היי ד"ר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • היי ד"ר
    טל
    30/09/2014

    בטח שואלים אותך לא מעט על צינון ונזלת..
    בני בן שנה וחודש מזה יומיים מצונן, נזלת שקופה נוזלית, מתקשה להירדם בלילה.
    האם אוטריוויני / מי מלח מספיקים או שניתן לעשות בנוסף
    אינהלציה?
    ומה בנוגע לשמן אקליפטוס בגיל הזה? הבנתי שזה מקל על דרכי הנשימה. האם אתה ממליץ?
    תודה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היי ד"ר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי ד"ר - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    09/10/2014

    שלום רב.
    נזלת וצינון הן תופעות חולפות. תופעות אלה חולפות גם ללא כל טיפול.
    הטיפול צריך לקחת בחשבון את חומרת המצב לעומת הסיכון בתופעות לוואי של התרופה הניתנת נגדו.
    בשל כך ההמלצות של ה AAP (איגוד רופאי הילדים האמריקאי) הן להימנע כמה שיותר מטיפול שהוא סימפטומטי בלבד (טיפול מקל, ולא טיפול מרפא), בילדים קטנים, בעיקר מתחת גיל שנתיים. ולאחרונה יש פרסומים הממליצים לדחות טיפולים סימפטומטים גם לגילאים מבוגרים יותר, כגיל 6 שנים.
    תרופות כמו מי מלח / אינהלציות מי מלח אינן יכולות להזיק.
    שימוש בשמן אקליפטוס לא נראה לי שיכול להזיק (אם אין מגע ישיר בעור הילד, ושמים טיפה אחת), מאידך - אין כל דיווח רפואי על יעילות טיפול זה (כמובן, מתחום הרפואה הקונוונציונאלית).
    שימוש במכשיר אדים, שהיה מקובל מאוד בעבר, נמצא כמסכן, ואינו מועיל, ולכן המלצות איגוד רופאי הילדים בישראל להוציא אותו משימוש. משרד הבריאות מאפשר להשתמש במכשיר אדים בתנאי שמקפידים מאוד מאוד מאוד על ניקיון המכשיר עד לחלקיו הקטנים.
    בהצלחה :)


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום