חום גבוה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חום גבוה
    לא יודעת מה
    23/07/2012

    בתי בת 1.9 שנים
    מיום שבת בבוקר התחילה לפתח חום בפתאומיות,שבשיאו הגיע (היום) גם ל-40 מעלות, ללא סימפטומים נוספים (מלבד חוסר תיאבון/צמאון)
    היינו אצל רופאה אתמול ששלחה למשטח גרון (לאחר שמצאה מעט אדמומיות בגרון ונפיחות בשקדים),וספירת דם. הספירה יצאה שלילית (=לא חום זיהומי אלא ויראלי).

    1)האם יכול להיות שהמשטח יצא חיובי (כלומר שיש דלקת) למרות שהספירה יצאה שלילית?
    2)אנחנו עושים מה שרק אפשר להורדת החום-מנסים שתשתה הרבה, אמבטיות פושרות,וכמובן תכשירים להורדת חום. מה ניתן עוד לעשות בהתחשב בכך שמדובר במחלת חום ויראלית?כמה זמן זה יכול להימשך??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חום גבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום גבוה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    25/07/2012

    שלום רב.

    אין דבר כזה "ספירה שלילית". יש ספירת דם שמכוונת למחלה ויראלית או למחלה חיידקית, על בסיס מספר התאים הלבנים (לויקוציטים), והחלוקה הפנימית של התאים הלבנים (בין נוטרופילים ללימפוציטים). מחלות חיידקיות בד"כ מאופיננות בלויקוציטים גבוהים, ובנוטרופילים גבוהים.
    לפעמים ספירת דם מרמה אותנו... ולמרות שהיא נראית מתאימה יותר למחלה ויראלית, אנחנו מקבלים בסוף אבחנה של מחלה חיידקית (דלקת ריאות חיידקית, דלקת בדרכי השתן).
    אני ממליץ שעל חום שנמשך 5 ימים בילדה בגיל הזה, לבצע בדיקת שתן כללית (ולשקול תרבית שתן). משטח לוע בד"כ לא מבוצע בגילאים אלה, כי רוב מוחלט של דלקות גרון בגיל זה הן ויראליות, וההנחה היא שעד גיל 2-3 שנים הסטרפטוקוק איננו הפתוגן הגורם לדלקות גרון בילדים.
    ולבסוף - אין צורך להילחם בחום. החום איננו אויב. האויב הוא הוירוס/החיידק שתוקף את הילדה. החום הוא כלי נשק של הילדה נגד המזהם. למה להפריע לילדה להילחם?
    אםשר לתת תרופות להורדת חום כאשר הילדה נראית סובלת! (במחיר של להקשות עליה את המלחמה...)
    \ רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מבינה את מה שאתה אומר

    לא יודעת מה
    25/07/2012

    משטח גרון בסופו של דבר יצא שלילי, כלומר אין דלקת גרון, שזה כבר טוב.
    העניין הוא שהחום עולה ויורד (בשיאו הגיע ל-40, נכון לעכשיו 38 "בלבד"),ודווקא היום שהילדה לא הייתה קווצ'ית במיוחד לא נתתי בכלל תכשיר להורדת חום (לא הגיע ליותר מ38.3) כי ידוע לי שצריך לתת לגוף להילחם..

    הבעיה היא שזה כבר היום ה-4,בתקווה שזה באמת בדעיכה,כי לא ניתן לשלוח אותה למטפלת ככה,ואני נשארת איתה בבית מחוסר ברירה..וכואב לי שהיא סובלת ככה,כי אפילו לישון כמו שצריך במהלך היום קשה לה, ובלילה כל X זמן אני שומעת "איייי" כזה מתוך שינה כאילו משהו כואב לה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מבינה את מה שאתה אומר - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    29/07/2012

    אני מאחל לכם רפואה שלמה. ואם זה ממשיך, כאמור, יש צורך לבצע המשך בירור מעבדתי, בעיקר שתן כללית.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום