שאלתי נעלמה, כותבת שוב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלתי נעלמה, כותבת שוב
    מור
    19/11/2015

    כמה בלטי דיסק צוואריים בMRI, מה עושים עכשיו? בת 22, סובלת מכאבים כרוניים קשים החל מגיל 4 בכל השכמה הימנית שמתפשטים אח''כ (כלל שמפעילה יותר את היד) לאמצע הצוואר ונמשכים כל יום כל היום, מרגע שקמה וככל שמפעילה את היד, מקלידה ומרימה חפצים הכאב הולך ונבנה עד שמגיע לשיא שאני לא יכולה לסבול יותר ואז חייבת לשכב כמה דקות להפגת חלק מהכאב המייסר.

    CT עמ''ש צוואר תקין, EMG יד ימין תקין, US כתף ימין תקין, MRI כתף ימין (לא ארתרו') תקין. אבל בCT כל גופי שניתן לשלילת לימפומה ראתה המפענחת "ללא נזק גרמי למעט שינויים ניווניים מבפרק כתף ימין" והיא לא ידעה בכלל על הכאבים בכתף. אך MRI כתף שנעשה אח''כ יצא תקין ואורתופד שהסתכל על דיסק הCT טוען שלא רואה שינויים ניווניים, רק ואקום פנומן. לדעתו רואים גם בצילום רגיל גלנואיד היפופלסטי אך זה סותר את תשובות הדימות האחרות שלא רואות ראיה לכך. לדעתו יש לי גמישות יתר.

    אורתופד מומחה לעמ''ש שלח אותי לMRI עמ''ש צווארי לאחר שבדיקה פיזיקאלית יצאה תקינה וללא חסרים וזו תשובתה:

    סיבת ההפניה:
    כאבים.
    בוצע:
    ת.מ. MRI עמוד שדרה
    ת.מ. MRI בדיקת עמוד שדרה צוארי;
    טכניקה:
    הבדיקה נעשתה במישורים שונים, בסדרות TSET1 ,TSET2 ו- FFET2.
    אין בדיקות קודמות להשוואה.
    ממצאים:
    גובהן של החוליות וצורתן – שמורים. ללא היצרות של המרווחים הבינחולייתיים.
    הנקבים הבינחולייתיים – ללא היצרויות.
    בלט דיסק מינימאלי בגובה C3-C5. בלט מרכזי משמעותי יותר בגובה C5-C6. בלט מרכזי וימני בגובה C6-C7. ישנו לחץ על השק
    הדוראלי.
    אות תקין של חוט השדרה והנוזל בתעלה הספינלית.
    סיכום:
    מספר בלטי דיסק כמפורט. נראה כי הבלט המשמעותי הינו בגובה C6-C7, אשר נראה מרכזי וימני. "

    לאחר שראה את תשובת הMRI אותו רופא מפנה הסתכל בדיסק וטען שלדעתו לא הבלטים האלה הם האחראיים לכאב ואין מה לעשות. "אם יציעו לך ניתוח-תברחי". כלכך לא הוגן.

    האם אפשר לנתח במקרה כזה ללא חסרים נוירולוגיים (אם יש לחץ על היד ומפעילה אותה למרות הכאב החזק כן יש הקרנה לאורך כל יד ימין ומדי כמה חודשים נימול בכף היד, EMG תקין) או שבאמת לא סביר שהבלטים האלה גורמים לכאב (למרות שהם ממוקמים בדיוק באיזור שכואב לי, באמצע-ימין לכיוון השכם. מקרי?) כי אני חייבת פיתרון קיצוני לכאב המייסר הזה אחת ולתמיד כי הוא מגביל אותי ואת הפעילות והלימודים שלי באופן קיצוני! כאב נורא.

    הבדיקה היחידה שעוד לא עשיתי היא MRI ארתרו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלתי נעלמה, כותבת שוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ותוספת

    מור
    19/11/2015

    והאם למרות הEMG התקין לכל אורך יד ימין (בדקו רק עד האמה ולא באיזור המקלעת) יכול להיות שיש פגיעה במקלעת הבריכיאלית? אם כן, מה סוג הטיפול שניתן לתת-ניתוחי או שמרני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ותוספת - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    20/11/2015

    בהעדר ממצא אוביקטיבי אין פתרון ניתוחי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלתי נעלמה, כותבת שוב - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    20/11/2015

    שלום.
    השאלה שלך אינה נתנת למענה דרך פורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה-תחושת כבדות ביד שמאל

