שבר מאמץ בשוקית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שבר מאמץ בשוקית
    שי
    13/12/2011

    שלום,

    אני בן 28, נהגתי לרוץ כ-8 ק"מ 2-3 פעמים בשבוע וכן לרכוב על אופניים. משתמש במדרסים בהתאמה אישית מאז הצבא (קימור יתר, כמדומני).

    לפני כשישה שבועות החלתי לסבול מכאבים בחלק הפנימי התחתון של השוק ברגל ימין. הפסקתי מיד בריצות עקב הכאב העז ומאז לא שבתי אליהן.
    לאחר שהבעיה לא חלפה, והכאבים אף התפשטו והחלו להקרין לחאזור גדול יותר, פניתי לפני כשבועיים לאורתופד שחשד בשבר מאמץ. לפי ההמלצתו נטלתי ארקוקסיה במשך שמונה ימים וביצעתי מיפוי עצמות.

    ממצאי המיפוי:
    "הודגמו קליטות מוגברות באספקט האחורי מדיאלי בשליש הדיסטאלי של הטיביה ובראש הפיבולה באותו צד. הממצאים על רקע טראומה או מאמץ יתר עם חדש לשבר מאמץ בדרגה 2 בטיביה. כמו כן הודגמו שינויי SHIN SPLINTS לאורך הטיביות דו-צדדית."

    הכאבים מתרחשים בעיקר בעת שאני הולך, אך לעתים נמשכים גם לאחר ההליכה מבלי שמופעל כל מאמץ על הרגל. לפעמים אני נדרש ללכת במהירות או לרוץ מטרים ספורים (כדי לא לפספס אוטובס, למשל), ואח"כ אני "משלם" על-כך בכאבים עזים.

    הבעיה מציקה לי מאוד - שינתה כמובן את כל שגרת חיי (אינני רץ עוד) - אך מה שמטריד אותי הוא שאין כל שיפור למרות שעבר חודש וחצי.

    ההמלצה היחידה שהרופא נתן לי היא לנוח. הפסקתי כאמור לרוץ, אבל אני ממשיך ללכת, לרכוב מעט על אופניים ועלות במדרגות לצורכי התניידות - לצערי אין לי חלופות רבות.

    האם עליי לעבור למנוחה טוטאלית (עד כדי לקיחת חופשת מחלה מהעבודה), או שמדובר בצעד מוגזם?
    האם קיימות פעולות נוספות שיכולות לזרז את ההחלמה?

    תודה,
    שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבר מאמץ בשוקית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר מאמץ בשוקית - תגובה

    ד''ר יוני ירום
    21/12/2011

    ניתן להשתמש באקסוגן או ב מלמק שהם מכשירים לזרוז איחוי שברים
    אפשר להשיג בחנויות האורטופדיה
    כמו כן יש להשתמש בקרח ל30 דקות כל יום לא ישירות על העור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו