פליטות מרובות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פליטות מרובות
    רותם
    04/01/2012

    שלום רב
    יש לי תינוקת בת חודשיים, היא פולטת אחרי כל ארוחה כמויות מאד גדולות, גם לאחר שעה שעתיים מההאכלה היא עדיין פולטת.
    היא עולה יפה מאד במשקל כרגע בסביבות 5 קילו, ישנה טוב בלילה למעט המקרים שמיתעוררת בשל הפליטות.
    המיטה שלה מוגבההת, אני עושה הפסקות בעת ההאכלה ומעבירה לטרמפולינה לאחר ההאכלה.
    היא ניזונה מהנקה בשילוב עם סימילאק אדוונס.
    רציתי לסמיך לה את הסימילק אך איני רוצה להעלות את הקלוריות בשל עליה יפה במשקל, האם יש משהוא ללא קלוריות נוספות?
    קראתי על פורמולה בשם אינפאמיל AR אך קצת ניבהלתי כאשר קראתי כתבה על תינוק בן 10 ימים בארה"ב אשר נפטר מחיידק שהיה בפורמולה של חברת מדג'ונסון, האם זאת אותה הפורמולה אשר נמכרת בארץ?האם יש פורמולה של חברה אחרת?
    תודה רותם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פליטות מרובות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פליטות מרובות - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    04/01/2012

    רותם שלום.
    בשאלתך את מתארת את סבלה של ביתך מפליטות מרובות, למרות עליה יפה מאוד במשקל. דבר זה אכן מתאים לרפלוקס, והטיפול כולל אמצעים שמרניים התנהגותיים, טיפולים תזונתיים, טיפול תרופתיים, ובמצבים קשים במיוחד - כירורגיים.
    הטיפול ההתנהגותי הוא להקפיד להרחיק בין ארוחה לארוחה לפחות 3-3.5 שעות. לא להאכיל אותה כל פעם כשהיא בוכה (אם זה פחות מהמרווח הזה), כי יתכן שהבכי נובע מהרפלוקס, החומציות אשר עולה במעלה הושט, ולא בשל רעב. כמו כן, לאחר האוכל, להחזיק אותה במצב מאונך (ראש למעלה, כמובן) לכ 20-30 דקות, לעיתים בזמן עירונות יעיל להשכיב על הבטן (!!!) ולא על טרמפולינה (אשר גורמת לסרעפת ללחוץ על הקיבה, ולהגביר את הלחץ בה, ולעודד רפלוקס).
    כלכלה: ניתן להסמיך את האוכל עם קורנפלור, או להחליף לכלכלת אנפמיל AR. ממה שאת מתארת נפטר ילד אחד מהפורמולה הזו (אגב, אני לא מכיר את הסיפור...), וזה אומר שכל האחרים חיים ושלמים. אם תקראי את הסיכונים ותופעות הלוואי של אקמול, ותמני כמה אנשים מתו / נזקקו להשתלת כבד / הורעלו מאקמול, אז תקחי בפרופוציה את המקרה הספציפי שקרה לאותו תינוק. מקרים נוראיים עלולים לקרות בעולם, ובד"כ מקרה חריג יהיה זה שיפורסם ויתפוס את העין/אוזן של הקהל הרחב... אגב, גם פורמולות אחרות (מקרה רמדיה???) נתפסו בקלקולן... האם זה אומר שכל האחרות בטוחות בהכרח? אני לא בטוח.הן בטוחות עד שיוכח אחרת, כנראה...
    שלב הבא - טיפול תרופתי: לוסק / זנטאק / גביסקון, תרופות שונות אשר ניתנות להפחתת החומציות או להפרעה פיזיקלית של החומצה לעלות למעלה. נותנים אותן כאשר השינוי בכלכלה לא מספק את הסחורה...
    ושלב הבא - תיקון כירורגי, ויצירת מסתם (ע"י ליפוף ראש הקיבה סביב הושט), כאשר זהו צעד קיצוני ואחרון במקרים קשים של רפלוקס אשר גורם לבעיות רפואיות (דלקות ריאה חוזרות וכד'). רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצ"ב הכתבה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    05/01/2012

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום