רפלוקס בשתן ונזק לכליה של התינוק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רפלוקס בשתן ונזק לכליה של התינוק
    עמית
    19/12/2007

    היתי בהריון בסיכון וגבוה בגלל fmf ביצעתי את כל האולטרסאונדים והסקירות ולא גילו דבר חריג
    (לרבות מי שפיר)
    בגיל 10 יום אושפז בני(נולד 2660 וכשהגיע לאשפוז שקל 2450) גילו לקוטיצטים וזהום בשתן
    מאז הוא עם צפורל.אולטרסאונד באשפוז הראה הרחבה קלה של כליה שמאלית.
    בדיקת ציטוגרפיה בגיל 3 חודש - דרגה בינונית 3.
    בגיל 10 חודש עשו אולטרסאונד וגילו שכליה שמאלית קטנה מאד -ולמעשה "מתה"

    1 אני מיוסרת מהמחשבה שאם היה מטופל מרגע לידה בצפורל - היתה לו היום כליה תקינה.
    האם אני צודקת (אנא אמרי לי את האמת מרה ככל שתהיה...)

    2. אם הייתי יודעת על זה בלידה האם היה לזה טיפול תוך כדי הריון?

    3. אם שאלה 2 שלילית - האם עצם היותו של העובר מחובר אלי לשיליה - חיסנה אותו מפני
    זהומים בשלב היותו בבטן ?

    בתודה מראש
    עמית


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לעמית

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    23/12/2007

    ניראה לי שקשה יהיה להסביר את הצטמקותה של הכליה על סמך זהום אחד ויותר נכון יהיה לומר שהכליה הזו שאליה יש גם רפלוקס נוצרה מראש דיספלסטית- לא תקינה . האנטיביוטיקה לא היתה מצילה אותה . איך אפשר לדעת קשה מאד אלא אם במיפוי שיעשו יצליחו לומר שבכליה אין צלקות מופזרות אלה באופן דיפוסי הכליה קטנה.
    בכל מקרה התינוק שלך צריך מעקב נפרולוגי קבוע.
    בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כליה שניזוקה לתינוק

    עמית
    23/12/2007

    תודה על תשובתך
    לא הבנתי מה צריך להיות במיפוי כליות dmsa שעבר התינוק כדי שאדע אם זה בגלל הרפלוקס או לא
    צריך לראות הרבה צלקות כדי לחשוד שהנזק מהכליה נגרם בגלל הרפלוקס ?

    ברצוני להבהיר -עד שהתינוק אושפז בגיל 8 יום היה לו דלקת בשתן.ובגיל כזה עם משקל כזה נמוך (של 2660) לא יתכן שכליה כ"כ קטנה נפגעה בגלל זהום ממושך של שבוע?

    בתודה מראש -והרבה תודה

    עמית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה נוספת לעמית

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    26/12/2007

    שובע ללא טיפול עלול לגרום נזק לכליה ככל שהיא קטנה בגודל הנזק יותר גדול. אני מאמינה שתינוק בן שבוע עם יום חום מיד בורר וטופל כך שיתכן והיה חולה יותר אבל האנטיביוטיקה החלה לפעול ואז באמת ניראה שהנזק שאת מתארת יותר מתאים לדיספלסיה מולדת.
    באשר ל DMSA הפיזור של החומר בכליה וצורת החסרים עשויה לשפוך אור על מקור הבעיה זה יחד עם הערכה של צורת הרפלוקס התוך כליתי ששנראה בציסטוגרפיה יכול לתרום להבנת מנגנון הפגיעה בכליה
    כמובן שאין פה שחור ולבן בתאוריה ביופסית כליה לפעמים עשויה לעזזור אך היא בהחלט לא נחוצה ולא מקובל לבצע כי אין בתשובה להציע טיפול
    בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו