בצקת וקרע בסחוס הפיקה - מה עושים??

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בצקת וקרע בסחוס הפיקה - מה עושים??
    אלה
    18/07/2011

    שלום, אני בת 33 וסובלת מכאב בברך ימין מזה חצי שנה, לאחר התעמלות אירובית ובהמשך בעקבות נפילה על הברך והחמרה בכאב.
    טיפולים פיזיוטרפיים שנעשו לפני כ- 4 חודשים לא הועילו.
    כיום, מתקשה לעלות ולרדת מדרגות ולבצע הליכות ממושכות (כרוך בכאבים ו"קנקים"), והברך לעיתים מבצעת כיפוף פתאומי תוך כדי הליכה.
    בדיקת MRI (ללא חומר ניגוד) הראתה מוקד בצקת בחוד הפיקה עם נזק בינוני לסחוס הפיקה בסמוך, כולל קרע לא לכל העובי בסחוס, וכן בצקת קלה אחורית לאחז גיד הפיקה לפיקה.

    אשמח לקבל מענה לשאלות:
    1. האם טיפולים שמרניים בלבד אמור לפתור את הבעיה?
    2. האם לסחוס ישנה יכולת להשתקם משמעותית עקב טיפול שמרני?
    3. האם קיים פתרון ניתוחי? האם בכלל מומלץ?
    4. האם אוכל לחזור להתעמל?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בצקת וקרע בסחוס הפיקה - מה עושים?? - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    19/07/2011

    ברור שכוון הטיפול הראשוני צריך להיות שמרני. פיסיוטרפיה לחיזוק שרירי הירך הקדמיים ולאיזון מהלך הפיקה. שמוש בברכית מעת לעת. הזרקות לברך ועוד. פתרונות ניתוחיים לבעיה זו אינם טובים וגיעים אליהם רק כשאין ברירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו