שינה על הגב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שינה על הגב
    סיון
    23/02/2012

    שלום,
    בתי בת שבועיים וניזונה בעיקר ממטרנה.
    בזמן הארוחה ולאחריה היא פולטת תמיד. בזמן הארוחה לפעמים היא פולטת יחסית הרבה וגם לאחר הארוחה, לפעמים גם שעה שעתיים אחרי היא פולטת.
    אני יודעת שלפי ההמלצות של משרד הבריאות תינוק צריך לישון על הגב בלילה. אבל האם זה לא מסוכן בגלל הפליטות שלה?
    למרות שאני ישנה איתה באותו החדר, לא תמיד אני יכולה לראות מתי היא פולטת מכיוון שבין הארוחות שלה גם אני ישנה.

    מה ניתן לעשות?

    תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה על הגב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה על הגב - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    24/02/2012

    המלצות משרד הבריאות מבוססות על מעקב ארוך מאוד אחרי מקרי מוות בעריסה מרובים.. לצערנו, נמצא שרוב המקרים נבעו משכיבה על הבטן. שכיבה על הגב מגנה מפני מוות בעריסה. סיבת המוות (מוות בעריסה) אינה ידועה, אך בשל ההקשר הברור לצורך השכיבה, יש המלצות ברורות להשכבה על הגב. ההגיון אומר שמסוכן לילד להיות עם הפנים תקועות בתוך המזרן, ודאי אם יש שם הפרשות, אותן הוא יכול לשאוף לריאות... בעוד שאם הוא שוכב על הגב, הפליטה יוצאת החוצה, או נבלעת על ידו (נכנסת למערכת העיכול, לא לריאות).
    כמובן שהייתי ממליץ לילה הספציפית שלך להחזיק על הידיים עד שהיא עושה גרעפס, וכן להשכיב השכבה גבוהה, (לשים ספר או שניים מתחת רגלי המיטה, כך שהמיטה תהיה בשיפוע של כ 30 -40 מעלות, וראשה של הילדה יהיה גבוה יותר מרגליה בזמן שהיא ישנה). - כדי למנוע פליטות על רקע רפלוקס.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום