מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צילום רנטגןעדי04/02/2012
שבוע טוב,
בשבוע שעבר, בני היקר, בן שמונה וחצי חודשים, היה חולה - חום גבוה, כאבים, שיעולים וצפצופים. לפי הרופא סבל מוירוס בסמפונות ודלקת באוזן. קיבלנו אנטיביוטיקה ובריקלין לאינהלציה, ונתבקשנו לעשות צילום ריאות לאחר שיבריא.
אני חוששת מאוד מהקרינה שבצילום ותוהה האם לדעתכם הוא אכן חיוני והכרחי.
תודה רבה מראש,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רנטגן - תגובה
ד''ר אבישי קרן05/02/2012עדי שלום.
האם בוצע צילום עם תחילת המחלה? או שהאבחנה היתה קלינית?
אם היה צילום עם תחילת המחלה אשר הדגים דלקת ריאות נרחבת או דקלת ריאות עגולה (round pneumonia) אז יש מקום לחזור על צילום חזה. במקרה שהאבחנה היתה קלינית, והילד מחלים ללא כל עדות האזנתית לבעיה ריאתית בבדיקת רופא, לא נראה לי שיש צורך בביצוע צילום ביקורת.
כמובן יש מקרים יוצאים מהכלל, שמהווים שיקול בפני הרופא שלכם, לדוגמא - אם מדובר בדלקת ריאות חוזרת או כאשר יש היסטוריה של שאיפת גוף זר והרופא חושש שהממצאים אותם הוא שומע בהאזנה לריאות הם חד צדדייים (נשמעים רק על ריאה אחת) באופן עקבי...
רצוי להתייעץ עם הרופא ולשאול אותו מה הסיבה שהוא רוצה לבצע את הצילום לאחר תום המחלה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
עדי05/02/2012שלום,
ראשית - תודה רבה על התשובה המהירה והמקיפה.
האבחנה הייתה קלינית בלבד, ועד כה לא בוצע שום צילום.
תודה לאל, אין כל הסטוריה מיוחדת וזו דלקת ריאות ראשונה (בתקווה שגם אחרונה).
ניסיתי להבין מהרופא מדוע הוא מעוניין בצילום, אך לא לגמרי הבנתי את תשובתו. הוא הסביר שזה חשוב להשוואה בהמשך - לקראת דלקות נוספות אם חו"ח תהיינה, או משהו בסגנון. האם זה נהוג? באמת יש הכרח בכך?
ושוב תודה רבה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר אבישי קרן05/02/2012עדי שלום.
אני מניח שיש גישות שונות של רופאים שונים (לא פעם אני משווה את זה למחלוקות "בית הלל" ו"בית שמאי", בהם שתי הדעות נכונות עם הרבה היגיון בריא מאחורי כל גישה, ובכל זאת, אלה 2 דעות שונות...
אני לא הייתי מבצע צילום חזה במצב הזה.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוב תודות!
עדי08/02/2012עזרת לנו מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)