פגיעת ברך מיניסקוס קרוע

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פגיעת ברך מיניסקוס קרוע
    אלמוג
    24/11/2011

    ד"ר שלום,
    אני בת 42 רוקדת המון ריקודי עם לפני 3 חודשים נחתתי לא טוב בזמן ריקוד והברך הסתובבה לי בעוצמה רבה, שמעתי "קנאק" רציני והתמוטטתי על הריצפה ובקושי הגעתי הבייתה. הברך התנפחה מייד מאוד ולא יכולתי לדרוך.
    עשיתי MRI (ראה מטה תשובה) ובמקביל קיבלתי זריקת סטרואידים לברך שהקלה קצת את הבצקת והכאבים. ועשיתי פיזיוטרפיה אינטנסיבית הכוללת 4 טיפולי אולטרסאונד.
    מומחה הברך שבדק אותי (ואני מאוד סומכת עליו כי הוא מאוד מוכר ומקצועי בתחום)
    מייד לאחר הפגיעה התלבט האם יש קרע במיניסקוס או לא.
    היום חזרתי מביקורת אצלו אחרי 3 חודשים, כבר הולכת וקצת רוקדת אבל יש לי כאבים מאוד ממוקדים בחלק הפנימי של הברך גם בלחיצה קלה ובעיקר בהליכה, כיפוף וכל פעילות הכי קלה. הוא הסתכל שוב על ה-MRI ובדק אותי ואמר שיש "קרע רדיאלי בקדמת גוף המיניסקוס המידאלי" ושחושב שאצטרך ניתוח ארתרוסקופיה אבל זה תלוי בי ובכמה הכאבים נסבלים או לו. אני מאד בדילמה מפני שיש לי כאבים דיי חזקים ובעיקר לא מתפקדת כפי שהייתי אפילו בדבר פעוט כמו לרדת מדרגה מהסעה כואב לי מאוד וקשה לי על אחת כמה וכמה בהליכה או ריקוד שקשה לי מאוד בגלל הכאבים.
    מה את/ה ממליצים? מה משמעות הניתוח של כריתת מיניסקוס? מה משך ההחלמה והאם אחרי זה חוזרים לתפקד ללא כאבים?
    סליחה על אורך המכתב, אבל אני מאוד חוששת ומתלבטת מה לעשות
    להל"ן תשובת ה-MRI שנעשה ב11/9:
    התוויה קלינית: מעקב אחר חבלה.
    ממצאים:
    באספקט האחורי של הקונדיל הפמורלי הלטרלי מודגם פגם לכל עובי הסחוס בקוטר 2 מ"מ במישור הצדדי פנימי
    (חתך קורונלי 17 סדרה 4) ובקוטר 5 מ"מ בציר הסגיטלי (חתך סגיטלי 20 סדרה 3) עם בצקת לשדית מינימלית
    תת-קורטיקלית בסמוך.
    מודגמים אותות חריגים מלשד הדיאפיזה הדיסטאלית של הפמור והדיאפיזה הפרוקסימלית של הטיביה והפיבולה ייתכן כביטוי להיפרפלזיה של לשד העצם ההמטופויאטי- כנראה משנית למשקל יתר- דרושה קורלציה
    קלינית.
    הרצועות הצולבות והרצועות הקולטרליות הודגמו תקינות.
    מודגם אות חריג אלכסוני במרכז גוף המנסיקוס המדיאלי המגיע קרוב מאוד אל המשטח הפירקי התחתון, לא
    ניתן לשלול בוודאות קרע.
    המניסקוס הלטרלי מודגם תקין.
    המנגנון המיישר מודגם תקין.
    סחוס הפיקה שמור.
    הודגם נוזל תוך פירקי בכמות קטנה, ללא עדות ליצירת ציסטה פופליטיאלית .

    תודה רבה,
    רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעת ברך מיניסקוס קרוע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת ברך מיניסקוס קרוע - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    30/11/2011

    בבדיקת ה- MRI יש קרע במניסקוס המצדיק בצוע ארטרוסקופיה. אם נבדקת על ידי מומה ברכיים מוכר וידוע כדברייך וגם הוא המליץ על ארטרוסקופיה אל לכי על זה. לגבי משמעות הניתוח איך הוא מבוצע, סכויים וסכונים - זו חובת המנתח שלך לשבת איתך ולהסביר לך. שיהיה בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת מיניסקוס-לנתח?

    אלמוג
    30/11/2011

    תודה ד"ר על תשובתך. הדבר היחידי שגורם לי לחשש והתלבטות היא העובדה שהאורטופד אמר לי שמאחר ואני "על הרגליים" ומתפקדת "אין אינדיקציה להתערבות מיידית". אולם אמר שזה תלוי בסבל שלי. אני מרגישה אחרי 3 חודשים מהפגיעה שלא חזרתי לעצמי אני אמנם הולכת ומתפקדת אבל עם הרבה כאבים אפילו בפעולות היומיומיות. סיכמנו שאחזור לביקורת עוד 3 חודשים ואם לא יהיה שיפור, אז ננתח. מה דעתך?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת מיניסקוס-לנתח? - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    30/11/2011

    נראה לי כגישה נכונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו