בעיות ברכיים בנוסף לבעיות בגב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות ברכיים בנוסף לבעיות בגב
    מילי
    10/03/2012

    ד"ר לברטי שלום,
    אני בת 65 לאורך שנים אני סובלת לאחרונה שוב מכאבי ברכיים.
    בעבר הרחוק, אולי שנת 1985, עברתי ארטרוסקופיה בברך שמאל. מאז הכאבים היו בדר"כ נסבלים.
    בנוסף אני סובלת מבעיות מציקות ומטרידות בגב תחתון, ומטופלת באינטנסיביות ב-3 השנים האחרונות.
    בגלל תפקודי הריאות עדיף שלא להרדים אותי.

    MRI ברך שמאל מ- 16.2.2012:
    מודגמת נוזל מפרקי עם עיבוי הסינוביום ומספר ציסטות סינוביאליות באספקט האחורי של מפרק הירך בגודל של עד 1.7 ס"מ.
    שינויים דגנרטיביים במדור הלטרלי של מפרק הברך עם אוסטיאופיטים והקטנת המרווח המפרקי, ובצקת עצם ריאקטיבית בקונדיל הפמורלי הלטרלי.
    הקרן הקידמית של המיניסקוס הלטרלי של מעוותת וקטנה עם סיגנל מוגבר, מתאים לקרע מעל מאפיינים כרונים.
    קרע קטן אלכסוני בקרן האחורית של המניסקוס המדיאלי וקרע נוסף בקרן הקידמית של המניסקוס.
    מודגמת שחיקה משמעותית של סחוס הפיקה, בעיקר בפצאט הלטרלי ובאספקט הקידמי של הקונדיל הפמורלי הלטרלי.
    הרצועות הצולבות ללא קרעים. הרצועות הצדדיות שמורות.
    לסיכום:
    1. נוזל תוך מפרקי מוגבר עם עיבוי של הסינוביום
    2. קרע ניווני נרחב בקרן הקידמית של המינסקוס הלטרלי.
    3. קרעים בקרן הקידמית והאחורית של המיניסקוס המדיאלי.
    4. שחיקה של סחוס הפיקה בפצאט הלטרלי עם אזורי שחיקה של הסחוס באספקט הקידמי של הקונדיל הפמורלי הלטרלי
    אני חוששת לאיכות חיי בעתיד, כאשר גם הגב וגם הברכיים מציקים, ואינם מאפשרים איכות חיים סבירה.
    מה לדעתך המקצועית אומר ניתוח הMRI, ומה היית מציע לי לעשות?
    תודה לך מקרב לב!
    מילי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות ברכיים בנוסף לבעיות בגב - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    11/03/2012

    ציינת בעיות הרדמה. השאלה כמה הניתוח נחוץ אם בכלל. בהכנה מתאימה אפשר להרדים היום חולים קשים ומורכבים. אפשר לבצע ניתוחי ברכיים גם בהרדמה ספינלית (על ידי זריקה בגב). ברור שקודם צריך למצות את הטיפול הלא ניתוחי (כדורים, זריקות בברך, מגן ברך, מקל הליכה ועוד) רק כשאין ברירה פונים לניתוח. ייתכן שארטרוסקופייה נוספת הייתה עוזרת. גם זה לא בטוח, אולי השחיקה והשינויים בברך גדולים מדי. כדי לשפוט מה הכי טוב אני (או כל מומחה ברכיים אחר) צריך לבדוק אותך, לראות צילומים ולהחליט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו