נזק לכליה מרפלוקס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נזק לכליה מרפלוקס
    עמית
    10/01/2008

    בני נולד וגילו לו זהום בשתן בגיל 10 יום. הזהום כנראה מלידה או סמוך לה כי לא אכל ולא עלה במשקל ואז אושפז ללא חום..אולטרסאונד לפני שחרור מאשפוז הראה גודל כליות זהה ןתקין בשמאל וימין עם הרחבה קלה משמאל .מאז טופל בצפורל.בגיל 10 חודשים היה לו חום 39 בתוספת -לקוציטים 27000 וו59% נויטרופילים-וקיבל אוגמנטין
    עכשיו לאחר 10 חודש עשו לו מיפוי כליותdmsa
    ותוצאות :
    כליה שמאלית(היכן שיש רפלוקס) 4% מכמות מוזרקת(כליה מתפקדת 4/28)
    כליה ימנית 72% תקין-גבוה יתכן היפררופיה קומפנסטורית

    שאלתי :
    האם לדעתך אכן זה נגרם מרפלוקס ?ןאם כן מאיזה מהראשון או מהחום בגיל 10 חודש ?
    האם לדעתך כדאי לעשות טיפול (ניתוח או הזרקה) כדי שלא ינזק חלילה בכליה השניה או שכדאי להמתין ולעשות ציסטוקופיה עוד כמה חודשים ?


    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נזק לכליה מרפלוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק לכליה מרפלוקס

    ד``ר דוד בן מאיר
    15/01/2008

    עמית שלום,
    על-מנת להוכיח שלילדך יש רפלוקס יש לבצע בדיקת ציסטוגרפיה.
    רפלוקס בדרגה גבוהה יכול ללוות כליה לא תקינה, רפלוקס בפני עצמו בנוכחות לחצים תקינים של כיס השתן לא גורם נזק כלייתי. רפלוקס בנוכחות שתן מזוהם עלול לפגוע בכליה.
    דר' בן-מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו