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לפי הבדיקה אני בהריון?ללי28/06/2018
שלום רב,
היום בבוקר ביצעתי בדיקת דם לגילוי הריון, לאחר שבבדיקה ביתית נמצא כי אני בהריון.
אשמח אם תסייעו לי לפענח את התוצאה הבאה :
12013 IU/L
הרבה תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/07/2018הריון בהחלט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בוחרים את הזרעונים בעת הפריית הביצית?מירב28/06/2018
אני שוקלת לקחת זרע תורם שעדיין לא הוכחה פוריותו. אני יודעת שחשובים פרמטרים מסויימים כדי שתהיה הפרייה, האם בעת ההפריה בוחרים את הזרעון לפי הפרמטרים הללו?
האם "צורת" זרעון תקינה מספיקה כדי לומר שהזרעון יפרה את הביצית והעובר יכול להתפתח להריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר אליעזר גירש05/07/2018שלום מירב,
במידה ומבצעים הפריה בשיטת אינסמינציה (insemination) אזי אין בחירת תאי זרע: שמים ביציות יחד עם תאי הזרע ומי שמפרה אין לנו שליטה על כך.
במידה ומבצעים הפריה בשיטת הזרקת תא זרע לביצית (ICSI) אזי בוחרים תא זרע הנרא הטוב ביותר מבין כלל תאי הזרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עובי רירית- עצירת טיפוליםשלומית26/06/2018
אני בת 45.7, עברתי ניתוח לפני כשלושה חודשים- הסרת פוליפ.
רירית הרחם הייתה בפרוטוקול טבעי 8 מ"מ.
בשני הטיפולים האחרונים הרירית הגיעה בקושי ל 6 מ"מ.
האם כדאי להפסיק את הטיפולים ולהמתין שהרירית תשקם את עצמה? האם יש סיכוי שהרירית תחזור למה שהייתה?
האם ניתן לבצע פעולה רפואית כלשהי בכדי לעודד את הרירית להתעבות?
בוצע ניסוי עם CGSF ותומכים ואגינליים ולא עזר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש26/06/2018שלומית, עניתי לך אתמול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודעת מתי ביוץ- בבקשה עזרה.יעל25/06/2018
שלום,
הווסת שלי לא סדירה (בין 40-70 יום) וקשה לי לדעת מתי הביוץ, בUS אתמול עובי רירית הרחם היה 6.2 ובשתי השחלות כתוב מספר זקיקים קטנים, האם זה אומר שזה זמן טוב לנסות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/06/2018שלום יעל,
המידע לגבי זקיקים קטנים אינו מספיק. צריך לבדוק צמיחת זקיקים, למדוד את גודלם. זקיק גדול נחשב כאשר גודלו מעל 18 מ"מ.
בנוסף, יש לבצע בדיקות דם להורמון אסטרדיול העולה עם צמיחת הזקיקים ולאחר שאחד הזקיקים מגיע לגודל המתאים לבדוק גם הורמון LH (הורמון הביוץ) והורמון פרוגסטרון (העולה עם הביוץ). רק עם כל הנתונים הללו הרופא יכול לנבה את מועד הביוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רירית דקה, האם להפסיק טיפולים ולהמתיןשלומית25/06/2018
אני בת 46. בחודש מרץ עברתי ניתוח הוצאת פוליפ, מאז רירית הרחם דקה. בפרוטוקול טבעי בספטמבר הרירית הייתה בעובי 8 מ"מ. החודש לא הסכמתי להחזיר עובר מאחר והרירית הגיעה לעובי 5.7. שאלתי האם הרירית תחזור לעצמה? האם כדאי להפסיק טיפולים ולהמתין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טוב עשית,חזקה על הרופא שלך שיתן לך את הטיפול הראוי על מנת לעבות את רירית הרחם שלך
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי25/06/2018* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
רירית דקה
ד''ר אליעזר גירש25/06/2018שלום שלומית,
מה שאת מתארת (רירית דקה), בהחלט קורה לאחר התערבות כירורגית, במיוחד אם נוצרת פגיעה בשכבה הפנימית יותר.
יתכן ורירית תחזור לקדמותה מעצמה. קיימים טיפולים שונים לריפוי הרירית, אך לא כל אישה מגיבה לאחד מהטיפולים הללו.
טיפול יכול לכלול מתן אסטרדיול, או hCG, או GnRH agonist, או טמוקסיפן, או אספירין, או ויאגרה (ודומיו), או ניטרוגליצרין, או G-CSF. לאחרונה פורסם טיפול בתאי platelets המופקים מהדם ומוזלפים לחלל הרחם.
אין הרבה נסיון עם הטיפולים שונים הללו וגם אין הסכמה רחבה בין רופים לגבי שימוש בשיטות הללו.
לדעתי שווה לנסות את השיטה עם תאי platelets שמפיקים מדם של מטופלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה איטית של בטאחני24/06/2018
שלום,
אני בהיריון ivf.
בדיקת בטא מיום ראשון שעבר: 2075.
בדיקת בטא מחמישי האחרון:3012...
במקביל חווה דימום קל לסירוגין והתכווצויות בבטן התחתונה.
מה משמעות העלייה האיטית של הבטא, עם או בלי קשר לדימום ולהתכווצויות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בטא
ד''ר אליעזר גירש24/06/2018שלום חני,
בשביל בדיקה ראשונה, בטא קצת גבוה. אולי ההריון התחיל כתאומים. ערך גבוה אך עולה לא בהכפלה יכול לרמוז על כך שאם מדובר בתאומים, אז אחד מהם מתפתח חלש יותר. לאחר אולטרסאונד של שק ההריון יהיה ברור יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)

