מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרס כליה כתוצאה מרפלוקס ?עמית07/01/2008
בני נולד וגילו לו זהום בשתן בגיל 10 יום. (הזהום כנראה מלידה או סמוך לה כי לא אכל ולא עלה במשקל ואז אושפז)ללא חום.מאז טופל בצפורל.עכשיו לאחר 10 חודש עשו לו מיפוי כליותdmsa
ותוצאות :
כליה שמאלית(היכן שיש רפלוקס) 4% מכמות מוזרקת
כליה ימנית 72% תקין-גבוה יתכן היפררופיה קומפנסטורית
שאלתי :
האם לדעתך אכן זה נגרם מרפלוקס ?
האם לדעתך כדאי לעשות טיפול (ניתוח או הזרקה) כדי שלא ינזק חלילה בכליה השניה או שכדאי להמתין ולעשות ציסטוקופיה עוד כמה חודשים ?
בברכה
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לעמית
ד''ר לבנה סיני-טריימן08/01/2008שני דברים א במיפוי סך הכל צריך לקבל 100% - אז החשבון לא מסתדר בכל מקרה כליה שהיא פחות מ12% היא לא ממש תורמת לתפקוד הכללי.שזהום אחד בלבד יגרם לכך קשה ל האמין כנראה שמדובר בכליה שמראש עוד בתוך הרחם נוצרה לא תקינה -דיספלסטית - יחד או כתוצאה מהעובדה שיש לה רפלוקס, כלומר כנראה מראש הכליה השמאלית נוצרה לא תקינה.
כל ניתוח לתיקון בכליה שתורמת רק 4% אינו כדאי מנתחים רק כדי להוציא אותה אם יסתבר שהיא שק מוגלה שעלול להזיק לכילה הטובה אם לא לא נוגעים.בדרכ. בקשר עם בצוע הבדיקה להוכיח אם יש רפלוקס כן או לא . לאחרונה מסתבר שזה לא ממש משנה מה שחשוב שלא יהיו זהומים בשתן ולשמר על הכליה הבריאה . אנחנו משתדלים למעט במתן אנטיביוטיקה מונעת מנחים את ההורים ורוםפאי הילדין לבדק תמיד שתן - בכל חום אם יש חשד לזהום בשתן לקחת שתי תרביות סטריליות ולהתחיל טיפול של 14 יום ולא לתת טיפול מונע. זו גישה יחסית חדשה וחודרת לאיטה לשימוש . עדיין יש הרבה רופאין שמעדיפים הן את בצוע הציסטוגרפיה והן הטיפול המונע ואילו אני משתדלת כמובן לגופו של ענין להמנע הן ממטיפול מיותר והן מבדיקות חודרניות אבל זה בהחלט תלוי ביכולת ההורים והרופא המטפל להתמודד עם מחלות החום
בברכה דר ל סיני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
יחס רנין ואלדוסטרון ותוצאות בדיקת דם
תוצאות אולטרסאונד כליות ומה פירושם
גבר בן 50 GFR לא תקין
תוצאות בדיקות דם מלחיצות
כליה ימנית אגנית מתפקדת זה משהו שאפשר לחיות איתו
משמעות של ציסטה קורטיקלית בכליה
בדיקות שתן ודם ותוצאות הבדיקות
הידרונפרוזיס כליה שמאלית אצל תינוק
כליות אגניות בעובר וסיכוי לתפקוד תקין
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
