מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התחלת גמילה ואי עשיית פיפימיכל19/08/2008
ד"ר שלום רב, בתי בת 3 שנים וחודשיים. ביום שישי האחרון התחלנו בגמילה מחיתולים. באותו יום ראיתי כי היא משום מה לא עושה פיפי המון שעות (כשהיתה עם חיתולים עשתה בכמות יפה מידי 2-4 שעות). אחר"צ של יום שישי "ברח" לה פעמיים בתחתונים וכמובן שעודדנו אותה בנושא. מאז הילדה פשוט מתאפקת שעות מרובות ולא עושה פיפי (לעיתים עושה בחיתול בלילה ועד אחר הצהריים לא עושה כלום! 8-12 שעות!!). כאשר אני מציעה לה לבוא לשרותים ולעשות היא אומרת "אין לי היום פיפי". היא פשוט מסרבת ומתאפקת. היא מגיעה למצב שזה מציק לה כי היא אומרת לי שהיא עצובה בגלל הפיפי,. כאשר אני מציע לה לבוא איתי לשרותים,היא שוב אומרת "היום אין".אני אובדת עיצות. היום מרוב יאוש החזרתי לה החיתול ואמרתי לה שהיא יכולה לעשות בחיתול (לפני יומיים כאשר היא לא עשתה פיפי יותר מ 8 שעות במשך היום,הצעתי לה לעשות בחיתול והיא הסכימה ואכן יצא הפיפי). אתמול הצעתי לה שנעשה ביחד (אני בשרותים והיא בסיר - ואכן יצא לה...פעם אחת) היום למרות החיתול היא לא עושה פיפי (עשתה בלילה בחיתול בערך ב 5 לפנות בוקר ועד רגע זה לא עשתה כלום (השעה 14:00).). אני פשוט לא יודעת מה לעשות..כמה אפשר למשוך בלי לעשות פיפי? היא שותה כמויות יפות של נוזלים.הגענו למצב שהיא מבקשת "על הידיים" מרוב שהיא מרגישה אי נוחות. שלא לדבר על קקי שלא עשתה כבר כמה ימים...לא עוזרים כל ההסברים שהפיפי בבטן וצריך לצאת . נראה לי שלא בריא לא לעשות פיפי כ"כ הרבה שעות. אנא עצתך. תודה רבה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מיכל
ד"ר עמוס נאמן20/08/2008אכן לא בריא להתאפק כל כך הרבה זמן. יתכן ויתפתחו הרגלי הטלת שתן לא נכונים בעתיד ופגיעה בדרכי השתן. תקופת הקמילה מחיתול הינה בעייתית עבור ילדים רבים. העיקר לא להתיאש. יתכן ועדיין לא הגיע הזמן למרות שהיא בת 3. לעיתים אם הילד מבקש להיגמל התהליך קל יותר. ככל הנראה לא מדובר כאן בבעיה אנטומית שכן בחיתול היא מסתדרת יפה אלה בעיה התנהגותית, יתכן פחד ואי וודאות. שווה להיעזר בסבלנות לעיתים שיטת החיזוק החיובי יכולה לעזור. נסיונות לעשות פיפי באמבטיה או בזמן שיש מים זורמים ברקע. צריך גם לשים לב לעצירות יכול להתפתח מעגל שבו ההתאפקות למתן שתן תגרום לעצירות העצירות תחמיר את בעיית מתן השתן וכו' העיקר לא להתיאש, לא חייבים להצליח בניסיון הראשון לגמילה בהצלחה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה ועל דברי העידוד
מיכל20/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