    מור
    16/12/2015

    בערך שבועיים יש לי תחושת כבדות ביד שמאל (הלא דומיננטית) שמרגישה פשוט כבדה כאילו העבדתי אותה שעות ללא הפסקה או נשענתי עליה כל הלילה והשריר התעייף מאוד.
    אין נימול או חסר תחושתי כלשהו ואני יכולה ללחוץ בעוצמה רגילה ולהפעילה כרגיל, רק כשאני באה להניח אותה מטה על משטח כמו עכשיו בהקלדה אני מרגישה כבדות בכל היד מהאצבעות עד סוף האמה בערך בעוצמה של 10-20 אחוז כבדה יותר מהיד הימנית, כאילו הניחו עליה משקולות קטנות, והתנועה איתה מרגישה קצת איטית ומגושמת מהימנית וזה כן מפריע קצת בתפקוד (החזקת חפצים למשל מרגישה מוזר וחלש, כאילו השריר עייף).
    בתחילה, עוד לפני שהופיעה תחושת הכבדות הזו ביום או יומיים הרגשתי וראיתי קפיצות שריר רבות באצבעות יד שמאל בלבד שנמשכו שעות לעתים. עכשיו זה הולך ומחמיר כאשר תחושת הכבדות החלה באצבעות, תוך כמה ימים התפשטה לאמה ועכשיו מגיעה עד הכתף שאני מרגישה פיזית כבדה יותר מיד ימין, היא ממש יוצאת מהמפרק בקליק. כרגע כבדה יותר בכ50 אחוז לפחות מיד ימין, בד''כ התחושה החלה רק בערבים, אח''כ נמשכה כל היום וכעת היא מגיעה לשיא אחרי 5 שעות ערות לערך בה היד כבדה מאוד ומרגישה נשמטת ממש, לפעמים עם כאב קל באיזור המרפק או האצבעות, ולאחר 3 שעות לערך התחושה נחלשת וחוזרת כמעט לנורמה.

    היום היד הרגישה הכבדה ביותר עד כה, ויד ימין שעד עכשיו לא הייתה מעורבת בכלל החלה לרעוד לי היום גם באגרוף קפוץ בחוזקה (ללא תחושת כבדות) בעוד יד שמאל החלה להרגיש כבדה בפתאומיות באותו הזמן, כך זה נמשך כשלוש שעות עד שהחל להשתפר וגם התחלתי להרגיש כאב בצוואר שלא הרגשתי עד היום, כאילו משהו זז שם.


    בת 21, רק אסתמה ומשאפים ברקע, ולאחרונה (ממש רק שבועיים בקושי) התחלתי לקחת ראוקוטן בשל פצעי בגרות שצצו פתאום (ע''י רופא עור).
    כפי שכתבתי לך, בדיוק עשיתי MRI עמ''ש בגלל כאבים כרוניים בכתף ימין שיש לי מגיל צעיר מאוד ומצאו 3 בלטי דיסק, אחד מהם מרכזי וימני בגובה C6-C7 עם לחץ על השק הדוראלי, אך האורתופד (מומחה עמ''ש) טוען שאין בין הבלטים האלה לכאבים שלי קשר ואין מה לעשות (על אף שהבלטים נמצאים בדיוק באיזור שכואב לי ובמרכז לכיוון ימין. מקרי?). עד היום גם לא הייתה לי שום חולשה כזו ביד, רק כאבים נוראיים ולפעמים הקרנה ליד ימין (ולי יש כבדות ביד השניה בכלל).

    המשך מיד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההמשך

    מור
    16/12/2015

    שלחו אותי למיון לפני יומיים ונשללה יחסית בעיה נוירולוגית, בדק אותי נוירולוג (הליכה, החזרים גידיים בכל הגפיים) וגם רופא עיניים ששלל לחץ תוך גולגולתי אחרי בדיקת קרקעית העין. בדיקות דם תקינות (כולל תפקודי כבד ומלחים, בילירובין דווקא נמוך קצת)
    שלחו אותי הביתה בהמלצה להמשך בירור אצל נוירולוג באם התסמינים יימשכו והשלמת B12 שנמוך מדי פעם ורופא העור הורה לי להפסיק רואקוטן מיידית.

    לצערי התסמינים עדיין נמשכים ואני דואגת ומקווה שזה באמת רק מהרואקוטן.

    השאלה שלי אלייך היא, מה הסיכוי שכל העניין מקורו בבעיה צווארית כלשהי כמו בלטי הדיסק שיש לי (המרכזי והמשמעותי מביניהם בגובה C6-C7 בדיוק באיזור ההתפצלות לידיים, עם לחץ על השק הדוראלי אך מרכזי לכיוון ימין ולא שמאל) שאולי החמירו\הפכו לפריצה איכשהו למרות שלא עברתי כל טראומה? זה נשמע כמו בעיה של לחץ על עצבים (אין נימול או חסר תחושתי, רק כבדות)?
    במיון שללו את הצעתי להדמיית ראש בגלל שבדיקת קרקעית העין הייתה תקינה. יש גם לציין שעשיתי MRI מח לפני שנתיים בשל סחרחורות-תקין כולל ארובות עיניים, וגם בCT כל גופי שנעשה בשנה שעברה לשלילת לימפומה (נשללה) לא צויין דבר על בעיה במח.

    אז סביר שהבעיה נובעת מבלטי הדיסק שלי והלחץ על השק הדוראלי? האם יש לחזור על הדמיות? זה כבר מפחיד אותי מאוד ואני לא יודעת מה לחשוב.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו