מספר שנים של כאבי גב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מספר שנים של כאבי גב
    מתן
    23/02/2019

    שלום רב.
    אני בחור צעיר בשנות ה-20 המאוחרות לחיי.
    לאחר מספר שנים של כאבי גב באזור הגב התחתון (היכן שיש 2 בליטות), התייצבתי אצל אורטופד, שהפנה אותי לבדיקת MRI.
    לא הצלחתי לעבור את הבדיקה בגלל קלסטרופוביה ואני לא מעוניין לעשות אותה בהרדמה כך שהאופציה היחידה היא בדיקת CT, ואכן הוא רשם לי הפנייה לבדיקת CT.
    תוקף ההפנייה עומד לפוג בקרוב, ואני בהתלבטות האם לבצע אותה: מצד אחד, 99% סיכוי (כך לדברי האורטופד) שהטיפול לאחר מכן יהיה שמרני; כלומר, בסבירות גבוהה מאוד שבכל מקרה לא תהיה התערבות ניתוחית בבעיה.
    מצד שני, יש כאבים שצריך למצוא להם סוף סוף פתרון, ואני סובל מהם (לא אכנס בדיוק לפרטי הבעיה אבל זה לא משהו אקוטי שדורש התערבות של משככי כאבים, למשל).
    מעל כל זה עובדה אחת: רמת הקרינה בבדיקת CT - עצומה.
    אינני יודע להחליט האם במקרה דנן "שווה" לספוג את הקרינה כדי לקבל אבחנה מדויקת של הבעיה או לוותר על הקרינה ועל הבדיקה וללכת לטיפולים פיזיותרפיים/פילאטיס/שחייה וכד'.
    אשמח מאוד לשמוע מה עמדתך המקצועית לגבי סוגיה זו, מניסיונך והבנתך.
    תודה והערכה.
    מתן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר שנים של כאבי גב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת CT

    פרופ` אייל יצחיאק
    23/02/2019

    במרבית המקרים אין צורך בביצוע הבדיקה משום שממצאיה יהיו תקינים. בלט דיסק קל הינו חסר משמעות והטיפול יהיה פיזיוטרפיה.
    לעיתים רחוקות הסיבה הינה תהליך גידולי ואז חבל לפספסו.
    הייתי ממליץ על בדיקה תחת טשטוש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו