מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מספר שנים של כאבי גבמתן23/02/2019
שלום רב.
אני בחור צעיר בשנות ה-20 המאוחרות לחיי.
לאחר מספר שנים של כאבי גב באזור הגב התחתון (היכן שיש 2 בליטות), התייצבתי אצל אורטופד, שהפנה אותי לבדיקת MRI.
לא הצלחתי לעבור את הבדיקה בגלל קלסטרופוביה ואני לא מעוניין לעשות אותה בהרדמה כך שהאופציה היחידה היא בדיקת CT, ואכן הוא רשם לי הפנייה לבדיקת CT.
תוקף ההפנייה עומד לפוג בקרוב, ואני בהתלבטות האם לבצע אותה: מצד אחד, 99% סיכוי (כך לדברי האורטופד) שהטיפול לאחר מכן יהיה שמרני; כלומר, בסבירות גבוהה מאוד שבכל מקרה לא תהיה התערבות ניתוחית בבעיה.
מצד שני, יש כאבים שצריך למצוא להם סוף סוף פתרון, ואני סובל מהם (לא אכנס בדיוק לפרטי הבעיה אבל זה לא משהו אקוטי שדורש התערבות של משככי כאבים, למשל).
מעל כל זה עובדה אחת: רמת הקרינה בבדיקת CT - עצומה.
אינני יודע להחליט האם במקרה דנן "שווה" לספוג את הקרינה כדי לקבל אבחנה מדויקת של הבעיה או לוותר על הקרינה ועל הבדיקה וללכת לטיפולים פיזיותרפיים/פילאטיס/שחייה וכד'.
אשמח מאוד לשמוע מה עמדתך המקצועית לגבי סוגיה זו, מניסיונך והבנתך.
תודה והערכה.
מתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת CT
פרופ` אייל יצחיאק23/02/2019במרבית המקרים אין צורך בביצוע הבדיקה משום שממצאיה יהיו תקינים. בלט דיסק קל הינו חסר משמעות והטיפול יהיה פיזיוטרפיה.
לעיתים רחוקות הסיבה הינה תהליך גידולי ואז חבל לפספסו.
הייתי ממליץ על בדיקה תחת טשטוש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאבי גב תחתון מזה 7 חודשים- פריצת דיסק
כאבי גב תחתון ומותניים לאחר רנטגן
עזרה בפענוח mr- כאבי גב תחתון
כאבי גב קשים מאוד בן 25
ספונדילוליסטזיס- כאבים שמקרינים מהגב לרגל
גב תחתון- קליקים קלים בצד שמאל
פענוח mri עזרה בממצאים- בת 31
מפרקי האגן-האם יש שינויים במפרקים
כאבים בגב התחתון וברגליים- שימוש במדרסים
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




