צהבת ילודים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צהבת ילודים
    ג'ני
    16/10/2011

    שלום רב!

    בתי נולדה לפני 4 ימים.
    בשחרור מבי"ח לפני יומיים רבת הבילירובין הייתה 10.
    נאמר לנו לבצע בדיקה חוזרת לאחר כמה ימים.

    מחר אנחנו רוצים לבצע את הבדיקה באמצעות מכשיר מיוחד (כדי לא לדקור), אך בעלי התייעץ עם רופאת ילדים שאמרה לו ש-10 זה לא נורא, וגם אם יעלה ויהיה 13 למשל אז לא עושים עם זה שום דבר.

    האמנם? האם לוותר על הבדיקה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צהבת ילודים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צהבת ילודים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    16/10/2011

    שלום רב.
    צהבת בילודים היא לרוב מסיבה פיזיולוגית. זה נכון שגם בבילירובין 13 אין צורך בטיפול, רק במעקב. בערך של בילירובין מעל 17 (בילדים עם גורמי סיכון, כפגות, אי התאמה בסוג דם התינוק לאם, ועוד...) או בערכים מעל 19 (בכל שאר הילדים, ללא גורמי סיכון) יש צורך לטפל בפוטותרפיה.
    הדרך המהימנה (היחידה, נכון להיום) לזהות את הרמה המדוייקת של הבילירובין היא בדקירה. כל שיטה אחרת שאיננה חודרנית - איננה אמינה. כמובן אם הערך בשיטה הלא חודרנית של הבילירובין הוא 5, אז האי-אימנות של הבדיקה יכולה לפספס את הערך האמיתי שהוא 9... (לדוגמא), ואז אין משמעות לפספוס. לעומת זאת, אם בבדיקה הלא-חודרנית הערך הוא 13, זה יכול לפספס את הערך האמיתי שהוא 17, אשר דורש טיפול ובירור.
    יש צורך לבצע מעקב לפי מראה הילדה, ובהחלטה עם רופא הילדים. נכון ש 10 לא נורא, וגם אם יעלה ויהיה 13 זה לא נורא. אבל אם זה עלה ל 19? עלול להיות נורא. הדרך לברר היא ע"י בדיקת דם.
    מזל טוב ובהצלחה. (ו... הזהרו מקיצורי דרך ומ"עקיפה של פרוטוקולים"... זה מתכון לפספוס וטעויות).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום