תינוקת שאובחנה בהיריון כ IUGR

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקת שאובחנה בהיריון כ IUGR
    אם מודאגת
    12/07/2012

    שלום רב, ביתי התינוקת בת 8 חודשים, נולדה כ 3 שבועות טרם זמנה במשקל 2300 ג' ובאחוזון 3. בחודש השישי להיריון זיהו חוסר התאמה בין גיל ההיריון לקצב הגדילה וניתנה אבחנה ל IUGR. נשלחנו להמון בדיקות (כמו מי שפיר בשבוע 32, MRI מוח עובר, אקו לב עוברי; ולא נמצא הגורם לעיכוב הגדילה). מאז לידתה, אנו מבחינים כי היא לא עולה במשקל כמצופה (עדין נעה סביב אחוזון 3), ולא רק שלא עולה אלא אף יורדת. עשינו בדיקות דם שונות ובאחרונות שבהן התגלתה חריגות בערכים הבאים: גלוקוז 61; UREA - 11; GPT (ALT) - 37. עד כמה ממצאים אלה הם באמת חריגים וצריכים להדאיג? והאם יכול להיות להם קשר לגדילתה האיטית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת שאובחנה בהיריון כ IUGR - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    12/07/2012

    שלום רב.
    הממצאים המעבדתיים לא כל כך מדאיגים.
    יש צורך להמשיך את מעקב הגדילה במסגרת טיפת חלב.
    כיום ידוע, שדוקא אין צורך למהר ו"להשמין" את הילדה כמה שיותר כדי שתשתווה לבני גילה, משום שהאצה מהירה מדי במשקל גורמת בעתיד לתסמונת - X (השמנה, יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, מחלות לב , סוכרת וכו'...).
    אז לקחת את זה לאט לאט. ואם היא שומרת על אחוזון 3 - אז אפשר לנשום לרווחה ולא לדאוג.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום