קרע במיניסקוס בצורת ידית דלי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קרע במיניסקוס בצורת ידית דלי
    ניל
    23/10/2013

    שלום רב,
    אני בן 36, רץ קבוע כ 3-4 פעמים בשבוע 10 קמ, ללא כל בעיות עד לפני 10 ימים. התכופפתי לכמה דקות וכשבאתי לעמוד ראיתי שהרגל לא מתיישרת וכואבת. הכאב קיים עד היום. בימים הראשונים לא יכלתי לדרוך וכעת אני יכול לדרוך אבל קיימים כאבים בהליכה והברך לא ננעלת. פענוח ה MRI מצא כי:
    יש לי קרע במיניסקוס MM בצורת ידית דלי. וקרעים חלקיים ב ACL + בצקת.
    שאלותי:
    1. אני מנסה להתאמן ולחזק את הרגל בצורה אינטנסיבית, האם אימונים כאלו טובים או מזיקים (למשל הליכה רצופה, סקוואטים מכשירי קרוסטריינר וכד')?
    2.אם אני מעוניין לוותר על ניתוח האם החלק הפגוע במיניסקוס, מתמוסס מעצמו עם הזמן או שהוא ישב ויפריע לי עד שאוריד אותו בניתוח?
    3.האם הקרעים ברצועה נרפאים מעצמם או שגם שם נדרשת התערבות כירוגית?
    תודה רבה
    ניל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע במיניסקוס בצורת ידית דלי - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    24/10/2013

    1. חיזוק הרגל אינו מפריע, אך יתכן שתסבול מכאבים עקב קרע של המניסקוס והפרעה בתנועות הברך.
    2. קרע ידית דלי אינו מתמוסס מעצמו, מדובר בחתיכה עבה של סחוס. כשהחתיכה נמצאת במקום לא נכון בברך, היא עלולה לפגוע משמעותית בסחוס המפרקי. לכן במקרה שלך הניתוח מאד מומלץ.
    אם לא מדובר בקרע משמעותי של הרצועה הצולבת, אין צורך בהתערבות ניתוחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק סחוסי דרגה 2 ב MFC.

    ניל
    29/10/2013

    שלום רב,
    לאחר ארטרטסקופיה (אובחן קרע ידית דלי בMM) בה בוצעה כריתה חלקית על לשוליים יציבים. ונזק סחוסי דרגה 2 ב MFC.
    שאלותי:
    מה המשמעות של נזק סחוסי דרגה 2 ב MFC?
    עד המקרה נהגתי לרוץ 3 פעמים בשבוע 10 ק"מ במהירויות גבוהות של 15 קמ"ש על הליכון ובחוץ, האם אוכל לחזור לפעילות זו? או האם בגלל הנזק רצוי שאוותר על הריצה לצמיתות?
    אודה לתשובתכם
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק סחוסי דרגה 2 ב MFC. - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    29/10/2013

    מכיוון שלא ראינו את הנזק, שאלה זאת כדאי להפנות למנתח. בעקרון אין בעיה בחזרה לפעילות הרגילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו