תנועות נוקשות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תנועות נוקשות
    אמא נועה
    01/11/2011

    דר' קרן/לוי שלום רב!
    לפני השאלה,רציתי לומר תודה רבה על התגובות המקיפות פה בפורום. אני לומדת הרבה מהתשובות לאחרים ומאוד מעריכה את העובדה שדר' קרן נותן הרבה פעמים רקע ומסביר בהרחבה. חבל שאנחנו גרים בדרום.. (-:
    השאלה שלי: בתי בת 11 חודשים. הגוף שלה מאוד נוקשה,קפוץ. היא אינה עושה תנועות צידיות (רוטציות) כאשר אני מניחה אותה במיטה על הגב לדוגמא,אין קיפול של הגוף,היא נשארת "ישרה"לעיתים גם על כיסא האוכל היא גולשת מישיבה למעין תנוחת "קרש אלכסוני".... גם בחיבוקים היא לא "נימוחה" מאוד נוקשה. היא לא יושבת על הישבן, רק על הברכיים או במעיין W .אגב, מיום הוולדה היא בוכה נורא ומתנגדת נמרצות כשמלבישים אותה, נראה שהקיפול של הידיים בהעברת השרוול מעצבן אותה והיא מתנגדת לקיפול ולא משתפת פעולה,ונראה לי שגם הקיפול של היד נוקשה ולא גמיש.
    שאר הדברים תקינים, היא ילדה עליזה שמחה בעלת מזג נעים. מה דעתך?האם זה נשמע בעייתי? בתודה מראש אמא נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תנועות נוקשות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנועות נוקשות - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    01/11/2011

    אמא של נועה, שלום רב.
    לא ציינת האם הרקע של הילדה תקין (כלומר, נולדה במועד, ואיננה פגית), והאם היא היתה עד כה במעקב של רופא ילדים, אשר התרשם מבעיה בטונוס?
    לפי התיאור שלך, נשמע לפחות באופן חלקי שיש בעיה בטונוס, ואולי הוא מוגבר... כל זאת נכון בתיאור, למעט הישיבה בצורת W שדוקא מרמזת על טונוס ירוד או גמישות מוגברת... ולכן נראה לי שיש משהו לא עקבי בתיאור שלך את ילדתך, בנוגע לטונוס השרירים שלה.
    חשוב לבדוק האם את אבני הדרך ההתפתחותיים היא בצעה בזמן או שאחרה/הקדימה? כמו התהפכות מצד לצד (סביב גילאים 3-6 חודשים), זחילה על גחון, זחילה רגילה, ישיבה, עמידה עם תמיכה וכו'...
    אני מציע שתפני איתה לבדיקה אצל רופא ילדים, אשר יוכל להתרשם אם אכן יש בעיה בטונוס השרירים שלה, ולעיתים די במעט תרגולים כדי לקדם אותה.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אמא נועה
    02/11/2011

    נלך לרופא כבר היום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עלאדבר. בהצלחה.

    ד''ר אבישי קרן
    02/11/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום