קפיצת גדילה וגמילה מהנקה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קפיצת גדילה וגמילה מהנקה
    fal
    26/04/2011

    שלום,

    בני (יהיה עוד כמה ימים) בן 11 חודשים. הוא ילד שמח וסקרן והוא מתפתח היטב.
    עד היום התפריט היומי שלו היה:

    700 - הנקת בוקר
    1000 - (בגן) כוס של מחית תערובת פירות עם טחינה ופתיבר
    1400 - (בגן) כוס של מחית ירקות עם עוף
    1600 - הנקה
    1900 - ארוחת ערב משתנה (פסטה ורוטב, חביתה וגבינה, אורז וקציצות - כל יום משהו אחר)
    2200 - הנקת לילה טוב
    בלילה הוא מתעורר בין פעם לפעמיים ובדרך כלל יונק ממש מעט וחוזר לישון - כנראה בשל הרגל רע.


    1. בארבעת הימים האחרונים נדמה שהוא כל הזמן רעב. במהלך היום כמעט כל שעתיים הוא מבקש (ומקבל) פרות או פתיבר או הנקה. בלילה מתעורר פעמיים או שלוש ויונק מנה מלאה לפני שהוא חוזר לישון. האם זו קפיצת גדילה? האם זה נורמלי או שמא כדי לקחת אותו לראות רופא?

    2. בגיל שנה בכוונתנו להתחיל תהליך של גמילה מהנקה. הוא אינו מוכן לשתות תמ"ל מבקבוק (בגלל הבקבוק, ולא בגלל התמ"ל. לבקבוקים אין ישע גם עם חלב שאוב או עם מים) וכאשר הוא שותה מכוס (עם או בלי פיה) אי אפשר באמת לדעת כמה 'נכנס'. מה יש להוסיף לתפריט יומי שלו כדי שיקבל את כל המרכיבים הדרושים לו (סידן? דברים נוספים?) מהאוכל ועל מה יש להקפיד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קפיצת גדילה וגמילה מהנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קפיצת גדילה וגמילה מהנקה - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    27/04/2011

    התזונה שאת מתארת נראית מצוין,
    אם את מתכננת גמילה, הרי שבמקום הוא יקבל מנה תמ"ל.
    מציע ביקור קצר אצל הרופא לא בגלל שמשהו לא בסדר אלא לייעוץ תזונתי של תינוק בריא ונורמלי.
    אגב, בגיל זה הם כבר יכולים לאכול הכל.
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום