חום ממושך אצל תינוקת- דחוף

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חום ממושך אצל תינוקת- דחוף
    רעות
    14/10/2011

    שלום.
    יש לי תינוקת בת 5 חודשים. במשך שלושת השבועות האחרונים יש לה לסירוגין חום מלווה באי שקט. מופיע חום בסביבות 38.5 למשך יום יומיים ונעלם למשך 3-4 ימים וחוזר חלילה. כך נמשך העניין למעלה משלושה שבועות. ספירת דם ובדיקת שתן נמצאו תקינות. בבדיקת רופא לא נמצא דבר נוסף. הרופא טוען שזה כנראה וירוסים שונים שנטפלים אליה...
    נשמע לי קצת מוזר שכ"כ הרבה פעם נדבקה בוירוס במשך תקופה זו, מה גם שאף אחד סביבה לא חלה בתקופה זו.
    אני כבר מודאגת ולא יודעת מה לעשות. האם זה יכול להיות התחלה של שיניים? האם המצב לא דורש בירור מעמיק? ואם כן, איזה בדיקות עליי לדרוש?
    אשמח לתשובה בהקדם.
    שבת שלום וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום ממושך אצל תינוקת- דחוף - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    14/10/2011

    שלום רעות.
    אני מסכים עם הרופא המטפל שנראה שהתינוקת שלך סובלת מרצף מחלות ויראליות אחת אחרי השניה. היא נמצאת במעון או במשפחתון? די בכך שאתם שולחים אותה לשם לאחר שהיא החלימה ממחלה ראשונה, כדי שהיא תדבק מהנזלת/שלשול/חום של ילד אחר במעון. ולא תמיד אנחנו יודעים באמת שאין חולים בגן. לצערנו הרבה הורים שלוחים את ילדיהם למעון חולים (לאחר שנתנו להם אקמול/נורופן), ולא מדווחים לגננת על כך ששלחו ילד חולה. והוא מהווה מקור להדבקה. לאור ספירת דם ושתן תקינים - הייתי ממשיך מעקב בלבד, ללא בירור נוסף. (אני מבין שכל המחלות הללו עברו ללא כל טיפול אנטבייוטי, דבר המחזק את האבחנה של הרופא שלך).
    לגבי שיניים - קרוב לודאי שהם לא המקור לחום. רפואה שלמה ובהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, אבל...

    רעות
    14/10/2011

    תודה על תשובתך המהירה. הילדה נמצאת אצל אימי כך שאני יודעת אם היא נחשפת למישהו חולה. האם זה משנה את תשובתך?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, אבל... - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    14/10/2011

    היי... לא לגרמי משנה את התשובה שלי (בחיוך אני מצטט את המשפט "אל תבלבלי אותי עם עובדות..."). ילדים נדבקים מכל מה שבסביבה שלהם... וגם אם בקרבה של סבתא בריאה, בהחלט יכול להיות שזו סבתא שצבטה בלחי קודם לכן את הנכד החולה, או שכנה מנוזלת... מה שחשוב זה שמחלות החום חלפו ללא טיפול (מחלות חיידקתיות נוטות לא לחלוף, ולא לעשות הפסקות למספר ימים ולשוב ולהופיע). והעובדה שיש הפסקות של 24 שעות ומעלה בין מחלת חום אחת לשניה מלמדת על כך שיש הבראה שלמה בין מחלת חום אחת לשניה.
    דבר שני - יש מושג שנקרא "כשל חיסוני" ויש ילדים אשר סובלים ממחלות בגלל שיש להם בעיה חיסונית. בד"כ המחלות האלה לא קלות, אינן חולפות ללא טיפול, גורמות לפגיעה נוספת בהתפתות הנורמלית של הילד (שבירה של עקומות גדילה, גובה ומשקל), ויש לרוב איזה סיפור משפחתי של מחלות בילדים נוספים. לכן נראה לי הגיוני שהרופא שלכם מכליל את המחלות עד כה ב"אוסף מחלות ויראליות". עוד תורם למחשבה זו התצוגה של חמלות ויראליות, כנזלת, שיעול (שאינו מערב ריאות בד"כ), הפרשות מהעיניים, שלשול, פריחות וכד', שהן מאפיינות מחלות ויראליות. כמובן, אין לזלזל בוירוסים, אך מצד שני - אין צורך להתעמק יותר מדי בבירור שלא מניב פירות. רפואה שלמה. וחג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום