חצבת ואבעבועות רוח

מנהל הפורום

ד``ר אריק האס
ד"ר אריק האס
לקביעת תור אצל ד"ר אריק האס ללא פרסום בפורום
 
  • חצבת ואבעבועות רוח
    סוף על הקטינו
    15/10/2009

    כיום אני בן שלושים.

    חצבת :
    חוסנתי במנה אחת בגיל שנה וארבעה חודשים, לא חוסנתי שוב בבית הספר,
    חוסנתי במנה נוספת לא מזמן (MMR) - בגיל 29 שנים, לא חליתי במחלה.
    האם אני נחשב מחוסן, או שיש צורך במנה נוספת, בשל הפער הגדול בין 2 המנות ?

    אבעבועות רוח :
    חוסנתי במנה אחת בגיל ארבעה חודשים, לא חליתי במחלה,
    הבנתי שאת החיסון מקבלים בין 12-18 חודשים, האם לא קיבלתי מוקדם מידי ?
    האם יש טעם להתחסן כעת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חצבת ואבעבועות רוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר רז סומך
    15/10/2009

    לגבי חצבת קרוב לוודאי שרמת החיסוניות שלך תקינה. לגבי אבעבועות, לא ברור לי מכיוון שלא היה חיסון כזה לפני 30 שנים. ובכל מיקרה החיסון ניתן מעבר לגיל שנה. יתכן וחלית עם השנים ורכשת חיסוניות. אם זה באמת מעניין ניתן לבצע בדיקת סרולוגית לנוכחות נוגדנים מסוג IGG כנגד חצבת ואבעבועות. לפחות לגבי אבעבועות אני חושב שכדאי לבצע ובמידה ואינך מחוסן, להתחסן. בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו