האם יתכן כי הלחץ שלי היה מיותר?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם יתכן כי הלחץ שלי היה מיותר?
    יעל
    16/02/2011

    שלום ד"ר,

    אני בת 34, נותחתי בגיל 16 עקב עקמת בגבי התחתון, כיום אני כפופה גם באיזור הצוואר(יש לי גם בלט בעמוד השדרה) בבדיקה שגרתית בגב הציע האורטופד כי אבצע בדיקה לויטמין D,קלציום וB12 שכן אני רזה מאוד, וסת לא סדיר, כפופה וחלשה באופן קיצוני. תוצאות הבדיקה הראו כי אני סובלת מחסרים בכל הנ"ל. לגבי ויטמין d המליץ הרופא כי אקח 4 טיפות ביום, קלציום עד לרמה היומית, וזריקות b12.
    נוכח נתונים אלו שלח אותי האורטופד לבדיקת צפיפות עצם (באופן פרטי) (כשאני נוטלת כשבוע את הויטמין D) (לא ניתן לבצע בדיקה בגב התחתון כי יש לי פלטינה).
    אציין כי טופלתי גם תקופה ארוכה ברואקוטן לאקנה וכן במינוציקלין (כמה שנים), ואני נוטלת גלולות (דיאנה 12 שנים ויסמין שנתיים)
    הבדיקה הראתה בשני צידי האגן מצב של אוסטאופניה ובשורש כף יד שמאל מצב של אוסטרופרוזיס (הנתונים לא לפני אך למיטב זיכורני 2.8) (יד ימין לא נבדקה).
    הבדיקה הכניסה אותי לדיכאון ממש, אני עדיין צעירה ולא רוצה להיות מטופלת בכדורים במיוחד שאני מתכננת הריון בקיץ. מעיון בפורום אותו את מנהלת, ראיתי כי כתבת לבחורה בת 37 שבדיקת צפיפות עצם לא מבצעים כשיש חוסר בויטמין D. האם חששתי לשווא? האם התוצאות מעוותות עקב המחסור בויטמין? אם ביכולתך להרגיע אותי אשמח מאוד! מה לעשות עכשיו??? כיצד ניתן להגיע אליך לטיפול ומעקב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנגד, בזמן הבדיקה נטלתי גם תוסף

    יעל
    16/02/2011

    של סידן במשך שבוע, האם זה השפיע לטובה על הבדיקה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה, 3.2 ולא 2.8

    יעל
    17/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יתכן כי הלחץ שלי היה מיותר? - תגובה

    ד''ר גלוריה צבטוב
    20/02/2011

    שלום !

    1) אין לבצע צפיפות העצם כאשר מראש ידוע על חוסר ויטמין D , כי תוצאות יכולים להיות מושפעות ע"י חוסר זה.
    2) אין אוסטאופורוזיס אצל צעירים. ההסתכלות על תוצאות היא אחרת.

    לפי שאת מתארת, בעיה רצינית של עמ"ש, רזון נכר , הטיפול צריך להתמקד על דיאטה רבת קלוריות וסידן , התעמלות לבניית העצם וחיזוק שרירים, ויטמין D .

    המטרת הטיפול - מניעת שברים ולא לשפר " מספר" בבדיקת צפיפות העצם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו