התפתחות של בת שנה - האם תקין ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התפתחות של בת שנה - האם תקין ?
    נורית
    28/02/2012

    היי הקטנה בת שנה

    הולכת סביב חפצים. מנסה לאכול דברים לבד ומסתבכת לא מעט עם זה (: . שותה לבדמבקבוק. ממלמלת הברות לא מכוונות.

    מנסה בימים האחרונים לטפס על כסא קטן ומשם לטפס על השולחן.

    מתחילה להבין כי עליה לרדת מספה עם הטוסיק והרגליים מאחור.

    היא יוצרת קשר עין מצוין. מפנה מבט כשקוראים לה ויכולה לשחק איתי אפילו ביחד 20 דקות אבל מצדשני לפעמים בדיוק הפוך- עסוקה בעצמה , לא נענית לקריאת שמה.

    אוהבת מאוד משחקי קולות - כשאחותה עושה צרחה היא מקשיבה ואזמחזירה לה והכל תוך כדי חיוך וצחוק מתגלגל. כך הם יכולות לעשות במשך דקות עם קשר עין מדהים.

    היא מוחאת כפיים. עושה נפנופים עם היד שנראים כאילו מנסה לעשות מחוות של "שלום" אבל לא תמיד ולא תמיד בהקשר הנכון.

    כשהיא רואה אותי מרחוק היא מושיטה יד לכיווני , לעיתים עם אצבע אחת כמו הצבעה.

    בימים האחרונים כשהיא משחקת עם חפץ היא מרימה אותו ו"מניפה אותו " למולי כאילו עושה "הנה תראי" .

    עדיין לא נענית להוראה " תני לי את החפץ" כשמחזיקה אותו ביד.

    מאוד חייכנית ומתגלגלת מצחוק .

    נראה שעדיין אין לה הבנה שפתית -לא מבינה הוראות .

    התחילה לחקות את הפעולה של מברשת על הראש לפני כשבועיים ומאז חוזרת על זה.

    מוציאה דברים מקופסאות ומיכלים, עדיין לא מחזירה פנימה.

    לעיתים כשאני מצביעה על האור ואומרת " אור" היא מסתכלת לאור.

    יש שירים מסוימים שאני שרה והיא מכירה ומתחילה להתנדנד בישיבה ולמחוא כפיים.

    מאוד סקרנית. מנסה להגיע לכל חפץ. גם כשמחביאים לה חפץ מוצאת אותו.

    איך נראית לך ההתפתחות ?

    מה בנוגע לתקשורת ?

    לשפה והבנה ? זה מתאים לגילה ?

    מתי מתפתחת יותר השפה ?

    מתי תתחיל להבין הוראות ? ( הבנה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות של בת שנה - האם תקין ? - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    29/02/2012

    שלום נורית.
    נראה שההתפתחות של הילדה שלך תקינה לחלוטין.
    אי אפשר לעמוד עם סקלה של נתונים מול הילדה ולסמן "וי" ליד דברים שהיא מצליחה ו "איקס" ליד מה שלא. באופן כללי נראה שההתפתחות שלה יפה מאוד ומשביעה רצון. היא מתקמדת בכל התחומים, באף תחום היא לא נסוגה... וגם אם יש תחומים שבהם היא איטית יותר, היא מראה התקדמות באותו תחום, ולכן נותר רק לעקוב אחרי ההתקדמות שלה.
    בנוגע לזה שהיא לא מבינה הוראות... תחכי עם זה קצת. תני לה זמן.
    אין גיל ספציפי שממנו מתחילים להבין הוראות... כל ילד בגילו ההתפתחותי, בתוך טווח של גילאים, יש ילדים שמבינים הוראות כבר בגיל 9-10 חודשים... ויש כאלה שבגיל שנה וחצי ואף קצת אח"כ...
    הכי חשוב לראות התקדמות, ולא לעמוד מול רשימת הישגים.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום