בייבי סנס-נגד או בעד? קראתי באינטרנ

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בייבי סנס-נגד או בעד? קראתי באינטרנ
    ענת
    08/07/2009

    חומר על המכשיר - חלק בעד וחלק נגד . הנגד אומרים שהמכשיר לפעמים מצפצפ סתם בלי סיבה.
    והבעד אומרים שעדיף לרוץ לתינוק -בלי סיבה-העיקר הבטיחות שלו. מה דעתך ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשוש

    ד''ר הדר ירדני
    09/07/2009

    שלום שוש,
    הורים רבים רוכשים את מכשיר הבייבי סנס כחלק מהרכישות שלפני או אחרי הלידה. לא תמיד ברור להם למה הוא משמש, מה היתרונות מה החסרונות ועד מתי יש להפעילו. מכשיר הבייבי סנס פותח בישראל ונמכר בחנויות ובבתי המרקחת. המכשיר מנטר ברציפות, את תנועות נשימה של התינוק, ומפעיל אזעקה בזמן דום נשימה (מרכזי) בשינה. עד היום אין כל מידע רפואי מבוסס ומבוקר על יעילותו של המכשיר, יכולתו למנוע מוות בעריסה, ותופעות הלוואי שלו. הורים שתינוקם מנוטר על ידי בייבי סנס לא עברו הדרכה באבחון של אזעקת אמת לעומת אזעקת שווא, וגם לא בהחייאת תינוקות. נובע מכן, הגעה מיותרת למיון, עם תינוק בריא, שלעתים עובר בדיקות, ואשפוזים מיותרים. גרוע מזה – בזמן אמת, חוסר יכולת של ההורה לבצע פעולות החייאה פשוטות על מנת להציל את התינוק.
    לעתים קיים מצב בו התינוק אינו נושם, אך מבצע תנועות נשימה. במקרה כזה, לא יזעיק מכשיר הבייבי סנס את ההורים.
    אין תשובה ברורה עד מתי יש להשתמש במכשיר, עדיף להתאים את השימוש בו לחודשים בהם קיים חשש למוות בעריסה.
    קשה לחוות דעה כשהורים שואלים באם לרכוש אותו או לא. חשוב לציין שאיגוד רופאי הילדים ומשרד הבריאות אינם ממליצים אך גם אינם מבטלים או מונעים שימוש במכשיר.
    זה קטע ממאמר שכתבתי,
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בייבי-סנס??

    אמא בוגרת
    02/08/2009

    אנחנו רכשנו את המכשיר עם חבילת הלידה. בהתחלה הפעלנו אותו, עד שפעם הוא פעל בטעות כשהבת שלנו זזה קצת מטווח הקליטה שלו והוא צלצל (מה שכנראה קיצר לנו את החיים בכמה שנים טובות!). אח"כ תקופה לא הפעלנו את המכשיר, והיום שוב חזרנו להפעיל אותו, בעיקר כי הוא נתן לנו ביטחון ואפשר להירדם יותר בקלות.
    אתמול המכשיר שוב נתן אתרעת שווא, כי הוא זז מהמקום וככה התינוקת שלנו זזה מהטווח שלו. שוב עלתה השאלה, האם כדאי להשתמש בו, ועכשיו אחרי שקראתי את מה שכתבת - השאלה ממשיכה להטריד אותי עוד יותר.
    ** מהי התקופה בה קיים החשש למוות בעריסה?
    שאלה נוספת היא: שמעתי שבמקרה של הפסקת נשימה (חס וחלילה!), הצלצול עצמו של המכשיר "מעיר" את התינוק והוא חוזר לנשום. האם זה נכון? אגב, אני עברתי קורס החייאה לתינוקות, אבל בנזוגי לא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לנויה

    ד''ר הדר ירדני
    02/08/2009

    שלום נויה,
    מוות בעריסה שכיח בשנת החיים הראשונה אך נדיר בחודש הראשון לחיים שיא השכיחות מגיל 2-6 חודשים.
    לא יודעת אם הצלצול מעיר את התינוקו והוא חוזר לנשום. יודעת שהמכשיר אינו מצפצף כשיש חסימה עליונה של דרכי נשימה (שהיא הכי שכיחה).
    טוב שעשית קורס החייאה.
    אגוד רופאי הילדים ואני בתוכם לא שוללים שימוש במכשיר אבל גם לא מעודדים.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום