סיכונים אסטרוציטומה איטראמדולרית חוזרת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סיכונים אסטרוציטומה איטראמדולרית חוזרת
    מיכל
    30/05/2018

    שלום, שמי מיכל בת 35
    לאחר למינקטומיה בגובה T5-T11 והסרה נרחבת של אסטרציטומה פילוצית (G1) ב1997 וניתוח חוזר ב2016 לאחר חזרה של הגידול באיזור T8.
    2 הדמיות אחרונות מאוקטובר 2017 ומאי 2018 הראו חזרה של הגידול. 3 מוקדים בגובה T8-T9 שאחד מהם הכפיל את גודלו תוך שנה מ2016 עד 2017 ולאחר מכן כמעט הכפיל שוב את גודלו בחצי שנה עד מאי 2018.
    שאריות מניתוחים: חוסר תחושה חצי בטן חצי גב ימין, חוסר תחושה של כל איזור האגן משמאל, תחושה חלקית בכל רגל שמאל, פגיעה קלה מוטורית ברגל ימין מתבטאת בחולשה , ספסטיות מוגברת, דרופ פוט.
    כאבים נוירופטים חזרו בתדירות גבוהה ( כל יומיים)לפני כ 4 חודשים כולל כאבים חדשים שלא היו קודם. תחת טיפול נוירונטין וזלדיאר.
    שאלות: האם במצב כזה כדאי לנתח שוב? האם יש אופציות אחרות, רדיותרפיה, טיפול ביולוגי או כל דבר אחר פחות פולשני?
    האם אוכל להחזיק הריון? מה ההשלכות והסיכונים?
    תודה מראש על התשובות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי מיכל

    פרופ` אייל יצחיאק
    31/05/2018

    לדעתי יש לשקול בין ניתוח לקרינה.
    במידה וגדל והקליניקה מחמירה מומלץ לא להתעלם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו