מד חום אינפרא אדום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מד חום אינפרא אדום
    אלין
    04/01/2012

    שלום,
    בתי בגיל שנה ומאוד קשה למדוד חום בלילות זה פרוייקט ולא שיטה נוחה להפשיט ולבדוק ראיתי פירסומים וכתבות על המדחום אינפרא אדום,מודד חום ללא מגע עם הגוף, האם מישהו שמע על זה?זה אמין לא רוצה לקנות סתם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מד חום אינפרא אדום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מד חום אינפרא אדום - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    04/01/2012

    שלום רב.
    אולי אני אגיד משהו "קיצוני" ולא מקובל... אבל המשמעות של מדידת חום מדוייקת איננה קריטית מאוד. לרופא חשוב לדעת אם יש חום או אין חום, הדבר הזה דורש בד"כ מדידה אחת בלבד! ועדיף רקטלית, בתינוקות, שזו הבדיקה האמינה ביותר. לאחר שאנחנו יודעים שיש חום, לעיתים יש משמעות לעוצמת החום, אם מדובר בחום מעל 41 מעלות (דבר הנקרא היפרפירקסיה), אז מקובל לבצע בירור מעבדתי הכולל תרבית דם, ולטפל באנטיביוטיקה (לרוב)... מעבר לכך, אין ממש משמעות למדידות החוזרות של החום, ואפילו לא לעוצמת החום. בספרות המקצועית לא הוכח שחום גובה מאוד מתאים דוקא לחיידקים וחום פחות גבוה מתאים לוירוסים... יש הרבה יותר משמעות להתנהגות של הילד בזמן המחלה (אפאטיות, שיתוף פעולה, עירנות? שמח? מחייך? תיאבון?) מאשר למדידה המדוייקת של החום שלו. כאשר מגיעים הורים למרפאתי ומספרים שיש לילד חום, אני לעיתים מדלג על השאלה כמה? איך מדדתם? והרבה יותר דורש וחוקד על ההתנהגות של הילד בזמן החום, ואולי חשוב יותר - לאחר שניתן טיפול להורדת החום.
    זו גישתי...
    מכך נגזרת תשובתי לשאלתך.. אם אין משמעות רבה למדידות חוזרות של חום, ועוצמת החום - רק במקרה חריג מהווה איזו משמעות לצורך טיפול רפואי, אזי אין צורך להשקיע כל כך הרבה בחיפושים אחר אמצעי, שבסופו של דבר "לא יספק את הרופא", אשר ירצה לדעת כמה חום רקטלי נמדד לילד...
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום