בת 11 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת 11 חודשים
    שואלת שאלה
    13/09/2011

    בעיצומו של צינון די חזק+חום (היום אחה"צ נמדד 38 מעלות)
    נתתי נורופן, ושמתי טיפות של מי-מלח באף, וגם אדים.
    מיותר לציין כי קשה לה לנשום בגלל האף-ולכן גם קשה לה לישון..היא בוכה המון,ונראה לי שזה גם בעיצומו של תהליך בקיעת שיניים, כי היא משפשת חזק מאוד את המוצץ בתוך הפה על החניכיים.

    מה עוד ניתן לעשות על מנת להקל עליה?
    היא גם בקושי שתתה את התמ'ל בערב, 30 מ"ל בלבד, ולא מוכנה לקחת יותר.

    אני ממש בוכה יחד איתה...
    האם יכול להיות קשר בין הצינון לחום ולבקיעת שיניים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 11 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 11 חודשים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    13/09/2011

    להשואלת שלום רב.
    זה מאוד מתסכל לעשות הכל... ולגלות שהיכולות שלנו מוגבלות. חום, צינון, תיאבון ירוד, אי שקט... הכל חלק ממחלה ויראלית של דרכי אויר עליונות. הדרכים לעזור הן ע"י הורדת החום כאשר הילדה מרגישה רע (זה לא הכרחי אם היא מרגישה טוב בנוכחות חום), מי מל חלאף (או בשפריצר/טפטוף לאף, או באינהלציה של מי מלח), והאכלה במנות קטנות, עדיף מייד לאחר האינהלציה של מי המלח, אז דרכי האויר פתוחות, וקל יותר לאכול ובמקביל לנשום.
    לגבי הקשר בין כך לשיניים... למרות שהורים רבים מוכנים להשבע שיש קשר בין חום להנצת שיניים (ואני הורה ל 5 ילדים... ואני מצטרף בתחושה לקישור הזה בין חום לשיניים), לפחות לפי המחקר הרפואי, ולפי מאמר שיצא ממש חם מהתנור בחודש הזה בPEDIATRICS (עיתון רפואי רציני ומכובד) - אין קשר בין הנצת שיניים לחום. דבר זה נאמר בעיקר כדי שהורים (ורופאים!) יקחו לתשומת ליבם שאם מגיע לבדיקה ילד עם חום, ובמקביל הנצת שיניים... שלא ייחסו את החום להנצת השיניים, מחשש שיפספסו סיבה אחרת משמעותית אשר היא הגורמת לחום.
    בסופו של דבר... הזמן עושה את שלו... ומחות ויראלית של דרכי אויר חולפות תוך כ 7 ימים.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראשית רוצה להודות

    שואלת שאלה
    13/09/2011

    לך על תשובה מפורטת..תודה רבה!
    אכן זו תחושה מתסכלת במיוחד,לאור העובדה שאני מוצאת את עצמי אובדת עצות אל מול הבכי שלה פתאום לאחר שעה של שינה בלי יכולת להרגיע..כואב לי שאני לא יכולה כ"כ להקל.
    לגבי האוכל-והעיצה לתת אחרי המי מלח-העניין הוא שהיא לא מוכנה לאכול בכלל..הערב אכלה רק 30 מ"ל ולא מוכנה להמשיך..וניסיתי עוד פעם-פעמיים אך ללא הצלחה

    מפחדת שתתייבש,לאור 2 ביקורים שהיו לנו בחודשים האחרונים במיון+"טרם"..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראשית רוצה להודות - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    15/09/2011

    היי.
    אם היא מסרבת לאכול, או אוכלת כמויות קטנות מאוד, צריך לבדוק שאכן היא לא מתייבשת. האם היא נונת שתן בטיטול? האם יש לה רוק בפה? דמעות מהעיניים? אם יש ירידה או היעדר של נוזלים אלה - זה סימן להתייבשות. במקרה זה לעיתים אין ברירה ויש צורך לקבל נוזלים דרך הוריד.
    לפני שמגיעים למצב הזה, להשתדל לתת את האוכל טיפין טיפין, כל פעם קצת, והכי טוב, לאחר ניקוי ההפרשות מהאף.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום