מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צהבת ילודיםג'ני16/10/2011
שלום רב!
בתי נולדה לפני 4 ימים.
בשחרור מבי"ח לפני יומיים רבת הבילירובין הייתה 10.
נאמר לנו לבצע בדיקה חוזרת לאחר כמה ימים.
מחר אנחנו רוצים לבצע את הבדיקה באמצעות מכשיר מיוחד (כדי לא לדקור), אך בעלי התייעץ עם רופאת ילדים שאמרה לו ש-10 זה לא נורא, וגם אם יעלה ויהיה 13 למשל אז לא עושים עם זה שום דבר.
האמנם? האם לוותר על הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת ילודים - תגובה
ד''ר אבישי קרן16/10/2011שלום רב.
צהבת בילודים היא לרוב מסיבה פיזיולוגית. זה נכון שגם בבילירובין 13 אין צורך בטיפול, רק במעקב. בערך של בילירובין מעל 17 (בילדים עם גורמי סיכון, כפגות, אי התאמה בסוג דם התינוק לאם, ועוד...) או בערכים מעל 19 (בכל שאר הילדים, ללא גורמי סיכון) יש צורך לטפל בפוטותרפיה.
הדרך המהימנה (היחידה, נכון להיום) לזהות את הרמה המדוייקת של הבילירובין היא בדקירה. כל שיטה אחרת שאיננה חודרנית - איננה אמינה. כמובן אם הערך בשיטה הלא חודרנית של הבילירובין הוא 5, אז האי-אימנות של הבדיקה יכולה לפספס את הערך האמיתי שהוא 9... (לדוגמא), ואז אין משמעות לפספוס. לעומת זאת, אם בבדיקה הלא-חודרנית הערך הוא 13, זה יכול לפספס את הערך האמיתי שהוא 17, אשר דורש טיפול ובירור.
יש צורך לבצע מעקב לפי מראה הילדה, ובהחלטה עם רופא הילדים. נכון ש 10 לא נורא, וגם אם יעלה ויהיה 13 זה לא נורא. אבל אם זה עלה ל 19? עלול להיות נורא. הדרך לברר היא ע"י בדיקת דם.
מזל טוב ובהצלחה. (ו... הזהרו מקיצורי דרך ומ"עקיפה של פרוטוקולים"... זה מתכון לפספוס וטעויות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
