בכי וצרחות ביום של יציאה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בכי וצרחות ביום של יציאה
    danafr
    31/08/2011

    שלום רב,
    לאחרונה בן זוגי ואנוכי שמנו לב שביום שיש לתינוק שלנו יציאה, במהלך אותו יום הוא מתחיל לצרוח צרחות היסטריות ובכי נוראי בהתקף של איזה חצי שעה.
    כשיש לו יציאה, הוא מתאמץ לרגע והופ.. זה בחוץ.
    התינוק יהיה בעוד יומיים בן 3 חודשים, מקבל בקביעות לפני כל ארוחה סימיקול.
    אני מתחילה לחשוב שאולי יש לו כאב בפי הטבעת במהלך היום בעקבות היציאה. אני כמובן מנקה לו היטב את האזור במגבונים לחים ושמה הרבה משחה באזור פי הטבעת על מנת שלא תהיה אדמומיות.
    מפחיד אותי לחשוב על אפשרות של פיסורה... יש דבר כזה בכלל פיסורה אצל תינוקות? על אף שבזמן היציאה הוא לא בוכה ולא כואב לו.
    אשמח לעצה טובה.
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי וצרחות ביום של יציאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי וצרחות ביום של יציאה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    31/08/2011

    שלום רב.
    לא ציינת כמה יציאות יש ביום? בשבוע? האם היציאות רכות? האם יש דם טרי בצואה? אני מניח שהיציאות תקינות, ללא דם בצואה, ושזה יותר מפעם אחת בשבוע לצורך העניין... כדי להרגיע ולהגיד שקרוב לודאי שאין מקום לדאגה. תינוקות בגיל הזה עוד לומדים איך לתת יציאה, והגוף שלהם לומד את הקורדינציה הנדרשת בין הפעלת המעיים ושחרור שרירי הסוגרים כדי לתת יציאה.
    ניתן לעזור בכמה צורות:
    האחת היא לא להזיק, דהיינו לא לעזור מכאנית ע"י הכנסת מדחום לצורך הקלה במתן הצואה. התינוק צריךללמוד לבד איך לתפעל את המערכת... (בלי עזרה!).
    ניתן להוסיף לכלכלה חומרים משלשלים, הכי טוב - טבעיים (שמן זית, עגבניה - כבר בגיל 4 חודשים...).
    במקרה של רושם לכאב נוראי, עם דימום טרי, ניתן להוסיף ואזלין לאיזור פי הטבעת, ובמקרים חמורים יותר משחה שמרדימה את האיזור (בד"כ בילדים גדולים יותר עם פיסורה, לא בתינוקות).
    והכי חשוב - אם יש יציאות רכות, ללא דם, לפחות אחת בשבוע, והילד איננו מקיא... פשוט לחכות, וזה יעבור לבד.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ותשובות לשאלותיך

    danafr
    31/08/2011

    יציאה פעם ביומיים. ביום בו יש יציאה הוא עושה זאת ללא כאב וללא מאמץ מיותר. תוך כדי אוכל, נותן כמה לחיצות והופ.. הצואה בחוץ. במהלך היום- כמה שעות אחרי או בערב הוא מתחיל לצרוח ואנחנו לא מצליחים להבין למה. הצואה נראית גושית, אין סימנים לדימום. אחה"צ בדקתי אם יש איזה שהוא פצע בפי הטבעת אבל לא ראיתי משהו חריג גם לא אדמומיות. כלומר נראה שאין בעיה במתן צואה אלא בשעות שלאחר מכן. מדובר בתינוק מאוד רגוע שכמעט ואינו בוכה. רק בקטע הזה הוא פשוט מתחיל לצרוח וברור שמשהו כואב לו, אני לא מצליחה להבין מה זה. אני מרגישה שהוא קצת מתכווץ אבל למה זה קורה ביום של יציאה כמה שעות אחרי כן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ותשובות לשאלותיך - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    31/08/2011

    שלום. נראה לי שאין קשר בין האי שקט שלו ליציאות. כי בסה"כ היציאות רכות, והוא מעביר אותן ברוגע ללא כאב. בגיל הזה עדיין יש כאבי קוליק, שחולפים עם הזמן.
    המלצה רפואית במקרים אלה היא לחכות בסבלנות וראות שאין כל החמרה. הזמן בד"כ עושה טוב והמצב ישתפר. אם יש "דגלים אדומים" כדוגמת הקאות, צואה דמית, אי שקט קיצוני כל הזמן, חום - יש לפנות לבדיקת רופא.

    תנסי לגלות מה כן מרגיע אותו (האם על הידיים? האם מסאג'ים לבטן? כיפוף הרגליים? חימום קל של איזור הבטן?).

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום