מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- היקף ראש קטן אצל בני בן ה-7 חודשיםנורית יגר04/10/2011
שלום,
היום הייתי בטיפת חלב ונאמר לי כי היקף ראש ילדי קטן מדי ויש לגשת לרופאת משפחה.
להלן הניתונים:
לידה היקף ראש 34.5
חודש 36.5
חודשיים- 38 ס"מ
4 חודשים: 40 ס"מ
7 חודשים: 41.5 ס"מ
מבחינה התפתחותית הוא מאד מפותח זוחל על שש יושב, מתיישב, נעמד הולך על הצד כשהוא מחזיק בספה. מבחינת הברות גם אומר ומשלב הברות.
המרפס עדיין פתוח אבל אני לא יודעת כמה לא מאד פתוח על פי הרגשתי נשאר ממש מעט.
מה עליי לעשות האם זה מסוכן?
תודה
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היקף ראש קטן אצל בני בן ה-7 חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/10/2011נורית שלום.
היקךף הראש של תינוק אמור לגדול בקצב של 2 ס"מ לחודש ב 3 חודשים הראשונים, ואז 1 ס"מ עבור כל חודש ב 3 חודשים הבאים, ואז 0.5 ס"מ לכל חודש ב 6 חודשים הבאים, עד גיל שנה.
בגיל 7 חודשים היקף הראש צריך להיות +2+2+2+1+1+1+0.5 ס"מ יותר מהלידה. כלומר: 34.5 + 9.5 = 44 ס"מ.
לא ציינת את שאר העקומות גדילה (גובה, משקל) - האם גם שם יש "שבירה של עקומות", או לא?
יש צורך לבצע הדמייה של הראש (אולטרהסאונד כל עוד מפרס פתוח), ולהיבדק ע"י נוירולוג ילדים/ התפתחות הילד. לפי המלצתם יבוצע בירור מעבדתי (לרוב הבירור הזה נרחב) במטרה לבדוק אם יש בעיה מטבולית /אנדוקרינית/גנטית/זיהומית/מבנית/נוירולוגית וכו'... המסבירים את המצב. המצב הנקרא "מיקרוצפליה" מכיל בתוכו מגוון רחב של אבנחות אפשריות, ולכן הבירור לזה הוא גדול ונרחב. העובדה שעד כה ההתפתחות הנוירולוגית תקינה - היא כמובן לטובתו.
שיהיה הצלחה רבה ובשורות טובות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
