החמרה באוסטאופורוזיס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • החמרה באוסטאופורוזיס
    דניאלה
    22/12/2013

    שלום רב,
    אני בת 31, חולת קרוהן, כרגע לא מטופלת בפרדניזון, רק באימוראן, בנוסף ידוע על אוסטאופורוזיס.
    ילדתי לפני 3.5 חודשים ובמהלך ההריון הקפדתי על נטילת סידן בכמות הולמת בנוסף לתפריט עשיר בסידן ואני נוטלת בכל יום 2000 יחידות ויטמין D, בהמלצת רופא. הרמות בבדיקות הדם כרגע טובות מאד. יש לציין שאיני מניקה.

    ביצעתי לפני שבוע בדיקה חוזרת לצפיפות העצם והתוצאות הראו ירידה בצפיפות העצם. לא משהו דרמטי למדי, אך ירידה. בעמוד השדרה יש לי אוסטאופורוזיס קשה בחוליה L1, היתר אוסטאופורוזיס בינוני.ובירך היה פעם אוסטאופורניה קשה, עכשיו אוסטאופורוזיס בינונית.
    אני יודעת שהכותרת משתנה אם ה-T יורד מ--2.5 ולכן גם ירידה קלה יכולה לשנות את הכותרת למצב שנראה מבהיל יותר. בכ"ז, מס' שאלות ברשותך:

    1. האם המצב הפיך, או שעלי לקוות שלפחות ישאר סטטי?
    2. האם יש מקום לטיפול, או שנטילת סידן וויטמין D הן האופציות היחידות?
    3. בקשר לפעילות גופנית ואוסטאופורוזיס קשה בחוליה L1: האם מומלץ בכלל ספורט כהליכה מרובה? האם הרמת משא עלולה להזיק לי? (אני מרימה בכל יום שעות את ביתי התינוקת ותוהה אם זה דווקא אמור לשפר את מצבי או שמא אני יוצרת נזק נוסף).

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החמרה באוסטאופורוזיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החמרה באוסטאופורוזיס - תגובה

    ד''ר גלוריה צבטוב
    25/12/2013

    שלום !
    בגילך במידה ואת לא מקבלת פרדנזיון , אין צורך במעקב של צפיפות עצם .
    תוצאות של צפיפות עצם לאחר הלידה ובזמן הנקה חסרים משמעות.
    יש לקחת בחשבון שהנקה ממושכת היא בעצמה גורם סיכון לירידה בצפיפות עצם.
    הטיפול בגילך הוא רק תזונה נכונה , ויטמין D והתעמלות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עברתי החלפת מפרק ימין.

    רבקה דמאיו
    01/01/2014

    לפני שבע שנים נפלתי ושברתי מפרק ברגל שמאל . חיברו לי את המפרק בברגים. לפני חודש נפלתי ועברתי החלפת מפרק רגל ימין. איזה תרופה לבריחת סידן היית ממליץ לי לקחת? אני מבולבלת מכל התרופות ותופעות הלואי ואינני בטוחה איזה טיפול עדיף עבורי. האורתופד שלי המליץ על האקלסטה. תודה רבקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו