שביתת רעב+ שימוש באינטיול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שביתת רעב+ שימוש באינטיול
    שרונה
    01/12/2011

    שלום,

    ביתי בת השנה וחודש נכנסה לגן בתחילת נובמבר. לצערי סבלה מהזנחה ( כן - בגן פרטי!) כללית ( בכי רב ללא יחס, אי החלפת טיטולים- כויות בישבן וכו') שכללה גם שביתת רעב. לא היתה אוכלת כלום עד השעה 4 חוץ ממים וגם מעט( בין 20- 50 סיסי).כך למשך כשבועיים וחצי. אחה"צ היתה אוכלת כמובן בבית אבל עדיין לא משלימה את יתר הארוחות כמובן( אני גם מניקה). לשמחתי, השבוע נכנסה לגן חדש ( מיום ראשון) ושם היא כן אוכלת אומנם כמויות קטנות משהיתה רגילה אבל כן אוכלת. אני לא יודעת מה הסיבה- אבל הצואה שלה מאוד רכה ולעיתים גם חריפה, לעיתים ממש נוזלית- נשפכת עד שכולה מתלכלכת - וזה גרם לה לכויות בטוסיק ( אדום מאוד מאוד ויבש ממש כמו כוויה ממגהץ- ממש ככה) וגם במפשעות בקיפול מטה עם הישבן אתמול יצאו לה שלפוחיות שהתפוצצו. עכשיו 2 שאלות- מה עושים בנושא התזונה? כלומר האם לאט לאט שתתרגל לאכול כמויות טובות בחזרה כמו שאכלה אצל המטפלת ( לפני הגן הראשון)- הכל יהיה בסדר? ( שלא ננגרם לה נזק מהשביתת רעב בגן הראשון- לקיבה/ להרגלי האכילה / לצמיחה ) ושאלה שנייה-האם כתוצאה משינויים בתזונה הצואה שלה גם השתנתה? יש לי חשש משימוש באינטיול- מה האופן המומלץ לשימוש? כי עד עתה ( מלידתה) הייתי מורחת לה בנדיבות קלנדולה של וולדה ואכן זה רק מקל- לא מעלים וביקשו ממני בגן את המשחה הנ"ל ורכשתי אותה היום. ( היא כימית? היא מומלצת? )

    מבקשת את עזרתך,
    תודה רבה רבה,
    אמא מודאגת!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שביתת רעב+ שימוש באינטיול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שביתת רעב+ שימוש באינטיול - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    01/12/2011

    שלום רב, שלי.

    1. אין מה לדאוג מעניין האוכל. הילדה תכיר עם הזמן את הכללים בגן ואת הכללים בבית. אין לרדוף אחריה עם הכפית והאוכל כדי שצשלים את מה שהחסירה... ההפך הוא הנכון, שחקי אותה "קשה להשגה"... ואל תרדפי אחריה עם האוכל, תני לה לרדוף אחרייך... תני לה בשעות מסודרות ולא בכוח, ולא בשכנועים. בסוף זה יבוא ממנה.
    2. יש הרבה משחות ללא חומר תרופתי אשר ניתן לקנות, וכולן טובות פחות או יותר באותה מידה. במקרה שיש אודם ניכר, שאינו מחלים, אני תמיד ממליץ על חשיפה מרובה, כמה שיותר זמן, של הישב לאויר העולם... להשכיב את התינוקת על מגבת ללא טיטול (בחדר מחומם, כדי שלא תתקרר) - מאפשר לאיזור להתאוורר ולהתרפא. בנוסף, אם אין כל שיפור תקופה ארוכה, יש לפנות לבדיקת רופא, והוא יכול לרשום מרשם לטיפול תרופתי. אגב, ניתן לקנות תכשיר "בייבי אגיסטן" שהוא אנטי-פטרייתי גם ללא מרשם רופא, והוא בד"כ יעיל נגד אותן נקודות אדומות הפזורות באיזור הטיטול.
    אני לא חושב ששינוי בתזונה גרם לשלשול. יותר הגיוני שהיא נדבקה מוירוס של מערכת העיכול בגן. אם זה ממושך יותר מ 2-3 שבועות, כדי לברר אצל רופא הילדים איך להמשיך בירור וטיפול (לשלול פרזיטים בצואה, ולשקול טיפול אנטיביוטי בהתאם).
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר אבישי תודה רבה והמשך קצר

    שלי
    02/12/2011

    ד"ר אבישי,
    תודה רבה רבה על תשובתך! בנתיים ( היום יום שישי) לגבי האוכל- עשיתי בדיוק את מה שאמרת, ובשעות הערב אני מניקה אותה כרצונה לפי בקשתה ולא רודפת אחריה למתן אוכל. ובגן לאט לאט משתפר ועוד ישתפר אני מקווה.
    לעניין המשחה אינוטיול- כבר השתמשו בגן במשך כל השבוע- מיום שני ועד אתמול ויש שיפור, ועכשיו מהשריפה ( שכנראה קרתה בגלל הצואה הנוזלית והחריפה) נותרו כתמים חומים - להמשיך? או לבקש בגן להפסיק? ( אני בבית שמה רק קלנדולה) ולתת את בייבי אגיסטן שאמרת לי לרכוש? וכן לגבי צואתה היא השתנתה אבל עדיין רכה ( שכולה יכולה להתלכלך) אבל לא נוזלית מימית- גם לעקוב או שזו צואה תקינה?
    תודה רבה לך - כיף שיש רופא שמבין ללבה של אמא וגם הגיוני ומקצועי - :) !
    שתהיה שבת שלום ושוב מודה לך על ההתייחסות שלך!
    בהערכה ,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דבר קטן נוסף -ריבוי ליחה+נזלת+שיעול

    שלי
    02/12/2011

    ד"ר אבישי רק דבר נוסף- יש לביתי ליחה רבה ( מאז הכניסה לגן) כבר כ- 3 שבועות
    ומטופלת כך- 5 ימים מוקולית של טיפטיפות ( 3 פעמים ביום אחרי האכול), לאחר מכן עוד 5 ימים של טרבולין ( 2 מ"ל פעמיים ביום), דרך הפה כמובן. בשבוע האחרון ללא טיפול ועדיין יש לה המון ליחה אשר הקושי בא לידי ביטוי בעיקר בערב ובלילה שאז היא משתעלת רבות ומקיאה כתוצאה מהשיעול ( את הליחה + אוכל)- זה לפחות פעם ביממה בבית.
    גם טיפות אף - של מי מלח נתנו.
    בנתיים אין שיפור- עדיין מלאה בליחה- מה ניתן עוד לעשות? או שעליי להשלים שכך יהיה כל תקופת החורף?
    תודה רבה ,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דבר קטן נוסף -ריבוי ליחה+נזלת+שיעול - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    03/12/2011

    שלי שלום.

    נראה לי שלגבי היציאות, יש שיפור, ולכן לא הייתי משנה או מוסיף טיפול. ורק להמשיך עם המשחות הריגלות לישבן, כדי שלא תהיה החמרה.
    בנוגע לליחה - אי אפר להילחם בה... צריך לחיות איתה. ניתן לעזור ע"י כל התכשירים שציינת לעיל, ואם זה לא עוזר - אז לוותר. החורף יעבור מתישהו, והילדה שלך תגדל, רדכי האויר שלה יגדלו איתה, והליחה פחות תציק לה בשנה הבאה...
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה!!! כיף שאתה עוזר פה!

    שרונה
    05/12/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום