מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רפלוקס בשתן ונזק לכליה של התינוקעמית19/12/2007
היתי בהריון בסיכון וגבוה בגלל fmf ביצעתי את כל האולטרסאונדים והסקירות ולא גילו דבר חריג
(לרבות מי שפיר)
בגיל 10 יום אושפז בני(נולד 2660 וכשהגיע לאשפוז שקל 2450) גילו לקוטיצטים וזהום בשתן
מאז הוא עם צפורל.אולטרסאונד באשפוז הראה הרחבה קלה של כליה שמאלית.
בדיקת ציטוגרפיה בגיל 3 חודש - דרגה בינונית 3.
בגיל 10 חודש עשו אולטרסאונד וגילו שכליה שמאלית קטנה מאד -ולמעשה "מתה"
1 אני מיוסרת מהמחשבה שאם היה מטופל מרגע לידה בצפורל - היתה לו היום כליה תקינה.
האם אני צודקת (אנא אמרי לי את האמת מרה ככל שתהיה...)
2. אם הייתי יודעת על זה בלידה האם היה לזה טיפול תוך כדי הריון?
3. אם שאלה 2 שלילית - האם עצם היותו של העובר מחובר אלי לשיליה - חיסנה אותו מפני
זהומים בשלב היותו בבטן ?
בתודה מראש
עמית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לעמית
ד''ר לבנה סיני-טריימן23/12/2007ניראה לי שקשה יהיה להסביר את הצטמקותה של הכליה על סמך זהום אחד ויותר נכון יהיה לומר שהכליה הזו שאליה יש גם רפלוקס נוצרה מראש דיספלסטית- לא תקינה . האנטיביוטיקה לא היתה מצילה אותה . איך אפשר לדעת קשה מאד אלא אם במיפוי שיעשו יצליחו לומר שבכליה אין צלקות מופזרות אלה באופן דיפוסי הכליה קטנה.
בכל מקרה התינוק שלך צריך מעקב נפרולוגי קבוע.
בברכה לבנה סיני דר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכליה שניזוקה לתינוק
עמית23/12/2007תודה על תשובתך
לא הבנתי מה צריך להיות במיפוי כליות dmsa שעבר התינוק כדי שאדע אם זה בגלל הרפלוקס או לא
צריך לראות הרבה צלקות כדי לחשוד שהנזק מהכליה נגרם בגלל הרפלוקס ?
ברצוני להבהיר -עד שהתינוק אושפז בגיל 8 יום היה לו דלקת בשתן.ובגיל כזה עם משקל כזה נמוך (של 2660) לא יתכן שכליה כ"כ קטנה נפגעה בגלל זהום ממושך של שבוע?
בתודה מראש -והרבה תודה
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה נוספת לעמית
ד''ר לבנה סיני-טריימן26/12/2007שובע ללא טיפול עלול לגרום נזק לכליה ככל שהיא קטנה בגודל הנזק יותר גדול. אני מאמינה שתינוק בן שבוע עם יום חום מיד בורר וטופל כך שיתכן והיה חולה יותר אבל האנטיביוטיקה החלה לפעול ואז באמת ניראה שהנזק שאת מתארת יותר מתאים לדיספלסיה מולדת.
באשר ל DMSA הפיזור של החומר בכליה וצורת החסרים עשויה לשפוך אור על מקור הבעיה זה יחד עם הערכה של צורת הרפלוקס התוך כליתי ששנראה בציסטוגרפיה יכול לתרום להבנת מנגנון הפגיעה בכליה
כמובן שאין פה שחור ולבן בתאוריה ביופסית כליה לפעמים עשויה לעזזור אך היא בהחלט לא נחוצה ולא מקובל לבצע כי אין בתשובה להציע טיפול
בברכה לבנה סיני דר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
יחס רנין ואלדוסטרון ותוצאות בדיקת דם
תוצאות אולטרסאונד כליות ומה פירושם
גבר בן 50 GFR לא תקין
תוצאות בדיקות דם מלחיצות
כליה ימנית אגנית מתפקדת זה משהו שאפשר לחיות איתו
משמעות של ציסטה קורטיקלית בכליה
בדיקות שתן ודם ותוצאות הבדיקות
הידרונפרוזיס כליה שמאלית אצל תינוק
כליות אגניות בעובר וסיכוי לתפקוד תקין
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
