קריעת רצועת הפיקה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קריעת רצועת הפיקה
    גילי קלרמן
    13/06/2011

    שלום, שמי גילי ואני בת 25
    לפני מספר ימים,נפלתי וסובבתי את הברך ולא הצלחתי לעמוד עליה כי הרגשתי שהפיקה פשוט קופצת לי מהמקום. אני עסקתי בספורט רוב החיים וכבר יצא שסובבתי את הברך והיא חזרה למקום וצלעתי מספר ימים, אבל זה אף פעם לא הגיע למצב בו הרגל שלי לא תמכה בי. הלכתי למיון ועשו לי צילום ואמרו לי שיש לי גמישות יתר במפרקים וכנראה שקרעתי את רצועת הפיקה -בטופס כתוב רגיושת ממוקמת לMPFL אם אני מפענחת נכון את הסנסקריט של הרופא. בכל אופן הציעו לי לבחור בין גבס לכל הרגל למין מתקן עם ברזלים שמחזיק את הרגל ולקחתי אותו. אבל פשוט האורתופד הלך אחרי 2 דקות ולא הספקתי לשאול אותו כלום - הוא אמר לי שכנראה אני אוכל ללכת אחרי שבוע שבועיים, והבחור שהתקין לי את המכשיר אמר לי חודש חודשיים ואני פשוט לא מבינה מה הולך להיות. כרגע אני לא מסוגלת לעמוד על הרגל אבל אני לא בכאבים מטורפים ופשוט רציתי לדעת כמה זמן בערך לוקח להחלים מפציעה כזו כי אני עובדת בעבודה פיזית - טבחית, ואני גם רצה ואני לא יודעת אם כדאי לי לנסות ללכת לחזק את הרגל או לנוח כמה שיותר ואני בעיקר די מתחרפנת כרגע. אשמח לקבל קצת יותר אינפורמציה על הפגיעה הזאת. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קריעת רצועת הפיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריעת רצועת הפיקה - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    13/06/2011

    קרע של MPFL נגרם בד"כ אצל אנשים עם גמישות יתר בברכיים. לאחר ההחזרה אפשר ללכת כפי יכולת. המגן ברך נועד לאפשר הצטלקות של הרצועה.
    תלוי במבנה הברך יש לך כיום 50% סיכוי החלמה והשאר- שהפיקה תפרוק שוב באיזה שהוא שלב בחיים. לעיתים כדאי לשקול תיקון של הרצועה לאחר פריקה ראשונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי סוזנה, שאלה נוספת..

    גילי קלרמן
    13/06/2011

    קודם כל תודה רבה על תגובתך המהירה, אבל אני פשוט רוצה לדעת, כי זה קרה לפני יומיים - אם כרגע מומלץ לי לנסות ללכת עליה כדי לחזק אותה או אני צריכה לתת לה כמה ימים מנוחה כדי שתתחזק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו