אוסטאופניה קשה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אוסטאופניה קשה
    אני
    30/11/2010

    ד"ר שלום.
    מזה כשנה וחצי שאני מאובחן כחולה קרוהן (כיום אני בן 20.5). הטיפול הראשוני למחלת הקרוהן היה בודסון (9 מ"ג למשך כ 4.5 חודשים). מזה כחודשיים שנגמלתי מהבודסון וכעת אני מטופל באימורן. בבדיקת צפיצות עצם שעשיתי נמצא כי יש לי אוסטאופניה קשה בעמוד השידרה ובינונית בירך. שאלתי היא כזו: האם בשילוב של סידן וויטמין D ניתן לחזור למצב התקין של צפיפות העצם?
    חשוב לציין כי אני נמצא ברימיסיה די ארוכה מזה כ 3-4 חודשים, כלומר היציאות תקינות לחלוטין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוסטאופניה קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוסטאופניה קשה - תגובה

    ד''ר גלוריה צבטוב
    11/12/2010

    שלום !
    כל מצבי דלקת וכמובן טיפול בסטראוידים משפיעים על בריאות העצם.
    לכן מאוד חשוב לספק כמות מספקת של סידן וויטמין D בזמן טיפול בסטרואידים. לפעמים, כאשר מדובר בטיפול ממושך במינונים גבוהים של סטרואידים, ממליצים על טיפול תרופתי נגד אוסטאופורוזיס - ביספוספונטים.
    אבל כאשר מחלה בשליטה ומספיקים טיפול בסטרואידים יש סיכוי טוב לשפר מסת העצם או בגילך להמשיך לבנות מסת העצם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו