מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח ארטרוסקופי כן או לאגילה11/02/2013
ד"ר שלום רב,
מזה שנים אני סובלת מכאבים בברכיים ואובחנה אצלי שחיקה מהירה בסחוס. לאחרונה הכאבים מאוד גברו, עד לרמה שזה מעיר אותי בלילה. ניסיתי פיזיתרפיה בעבר אך הכאבים לא פסקו. רופא שהייתי אצלו אבחן:
בצקת מח עצם בפיקה ונזק סחוסי ב LFC . ב MRI יש גם חשד ל PVNS אך הוא לא מייחס סבירות גבוהה ל- PVNS.
הוא המליץ על ניתוח ארטרוסקופיה שבו יגרום לחריצים בסחוס על מנת לעורר תגובת ריפוי עצמית ולאחר מכן זריקות של חומצה שאמורה אף היא לשפר את המצב.
הוא בטוח שאני זקוקה לניתוח החלפת פרק הברך, אולם אני בת 48 אז הוא רוצה כדבריו "להרויח שנה-שנתייים". יחד עם זאת הוא אומר בפירוש שהניתוח האטרוסקופי לא בהכרח ישפר את המצב ואף עלול להרע. אחרי הניתוח אני אמורה להיות כ- 4 שבועות עם קביים.
שאלתי היא: האם לאור המצב הייתם ממליצים על הניתוח הארטרוסקופיה או להמשיך במצב הנוכחי למרות הכאבים הגוברים?
תודה רבה מראש,
גילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח ארטרוסקופי כן או לא - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי11/02/2013נראה לי שכל מה שאמר האורטופד שלך כנראה נכון. אוכל להיות יותר בטוח רק אחרי שאראה צילומים בעצמי. למרבה הצער אף אחד לא יוכל לערוב לתוצאות טובות של הניתוח. התוצאות של כל הניתוחים מסוג זה הם "לא משהו" המטרה היא לנסות לשפר מעט מצב קיים אך ברור שישארו כאבים. לדעתי עלייך לבחור אורטופד ברכיים בר סמכא וללכת אליו לחוות דעת נוספת. בהצלחה. ד"ר ליברטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ושאלה לגבי הרדמה
גילה13/02/2013ד"ר שלום רב, תודה על התשובה המהירה.
שאלה נוספת - האם ניתוח ארטרוסקופיה חייב להיעשות בהרדמה מלאה ?
נראה לי פחות מסוכן הרדמה חלקית והשאלה היא האם זה אפשרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאבים שלא נפסקים בין הברך לכף הרגל
פענוח צילום רנטגן ברכיים ומה זה אומר
פיענוח מיפוי עצמות ומה אומר דגש לשתות
כאבים בברכיים ימין ושמאל ואולטרסאונד
קרעים במיניסקוס והזרקת חומצה הילרונית לברך
תחושת לחץ בברך בעקבות חבלה
הסתיידויות ונוזלים בברך והמלצת המנתח היא
טיפול באקטמרה ומחסורו והאם הוא זמני
שחיקת סחוס בברכיים אוסטואריטיס גיל 81
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




