שאלה לגבי ריפלוקס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לגבי ריפלוקס
    מ
    09/10/2011

    שלום

    יש לי שאלה לגבי ריפלוקס.
    לבני בכורי היה ריפלוקס והאבחון היה מובהק מכיוון שהוא פלט ללא הפסקה והרופא מיד אבחן ריפלוקס
    בני השני נולד לפני כשלושה גבועות. הוא אומנם לא פולט אבל הוא בוכה במהלך היניקה, חשבתי שזה מכיוון שאין חלב ולכן הוא מתוסכל, אך יועצת הנקה אמרה שלא זו הבעיה. קראתי באינטרנט שי ריפלוקס שלא מבוטא בפליטות אלא שהאוכל "מטיל" לו בושט ולכן התינוק חש בצריבה ולכן בוכה.
    שאלתי היא, אך ניתן לאבחן דבר כזה?
    מצד שני הוא אוכל רק מצד אחד כל פעם ואם אני מעבירה לצד השני הוא בוכה, יכול להיות שהוא פשוט שבע ולכן בוכה? אך ניתן לבדוק דבר כזה


    אודה לתשובה כי אני מאוד מבולבלת


    תודה רבה
    וגמר חתימה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי ריפלוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי ריפלוקס - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    09/10/2011

    האבחנה הראשנית היא קלינית, כלומר - אם יש פליטות, או אם הילד באי שקט כל הזמן, למרות שהוא אכל כמו שצריך... הטיפול הראשוני הוא שמרני, ולא דורש כל תרופה או שינוי בכלכלה (ודאי לא בילד יונק), וזה להקפיד על 2.5-3 שעות בין ארוחה לארוחה (גם בילד יונק), השכבה גבוהה (המיטה בזוית של 30-40 מעלות, הראש כמובן למעלה, לא להשתמש בכרית), ולהחזיק כ 30 דקות לאחר האוכל את הילד במצב מאונך.
    אם דברים אלה לא עוזרים ניתן לעבור לטיפולים נוספים, כאשר בילד יונק זה אומר הוספת זנטאק (תרופה נגד החומציות).
    אין צורך לרוץ לחפש דרכים פולשניות יותר לאבחנה (ויש דברים לאבחן, כמו בדיקת החומציות בושט בצנתר הנכנס לושט, צילומים של דברי העיכול בזמן אכילה ועודץ..) אשר אותם מבצעים במקרים חריגים.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת בבקשה

    מ
    09/10/2011

    תודה על התשובה. בכל זאת יש לי שאלה נוספת. הבן שלי לא פולט, והוא לא רגוע רק בזמן האוכל שרק אז הוא במצב של אי שקט ובכי היסטרי. האם ייתכן שמדובר בגזים או בתופעה אחרת ?
    בתודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת בבקשה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    10/10/2011

    יכול להיות חוסר השקט נובע מסיבות אחרות. אם האי -שקט הוא רק בזמן האוכל,יתכן שהוא מתקשה בגלל היצרות חסימה בשל הפרשות של דרכי האויר (הרבה פעמים נזלת אצל תינוקות מפריעה להםפ לאכול) או שמקבל פחות חלב ממה שצריך (Vאם הוא עצבני כבר מתחילת האכילה או רק בסופה?, האם הוא עולה במשקל?), ויתכן גם בשל קוליק (כאבי בטן של תינוקות).
    סימנים שמכוונים לרפלוקס הם עליה מהירה במשקל, ילד שאוכל פחות מכל 3 שעות ( הרושם של ההורים זה שהוא מבקש לאכול כל פחות מ 3 שעות, בפועל הוא בוכה כי יש לו כאבים בשל צריבה בושט), פליטות.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום