מתן טסטוסטרון בזריקה לטיפול באוסטאו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מתן טסטוסטרון בזריקה לטיפול באוסטאו
    מאיה
    25/03/2012

    אחי הוא בן 47, חולה באוסטאפורוזיס קשה (שניונית). המחלה אובחנה לפני כשנה כאשר החל טיפול בסטרואידים בשל פיברוזיס ריאתי. מקבל כעת פרדניזון במינון של 15.
    רק לפני כחודש החל לקבל סידן וויטמין D.
    מצב האוסטאופרוזיס הולך ומחמיר. עבר כבר ניתוח לאיחוי שברים בחוליות וכן איחוי עצמות אגן, וכעת ישנם שברים בצלעות ותחושה של כאבים בכל השלד. הוא מתקשה בהליכה ובתפקוד ובולע כמויות גדולות של משככי כאבים.
    בביקורנו האחרון אצל המומחה לאנדוקרינולוגיה היתה ההמלצה להמשך טיפול:
    בירור תוצאות הטסטוסטרון, ובמידה שנמוך - לתת זריקת טסטווירון פעם בחודש.
    תוצאות בדיקת הטססוסטרון האחרונות היו: 1.75 לפני חודשיים, ו- 1.25 לפני שבועיים.
    אנו מאוד חרדים למצבו ומאוד מודאגים מההדרדרות המהירה במצב השלד שלו.
    שמענו כי טיפול בטסטוסטרון יכול לשפר משמעותית את המצב ולמנוע דלדול עצם.
    שאלותינו הן:
    האם תוצאות בדיקות הטסטוסטרון מצביעות על רמה נמוכה ?
    האם מתן הטסטוסטרון בזריקה עלול להשפיע לרעה על הכבד ?
    נודה לכם מאוד על תגובתכם המהירה כדי שנוכל לשקול את המשך הטיפול.
    בתודה מראש על כל עזרה .
    המשפחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתן טסטוסטרון בזריקה לטיפול באוסטאו - תגובה

    ד``ר שרי טל
    28/03/2012

    לפי התיאור מדובר באוסטיאופורוזיס המלווה בשברים הנגרמת כתוצאה מטיפול בסטרואידים.
    אין אפשרות לתת ייעוץ אישי בפורום אך לפי תיאורך עליו לקבל בנוסף לסידן וויטמין D טיפול תרופתי לאוסטיאופורוזיס למניעת שברים. לגבי טיפול בטסטסטרון יש לבדוק נתונים נוספים ולקבל יעוץ אישי במרפאה אנדוקרינית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו